Vegetariska slowcooker-recept sökes!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Vegetariska slowcooker-recept sökes!

Hej!

Vi har precis skaffat oss en Crock Pot och har kollat på lite recept, men vi har märkt att det inte finns jättemånga vegetariska recept.

Därför undrar jag om ni ärade medlemmar på FZ sitter på några vegetariska slowcooker-favoriter!

Jag vet att det många här som är matintresserade och säkert en hel del vegetarianer också!

Vi har redan spanat in recepten som finns på Crock Pots hemsida, men vi vill ha tips om andra recept ni tycker om!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hej! Inte direkt svar på din fråga men: Jag och min sambo har precis köpt en riskokare/slow-cooker, det vi tänkt göra mest är ris och ångade grönsaker samtidigt. Den har en funktion så man laddar den på morgonen och sedan ställer man in så att det är klart när man kommer hem från jobbet.

Har inga direkta tips på vad man kan göra men jag kan tänka mig att kitchari (typ ris och linser och grönsaker i en kryddig röra, googla) skulle kunna vara en bra sak att göra.

Vi är vegetarianer så jag följer tråden med spänning!

Medlem

Inte ett recept, men ett varningens finger. Kör inte torkade/råa kidneybönor i slow cooker. Det kan ju kännas som ett givet tillagningssätt, men då riskerar du lekti förgiftning. Kort sagt behöver kidneybönor högre temperatur än vad slow cookern förmår för att bli ok att äta. Gäller egentligen alls bönor, men kidneybönan har högst lektinhalt och blir därför jävligast.

https://www.allrecipes.com/article/kidney-beans-slow-cooker/

(Konserverade bönor har redan kokats, så de kan du slow cooka)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Nomman:

Inte ett recept, men ett varningens finger. Kör inte torkade/råa kidneybönor i slow cooker. Det kan ju kännas som ett givet tillagningssätt, men då riskerar du lekti förgiftning. Kort sagt behöver kidneybönor högre temperatur än vad slow cookern förmår för att bli ok att äta. Gäller egentligen alls bönor, men kidneybönan har högst lektinhalt och blir därför jävligast.

https://www.allrecipes.com/article/kidney-beans-slow-cooker/

(Konserverade bönor har redan kokats, så de kan du slow cooka)

Tack för en jättebra varning! Uppskattas verkligen!

Har haft planer på att göra någon typ av Chili sin carne med massa bönor i. Så detta uppskattas verkligen!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar