Vilken merch äger ni?

Medlem

@Maxiz!: Designade den själv på RedBubble

Inaktiv

Har en Arma III mugg.
Annars är det bara mina band-tshirts som kan räknas som merch.

Skrivet av anon_326114:

I varje fall det jag tänkte komma fram till var att det rummet är inrett för mig och inte för någon annan. Mitt "fortress of solitude" helt enkelt.

Och tror många som inreder efter intresse gör det för sig själva och inte för att omvärlden ska "döma". Dock en högst personlig reflektion.

Att ha ett dedikerat spelrum som bara används för det skulle lösa mycket, då skulle man kunna gå loss ordentligt. Tror också många som inreder efter ett special intresse inte bryr sig om vad folk tycker. Men många utan special intresse inreder nog för att folk ska döma, vilket gör att många hus ser likadana ut tyvärr.

Skrivet av Maxiz!:

Själv har jag har en Unreal Tournament-tatuering på vänster axel.

Hade gärna haft en spel relaterad tatuering om jag hade haft tatueringar.

Skrivet av anon_79617:

Annars är det bara mina band-tshirts som kan räknas som merch.

Såg en intervju med Fredrik Strage, musik journalisten, hade hade över 300 band t-shirts. https://skonahem.com/inspirerande-hem/hemma-hos-fredrik-strag...

Medlem
Skrivet av Kyrre:

@Maxiz!: Designade den själv på RedBubble

https://i.imgur.com/12ZnD49.jpg

Ok, den där var grym. Själv har jag haft H2 som bg på alla telefoner jag haft som kan ha bakgrund haha.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Har en bunt plaststatyer som följt med collectors edition men dom är numera nerpackade. Har istället saker från First 4 figures och Gaming heads. Massiva pjäser i jämnförelse.

Medlem

Jag tror att den enda saken jag haft som är spelrelaterad som inte är just i ett spel annars är en musmatta från Dice som jag just gav bort.

https://www.sweclockers.com/marknad/185173-musmatta-fran-dice

Han som fick den lyckades sanera och rengöra den ganska bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förutom det faktum att mina gamla konsoller står som prydnader i hyllorna...
Så har jag Collectors edition av Wind Waker + Twilight Princess som båda kom med "figurer",
Mass Efffect 3 CE med vad de kom med för prylar + Litografier från Bioware Store för Mass Effect.
Utöver detta en Samus Aran Zero Suit statyett från Max Factor/GoodSmile Company.

Tror det är allt "merch" jag har.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vuxna med merch-berg

Är jag ensam om att tycka det är barnsligt med en massa merch hemma? I synnerhet om det är ett berg av gosedjur, planscher, figurer och personen är över 20 bast?

https://pm1.narvii.com/6425/1eed847d65a1b27462ac08833e3bd28cc...

Mina pojkar har en del pokemon-grejer hemma, men jag skulle skämmas om jag går längre än en och annan batman-tshirt.

Min merch:
Två batman-tshirts som jag inte går ut med på stan.

Edit:
Vad jag kan se i tråden verkar flera vara inne på att det inte får va för mycket merch. Utan helst bara något enstaka, litet och diskret? Var går smärtgränsen?

Jag känner tre inbitna ungkarlar över 30 som har en massa merch hemma. De har gemensamt att de saknar sambo och barn, kanske ligger det något i detta?

Jag tycker du är barnslig, som dömer folk pga deras intresse. Varför ser du det som barnsligt? Kan inte folk få ha en hobby utan att bli dömda som barnsliga?

Jag har fru sedan 13 år och två barn. Jag har en hel del merch.
Figurer: Stormtrooper, Predator, Hulken, Alien, Dr. Strange, Ash vs Evil Dead, etc, etc.
Massvis med t-shirts med antingen gaming eller sci-fi/fantasymotiv som jag stolt bär, både hemma och på stan.
3 planscher med Batman, Batman & Catwoman och Penguin stoltserar i min hörna där jag har datorn (i vardagsrummet) samt en Crystal Lake banner.
Har ett Batmanhuvud där man kan skruva av toppen och ha som förvaring. I trappan är där en Horizon Zero Dawn och en Wonder Woman plansch.
Vår gemensamma bil har en Umbrella Corporation logga och texten "Umbrella Corporation - Our business is life itself". Jag visade för frugan och hon hjälpte mig till och med sätta på det på bilen, trots hon aldrig sett en Resident Evil film eller spel.

Vet du vad? Frugan dömer inte mig, eller mitt intresse. Hon delar inte det, men förstår att det skänker mig glädje, och därför accepterar hon det, och vissa saker till och med gillar.

Att gilla gaming samt ha gaming merch är. inte. barnsligt.

