Valve-folket vill bygga ett Half-Life, bortom VR-krav, hävdar Geoff Keighley

Robot
Valve-folket vill bygga ett Half-Life, bortom VR-krav, hävdar Geoff Keighley

Hur många vill att de ska låta bli?

#half-life, #valve


Medlem

Mycket Valve och Half life nyheter nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om inte HL3 så skulle jag vilja se en fortsättning på Opposing Force.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Om inte HL3 så skulle jag vilja se en fortsättning på Opposing Force.

Om man nu inte ska kalla half life alyx för 3 så är det omöjligt att göra en uppföljare till alyx utan att det skulle vara "half life 3"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Om man nu inte ska kalla half life alyx för 3 så är det omöjligt att göra en uppföljare till alyx utan att det skulle vara "half life 3"

Spirituellt är Alyx på sätt och vis HL3 men utan att spoila något för nån som inte har spelat så kan nog vi som har spelat Alyx vara överens om att det inte är HL3 i ordets sanna bemärkelse, iaf sett till tidslinjen. Det är ju trotts allt inte en uppföljare till HL2.

Medlem

Hade hellre sett en total remake utav Half Life serien än HL3.


signatur

Ordo Ab Chao

Ion
Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Hade hellre sett en total remake utav Half Life serien än HL3.

Trams

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om man nu inte ska kalla half life alyx för 3 så är det omöjligt att göra en uppföljare till alyx utan att det skulle vara "half life 3"

Skrivet av anon_119148:

Spirituellt är Alyx på sätt och vis HL3 men utan att spoila något för nån som inte har spelat så kan nog vi som har spelat Alyx vara överens om att det inte är HL3 i ordets sanna bemärkelse, iaf sett till tidslinjen. Det är ju trotts allt inte en uppföljare till HL2.

Jag minns att GabeN själv uttryckte sig "In one way, this is Half-Life 3" om episoderna.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Jag minns att GabeN själv uttryckte sig "In one way, this is Half-Life 3" om episoderna.

Även om han sa det så har han fel Visst, man kan väl säga på något litet ynka sätt att det är det men det är verkligen inte det. Varje (stort) Half-Lifespel har en viktig sak gemensamt och det är att de har innoverat. HL1 var bland de absolut första skjutarna som också berättade en mustigare story, helt genom spelarens ögon. HL2 innoverade med sin fysikmotor och Alyx med VR. Jag tror inte Valve ville göra ett Half-Life 3 som är som tvåan vad det gäller gameplay.

Redaktör

Med tanke på hur jäkla bra Half-Life Alyx är tror jag Valve har kompetensen att göra ett Half-Life 3 som lever upp till föregångarna, tekniskt och storymässigt. Sen är ju förväntningarna helt orealistiska efter så lång tid, så oavsett vad de gör kommer spelet få kritik, för att inte vara innovativt eller revolutionerade nog. Men ett till snuskigt bra Half-Life tror jag de har i sig. Om de vågar kalla det "Half-Life 3" är en annan fråga. Men Valve är ju Valve, så omöjligt är det inte. Och jag tror att det kommer, Alyx gav nog mersmak.


signatur
Medlem

Half life: the card game

Medlem

tvivlar det, då hade vi inte fått VR tramset som vi fick efter alla års väntan....

Medlem

^
ojämförligt bitter

Medlem

HL2 slutet är ju inte aktuellt längre nu när Alyx har ändrat den tidslinje.. Ett annat sätt för story torka kallas det!! Lordy vad gör vi nu för att fortsätta, hmmmmm hmmmmm.. Lägg till time travel "boom" nya val möjligheter. Billigt och lathet och vågat! Vilken tur för half life att sånt där trams är enligt spelets regler, tänkte lore i första hand. Så det är ju ett sorts tecken på att 3an är på väg.

Medlem

HL3 kommer vara ett RTS byggt i SC2 motorn. Ni vet vart ni hörde det först.


signatur

IDKFA

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

tvivlar det, då hade vi inte fått VR tramset som vi fick efter alla års väntan....

VR tramset? Menar du att du är allmänt ointresserad av VR eller att Alyx var ett dåligt VR-spel? Med tanke på att Alyx i princip objektivt på många punkter är det bästa VR-spelet som har släppts med nuvarande 98% positiva röster på Steam.

Medlem

@anon_119148 Inte bry dig om Barb. Han blir mer och mer som sin avatar för varje år som går 😁

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

@grollo_92 Inte bry dig om Barb. Han blir mer och mer som sin avatar för varje år som går 😁

Haha jag drog mig faktiskt till minnes efter jag skrev mitt inlägg att han varit inne och pissat på VR vid tidigare tillfällen.

Medlem
Skrivet av Ion:

Ja.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av anon_119148:

VR tramset? Menar du att du är allmänt ointresserad av VR eller att Alyx var ett dåligt VR-spel? Med tanke på att Alyx i princip objektivt på många punkter är det bästa VR-spelet som har släppts med nuvarande 98% positiva röster på Steam.

”Bästa VR-spelet” är lite som att säga ”Den mest sminkade grisen”.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

”Bästa VR-spelet” är lite som att säga ”Den mest sminkade grisen”.

Om du har liknande ståndpunkt som Swebarb gällande VR kan vi lika gärna lägga ner nu

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Om de vågar kalla det "Half-Life 3" är en annan fråga.

Precis. HL3 väger ganska tungt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Half Life 3 med Hjärn Implantation

Medlem
Skrivet av kebbe:

”Bästa VR-spelet” är lite som att säga ”Den mest sminkade grisen”.

Ja det var ju ingen unik upplevelse alls eller ? Geez, spelet var grymt.

Medlem

Halflife Alyx är det i särklass bästa och häftigaste spelupplevelse jag haft och då har jag spelat sedan tidigt 80tal så jag vill definitivt ha mer VR.

Medlem

Jag skulle gärna se att HL får ett tillfredställande slut, 2:an och episoderna slutade mitt i, vilket jag stört mig på i över 10 år nu.
Valve verkar vara helt ointresserade av sina fans.

Kan man ha någon förhoppning om att Valve lyckas knyta ihop säcken på ett vettigt sätt?

Hoppas att 3:an får ett slut och att dom sedan startar om eller att spelet efter 3:an har en ny huvudkaraktär och utspelar sig många år senare.

Jag förstår inte riktigt hypen kring att HL3 måste bli det bästa spelet någonsin, 2:an var långt ifrån perfekt.

Medlem

"Half Life 3 only on mobile"

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Halflife Alyx är det i särklass bästa och häftigaste spelupplevelse jag haft och då har jag spelat sedan tidigt 80tal så jag vill definitivt ha mer VR.

Man känner sig nästan lite privilegierad att fått kunna uppleva detta fantastiska spel.
Det märks klart och tydligt vilka som har och inte har spelat Half life alyx.
Många skriver och har åsikter som inte baseras på erfarenheter.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man känner sig nästan lite privilegierad att fått kunna uppleva detta fantastiska spel.
Det märks klart och tydligt vilka som har och inte har spelat Half life alyx.
Många skriver och har åsikter som inte baseras på erfarenheter.

Jag var på riktigt inte säker att jag skulle få uppleva något liknande under min livstid gällande spel. Om FZ utnämner typ Last of us 2 som årets spel istället för Halflife så kommer jag klubba en söt sälunge Norge style.

Medlem

Härligt med ett normalt spel än gimmick VR. Ser fram emot ett nytt riktigt half-life.

12
Skriv svar