Trailerpremiär! Far Cry 6 släpps i februari 2021

Robot
Trailerpremiär! Far Cry 6 släpps i februari 2021

Fiktiva Yara, sönderslitet av blodiga krig, baseras på verklighetens Kuba.

#far-cry-6, #ubisoft


Medlem

Spännande att dom inte visar något gameplay när spelet ska lanseras om lite mer än ett halvår.

Skrivet av Dumledanco:

Spännande att dom inte visar något gameplay när spelet ska lanseras om lite mer än ett halvår.

Det är Far Cry 6. Du tror väl inte du får något som avviker från formeln?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Noterar att den ena trailern utspelar sig i storstadsmiljö. Det skulle ju innebära en ny och oerhört ovan setting för serien som tidigare enbart utspelat sig i glesbygden. Inväntar försiktigt hoppfullt mer information.

Medlem

Okt - Watch dogs 2
Nov - AC Valhalla
Feb - Far cry 6

Ubisoft ligger inte på lat sidan.

Moderator | Testpilot

Ehm..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Utposter skall libereras, djur skall tämjas, det skall crouchglidas, klättra på avsatser med färgglada rep, kniv till pistol-QTE, hoppas från ett plåtskjul och wingsuita sig som en epileptisk flygekorre till nästa utpost och rinse och repeat...

Hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är Far Cry 6. Du tror väl inte du får något som avviker från formeln?

Det är nog inte särskilt sannolikt men man skulle ju kunna tänka sig att Sony/Microsoft skulle vara på dom att visa upp något nytt som sticker ut lite visuellt och känns lite fräscht och "nextgen" om man får lov att använda det ordet.

Likaså är det ju kul med lite gameplay för dom få spel dom visar om dom inte klarar av att visa upp mer än fyra stycken (watch dogs, asscreed, ready player battleroyale och far cry 4)

Fragtjuv

Det här ser jag fram emot. Jag har haft väldigt roligt med samtliga spel i serien och gissar att de inte kommer att förändra så mycket att jag inte skulle gilla även del 6.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Father of the year, indeed


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har inte sett något särskilt av Esposito tidigare men av trailern att döma gör han en övertygande insats som karismatisk antagonist. Far Cry 5 var ett av de bästa spelen som släpptes 2018 så jag har höga förväntningar på detta, miljövalet låter intressant.

Skrivet av Dumledanco:

Det är nog inte särskilt sannolikt men man skulle ju kunna tänka sig att Sony/Microsoft skulle vara på dom att visa upp något nytt som sticker ut lite visuellt och känns lite fräscht och "nextgen" om man får lov att använda det ordet.

Likaså är det ju kul med lite gameplay för dom få spel dom visar om dom inte klarar av att visa upp mer än fyra stycken (watch dogs, asscreed, ready player battleroyale och far cry 4)

Det är inte en spelserie som utmanat nya generationers konsoler och sett till logotyperna i teasern så tycks det heller inte vara något som strävar att vara "next-gen".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skrivet av Buster:

Utposter skall libereras, djur skall tämjas, det skall crouchglidas, klättra på avsatser med färgglada rep, kniv till pistol-QTE, hoppas från ett plåtskjul och wingsuita sig som en epileptisk flygekorre till nästa utpost och rinse och repeat...

Hoppas jag har fel.

Jag önskar också att du har det men tror inte det är fundamentalt annorlunda är 5:an. Som jag tyckte va ett sömnpiller, enda gången jag kännt mig rånad på både pengar och tid

Medlem
Skrivet av B-itta:

Okt - Watch dogs 2
Nov - AC Valhalla
Feb - Far cry 6

Ubisoft ligger inte på lat sidan.

Medlem

På vilket sätt liknar spelen varandra?

Avstängd

Var det bara jag som fick vibbar av pågående 2020 när man tittade på trailern? Kändes ju som Far Cry 2020: Spanska upplagan helt enektl!

Hursomhelst så återstår det att se om miljön blir en blandning av tajta städer och öppen landsbygd eller endast en stor och tät stad.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Maysay:

På vilket sätt liknar spelen varandra?

Alla Ubispel är ju samma i grunden? Torn/utposter för att se mer av kartan, öppna döda världar, fetchquest sidouppdrag osv osv. Är samma spel i grunden med olika kosmetika. De sparka ju massa chefer för att alla spel var lika. Tror inte de ändrat så mycket faktiskt. Jag har väldigt svag tilltro till Ubisoft


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Förlängde de utvecklingen av FC6 också, som de gjorde med Watch Dogs 3?
I så fall vågar man ju ha en gnutta hopp om att det blir lite nytänk.

Medlem

Har inte varit speciellt intresserad av Far Cry tidigare, men här blev jag minst sagt sugen. Vi får väl se om det håller i sig när vi väl får se lite gameplay.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Far Cry möter Tropico! Najs!

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är inte en spelserie som utmanat nya generationers konsoler och sett till logotyperna i teasern så tycks det heller inte vara något som strävar att vara "next-gen".

Nåja, femman är i 4K och fin grafik på One X.

Avstängd

@Espresso_Bengt
Far cry: new dawn, gillade jag

@NuZ
Dem sparkade alla/visa chefer för dem använde förnedring i ovanlig utsträckning.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Konstig Inombords:

@Espresso_Bengt
Far cry: new dawn, gillade jag

@NuZ
Dem sparkade alla/visa chefer för dem använde förnedring i ovanlig utsträckning.

Och gjorde om strukturen för att spelen inte ska vara lika. Tror FZ rapporterade om de också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

@Konstig Inombords Ser nice ut, gillar story delen och cinematiken i spelen. Men kartorna är inte lika fulla av liv som i bättre open-world spel. Det är väldigt dött. Framförallt tycker jag kameran i Far Cry är dålig, vapnen tar upp typ 2/3 av skärmen och kontrollen är väldigt oskön. Tror inte det kommer ändras. Men finns ju så många andra bra spel framöver.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det betyder åsna.

Mer info: https://www.biblestudytools.com/dictionary/ass/


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Denna kan jag förstå bättre. Men tycker ändå att många företag följer denna mall.

Skrivet av NuZ:

Alla Ubispel är ju samma i grunden? Torn/utposter för att se mer av kartan, öppna döda världar, fetchquest sidouppdrag osv osv. Är samma spel i grunden med olika kosmetika. De sparka ju massa chefer för att alla spel var lika. Tror inte de ändrat så mycket faktiskt. Jag har väldigt svag tilltro till Ubisoft

Man skulle t.ex kunna göra en för Nintendo och Sony i sådant fall också.

Medlem
Skrivet av Maysay:

På vilket sätt liknar spelen varandra?

Hen försöker vara coolast i stan och har spammat det där i varenda Ubisoft-tråd.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Maysay:

Denna kan jag förstå bättre. Men tycker ändå att många företag följer denna mall.

Man skulle t.ex kunna göra en för Nintendo och Sony i sådant fall också.

Ja på Sonys 3e person spel fast där skiljer gameplay rätt hyfsat. Samma med Nintendos platformare. Så skulle kunna funka. Nae men Ubisoft är ju nu kända för att ctrl+v på sina titlar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Säkert bra, Far Cry brukar ju vara bra. Dock fångade inte 5an mig alls trots att miljöerna var grymma. Men trailern tyckte jag säger noll. Ge mig gameplay, allt annat är ju helt ointressant.

Medlem

@uberpwnage2.0: Jag hade lätt textat det så också! Fick lyssna tre gånger

1
Skriv svar