Spelindustrin omsätter mer än någon annan industri som du gillar, kan tilläggas.


signatur

I drank what?

Medlem

Låt see bad jag har.
jag har 2 dark souls t-shirts
1 playstation tröja med ps1 loggan
1 Ezeo figur man fick med i samlar utgåva
1 Sam fish man fick med i samlar utvåga
1 star trek online t-shirt man fick med i samlar utgåva

Sedan har jag lite art books från YS,Anno,FFXIV,Agarest geneartion of war 2

Har even en call of duty balack ops 3 messenger back som jag fick för 89kr på webhallen som sagt jag gillar inte Call of duty så mycket men den var snygg och jag var i behov av en väska så 89kr är ju ändå 89kr

Och pga jag orkar fan ej ta fram kameran och knäppa kort i mörker så använder jag stock bilder från där jag köpte sakerna på EMP-Shop

Nuka cola kaffe mug

Skyrim 60CL öl glas

Fallout boy Cable guy som för nuvarande håller min xbox one dosa i sin famn

Denna sitter på väggen ovan för datorn

Medlem
Skrivet av Kyrre:

@Maxiz!: Designade den själv på RedBubble

https://i.imgur.com/12ZnD49.jpg

Fan bra idea ska nog göra en med Heroes 2 för min del älskar det spelet lite mer än 3an men älskar 3an också

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Vår gemensamma bil har en Umbrella Corporation logga och texten "Umbrella Corporation - Our business is life itself".

Underbart!

Såg framför mig en bumper sticker men det var ju riktigt häftigt!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Underbart!

Såg framför mig en bumper sticker men det var ju riktigt häftigt!

Vi botchade paraplyet, men är nöjd ändå! Får gyllene kommentarer av å till av folk.


signatur

I drank what?

Medlem

Death Stranding T-shirt och keps. Gillar kepsen mest för den visar inte tydligt att det är från ett spel. De som lirat förstår ;D

Medlem

Utöver Triforce i nyckelknippan och två inramade Fallout-affischer ser det dessvärre ganska magert ut. Väntar fortfarande på en Collector's Edition som är av intresse även efter det att prislappen avslöjats.

Medlem

En Call of Duty:AW-jacka som jag vann på en tävling här på FZ för ett antal år sedan. Tydligen finns den i endast 100 ex så riktigt exklusiv. Och riktigt ful...

Medlem

Köper sällan merch då dom är oftast väldigt dyr, men en som jag skulle vilja ha är den här.

https://www.blizzardgearstore.com/stores/blizzard/en/product/...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ELF
Medlem

Har inte så hemskt mycket, men lite smått och gott.
Bland annat.

Star Citizen 10" Constellation
Star Citizen Jump Point 2+3 //saknar första
Star Citizen hoodie som är dags att slänga
Ion Fury figur
The Witcher 3 Gargoyle/Geralt statue
Fallout glasunderlägg

Kommer senare i år......
C&C Metal Mammoth Tank
C&C Tesla Coil och Obelisk

Ej spel merch ;p
Volvo 760 GLE från Reimyre


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

PUBG LVL .3 Hjälm (nyckelring) samt Winner Winner Chicken Dinner tröja

Medlem

Måste ju vara många som har eller haft "Shadow of the Beast 2" t-shirten som kom med i spelboxen.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Aegis från TI17-18.

DotA 2 handlar det om då


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tycker du är barnslig, som dömer folk pga deras intresse. Varför ser du det som barnsligt? Kan inte folk få ha en hobby utan att bli dömda som barnsliga?

Jag har fru sedan 13 år och två barn. Jag har en hel del merch.
Figurer: Stormtrooper, Predator, Hulken, Alien, Dr. Strange, Ash vs Evil Dead, etc, etc.
Massvis med t-shirts med antingen gaming eller sci-fi/fantasymotiv som jag stolt bär, både hemma och på stan.
3 planscher med Batman, Batman & Catwoman och Penguin stoltserar i min hörna där jag har datorn (i vardagsrummet) samt en Crystal Lake banner.
Har ett Batmanhuvud där man kan skruva av toppen och ha som förvaring. I trappan är där en Horizon Zero Dawn och en Wonder Woman plansch.
Vår gemensamma bil har en Umbrella Corporation logga och texten "Umbrella Corporation - Our business is life itself". Jag visade för frugan och hon hjälpte mig till och med sätta på det på bilen, trots hon aldrig sett en Resident Evil film eller spel.

Vet du vad? Frugan dömer inte mig, eller mitt intresse. Hon delar inte det, men förstår att det skänker mig glädje, och därför accepterar hon det, och vissa saker till och med gillar.

Att gilla gaming samt ha gaming merch är. inte. barnsligt.

Spelindustrin omsätter mer än någon annan industri som du gillar, kan tilläggas.

Jag köper ditt resonemang och håller med om det mesta. Du har rätt i att jag är dömande, men det skulle jag vilja säga att de flesta människor är. Nu är vi på ett för det mesta anonymt forum, så jag vill säga vad jag tycker om saken, utan att för den delen attackera någon eller bli attackerad. Jag förstår att mitt första inlägg kom av som en attack för de som faktiskt samlar på merch, och det var oförsiktigt och dumt av mig.

I mitt liv har jag sett många vuxna med tonårsrum och det är cringe. Fast å andra sidan, i den här tråden får vi se exempel på mer subtil och sofistikerad merch, något jag inte sett så mycket av tidigare, och jag kan inte se något direkt barnsligt, utspårat eller cringe här heller... mest humor och nostalgi.

Jag har ändrat på min uppfattning. Jag tror sanningen mycket ligger i vem vi har att göra med, vem samlaren ifråga är (exempelvis ålder, civilstånd, yrke) och vad för sorts merch det gäller.

Viss merch är barnslig, viss är dålig smak, viss är humoristisk, viss är nostalgisk och viss är pervers. Så svaret är inte att ”all merch är barnsligt och omoget”, utan det beror på vem man är och vad för sorts merch man har och hur mycket det är.

Jag anser, tyckande och dömande som jag är att viss merch är faan cringe, och i synnerhet om det spårat ut och blivit ett merch-berg, fast det beror samtidigt på vem som har den.

Svaret är inte svart eller vitt. Det beror på.
Du har delvis rätt i det du sagt, och jag har kanske delvis både rätt och fel här.

Ber om ursäkt för de jag trampade på tårna med mitt första inlägg.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av anon_176162:

Har en bunt plaststatyer som följt med collectors edition men dom är numera nerpackade. Har istället saker från First 4 figures och Gaming heads. Massiva pjäser i jämnförelse.

Jag har en lång inköpslista av First 4 Figures fantastiska pjäser. Typ tio. Jag vet bara inte var jag ska ställa dem. De är ju så pass fina att de faktiskt förtjänar att synas.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Klädmässigt så har jag några t-shirts från Uniqlo & någon brittisk lågpris kedja samt en riktigt stilig Cyperpunk jacka.

Annars har jag en Overwatch mugg, en A & G Diner (Deadly Premonition) mugg, 2 st Foxhound glas och en Yoshi handduk. Utöver det så har jag en POP (Orissa) figur som jag fick gratis när jag köpte ett spel på Gamestop.

Jag har inte räknat med diverse grejer som man har fått vid förhandsbokningar/special utgåvor.

Medlem

Oj, har allt för mycket obskyrt Nintendo och Sega saker från 80 och 90 tal. Någon enstaka nytillverkad sak.
Har allt i mitt spelrum, enklare så!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

KoP
Medlem

Är inte mycket för samlande. Men har ett par tröjor med The Last Ninja och TAC-2 motiv och ett Nuka Cola glas.

Inaktiv
Skrivet av Ruffles:

Jag har en lång inköpslista av First 4 Figures fantastiska pjäser. Typ tio. Jag vet bara inte var jag ska ställa dem. De är ju så pass fina att de faktiskt förtjänar att synas.

Jo,det är ju det. Så pass dtora så dom kan vara lite svåra att få plats med. Har Mario och Worms från First 4 figures. Kratos on throne, Evil witin och Simon Belmont från Gaming heads och några Masters of the universe från Sideshow. Börjat ha slut på utrymme.

Medlem

Har en Fallout bobblehead (Karisma) jag fick i samband med fyran. Funderar på att utöka samlingen.


signatur

"Deep into that darkness peering, Long I stood there, wondering, fearing." - Reaktion till Goodbye Volcano High

FM-guru
F.d. Sisyr

Har aldrig varit intresserad av merch. Är väl rätt ointresserad av prylar i allmänhet. Det närmsta man kommer "merch" är nog några tavlor jag har i form av Disco Elysiums thought cabinet samt diverse skills som jag fixat på duk och satt på väggen

Medlem

Har några hyfsat unika grejer från Bethesda som tillverkades i små mängder, som ett 18 år gammalt oanvänt anteckningsblock med Morrowindlogon på, diverse krimskrams från E3 2008 när dom visade Fallout 3 som en oöppnad flaska Nukacola och en stor bobblehead (större än en FO4 bobblehead), ESO ölmugg från PAX East, diverse t-shirts från olika spel dom publicerat som WET, Hunted osv.

Har också en inramad Another World-poster hängade på väggen i vardagsrummet.

Medlem

Min största glädje av merch är väl doom hjälmen. Annars så jo. Det är en hel del. Typ skämskudde.
Fråga... Hur lägger jag in en bild?

123
Skriv svar