Werewolf försenat - släpps i februari

Robot
Werewolf försenat - släpps i februari

Trångt nu i rollspelsuniversumet The World of Darkness.

#werewolf


Medlem

Är typ besatt av varulvar.
Men inte ens jag blir speciellt taggad av det här.

Ett spel i stil med Alien Isolation där du letar efter varulven på dagen och blir förföljd om nätterna hade varit intressant.
Ungefär som en blandning av detektivspel där du får ställa frågor och undersöka under dagen för att sedan bli skräckslagen när solen försvinner.

Medlem

Intressant med ett spel där man spelar varulven... men känns som de går lite "over the top" med detta. För min del hade det varit intressantare med ett lite mer skräck och mystik där man spelar varulven på något vis. Inte lika mycket flashiga attacker, magier eller vad det nu är som händer i trailern. Mer mörker och gore (gore ingår i hela varulvsaspekten), mognare och djupare.

Men detta spel blir säker roligt det med men kommer nog inte bli en day one.

Medlem

Ser ut som Prototype med ett warewolf-skin

Medlem
Skrivet av loerk:

Är typ besatt av varulvar.
Men inte ens jag blir speciellt taggad av det här.

Ett spel i stil med Alien Isolation där du letar efter varulven på dagen och blir förföljd om nätterna hade varit intressant.
Ungefär som en blandning av detektivspel där du får ställa frågor och undersöka under dagen för att sedan bli skräckslagen när solen försvinner.

I World of Darkness styrs inte förvandligen av månen, de kan förvandla sig precis när de vill. Fast om de gör det under "sin" månfas (alla föds under en viss månfas, precis som vi räknar månader) så är de starkare. Varulvar i WoD tar din vanliga sägen, ger den steorider och en BFG. De är grymt farliga och bara awesome. Shadowlords ftw!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Intressant med ett spel där man spelar varulven... men känns som de går lite "over the top" med detta. För min del hade det varit intressantare med ett lite mer skräck och mystik där man spelar varulven på något vis. Inte lika mycket flashiga attacker, magier eller vad det nu är som händer i trailern. Mer mörker och gore (gore ingår i hela varulvsaspekten), mognare och djupare.

Men detta spel blir säker roligt det med men kommer nog inte bli en day one.

Om de inte totalt kastar ut källmaterialet genom fönstret kommer du nog få gott om mogenhet och djup, World of Drakness är en väldigt sofistikerad setting som grundar sig på filosofin bakom monsters existens. Trailern fokuserade bara på action tyvärr men de använder ju WoD-licensen så jag hoppas de inte slösar bort den. Det är ju ett rollspel trots allt. (samma värld som Bloodlines och kommande bloodlines 2)

Medlem

Så jorden håller på gå under och man bestämmer sig för att slakta dom få människorna som finns kvar. Det var vad jag fick ut av trailern...

Medlem

Trångt är bara förnamnet då även folk som jobbat med Witcher håller på med Werewolf the Apocalypse: Heart of the Forest. Hoppas något av dom blir bra.

Medlem
Skrivet av Purris:

Om de inte totalt kastar ut källmaterialet genom fönstret kommer du nog få gott om mogenhet och djup, World of Drakness är en väldigt sofistikerad setting som grundar sig på filosofin bakom monsters existens. Trailern fokuserade bara på action tyvärr men de använder ju WoD-licensen så jag hoppas de inte slösar bort den. Det är ju ett rollspel trots allt. (samma värld som Bloodlines och kommande bloodlines 2)

Man får hoppas att de använt sig av källmaterialet och inte bara "höhö vi tar detta IP för bra RP bara och skiter fullständigt i källan". Trailern får det att framstå som ett action-spel med lite djup det håller jag med om vilket är synd, blir lite orolig. Musiken känns som de försöker vara "DOOM" men det passar inte för mig. (Gillar DOOM men musiken i det här fallet kändes bara "meh")

Inte kört jätte många WoD-spel (aldrig spelat RP heller men läst i reglerna) men känner till en del, synd att trailern får det att framstå som ett väldigt ytligt och tomt action-spel där man lagt mer fokus på "flashiga attacker" och inget annat, inväntar och ser när spelet släpps. Grafiken imponerar i alla fall inte på någon punkt vilket är synd. Och vad jag förstår så är han på bilden i slutet framför "Varulvsformen" huvudkaraktären? Känns generiskt som sjutton i så fall. Håller tummarna i alla fall, finns inte många bra spel med varulvar i huvudrollen.

Medlem

Eftersom Sanitarium är ett av mina favoritspel så blev jag riktigt peppad när Dreamforge annonserade att de skulle göra Werewolf: The Apocalypse - The Heart of Gaia. Besvikelsen var total när det aldrig släpptes. Nu med två spel i startgroparna så ska det mycket till för att det ska gå åt skogen. Men man vet ju aldrig.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Så jorden håller på gå under och man bestämmer sig för att slakta dom få människorna som finns kvar. Det var vad jag fick ut av trailern...

De människor de dödar jobbar troligtvis för Pentex, som försöker döda Gaia och gillar Wyrm lite för mycket.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av scirocco:

Så jorden håller på gå under och man bestämmer sig för att slakta dom få människorna som finns kvar. Det var vad jag fick ut av trailern...

Det handlar ju inte om en undergång av mänskligheten direkt utan jordens undergång, som i förlängningen skulle innebära också mänsklighetens död. Lite som rabiata miljökämpar vs legosoldater köpta av smutsiga bolag (oftast Pentex).


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Mirage:

I World of Darkness styrs inte förvandligen av månen, de kan förvandla sig precis när de vill. Fast om de gör det under "sin" månfas (alla föds under en viss månfas, precis som vi räknar månader) så är de starkare. Varulvar i WoD tar din vanliga sägen, ger den steorider och en BFG. De är grymt farliga och bara awesome. Shadowlords ftw!

Jo jag vet.
Känns bara lite för cartoony med metal musik och slakt där man slåss mot robotar.

1
Skriv svar