Far Cry 6 ser ser ut att ha avslöjats - av Playstation store

Robot
Far Cry 6 ser ser ut att ha avslöjats - av Playstation store

Hong Kong-avdelningen var lite snabba på avtryckarfingret.

#far-cry-6


Medlem

Översatt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Frilansare

Lite synd om Ubi nu faktiskt.

Medlem

"Kartan ska vara den största hittills"

Suck, Ubisofts sandlådekartor är redan alldeles för stora enligt mig. Farcry 3 var alldeles lagom i storlek, medan senaste AC blev för stort och utdraget...

Medlem

Kycklingmannen! 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tycker också att kartan redan var för stor med för lite innehåll. De borde satsa mer på att göra kartan med unik på olika ställen likt RDR2 och ordna med storyn och annat. Alltså mer kvalitet och mindre kvantitet, men de kör tvärtom.

Medlem

Men är typ inte alla Ubisoft spel en tyrant av något slag som ska bekämpas av den ensama hjälten. Stora kartor med repetativt gameplay samt tunn story. känns som man redan spelat detta 100 gånger nu. men jag antar att det funkar, jag kör ju tvångsmässigt igenom Assassins Creed spelen så.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Joakim Bennet:

Lite synd om Ubi nu faktiskt.

When it rains, it pours!

Avstängd

Ibland undrar man om dem gör det med flit.
Att vara snabb med fingrarna.

Medlem

Första farcry var särklass det bästa. Tvåan var konstig och frustrerande, sen kom trean som blev populärt och sen dess har det mer eller mindre varit ctrl+c ctrl+v. En sann uppföljare på första farcry hade varit shysst faktiskt

Medlem

Har aldrig gillat far cry men ser fram emot valhalla oavsett om det är odyssey i ny tappning så spelar det mig ingen roll. Så mycket annat nytt som som kommer göra valhalla till ett nice spel. Bygga samhället man ska bo i och grejer blir soft. Tror jag. Givet köp är det ändå.

Medlem

Hoppas vi får se gameplay på Ubisoft-eventet, men skulle fan inte förvåna mig om Ubisoft väljer att göra det lika tråkigt som EA etc..


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ubisoft gör sina världar för stora att det blir tråkigt gameplay. Men men, dom vill ju åt 200h gameplaytid i sina spel och folk verkar älska det.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Första farcry var särklass det bästa. Tvåan var konstig och frustrerande, sen kom trean som blev populärt och sen dess har det mer eller mindre varit ctrl+c ctrl+v. En sann uppföljare på första farcry hade varit shysst faktiskt

Är väl typ Crysis som blir de spirituella uppföljarna till först Farcry?

Medlem

Jag ser fram emot både FC6 och Valhalla, det skall bli skoj


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker tvärtom att kartan kändes liten och ihoptryckt i Far Cry 5 med tanke på allt de tryckte in, man kunde inte gå fem meter utan att snubbla på en puma, ett flygplan började bomba en och ett par fraktioner stannade bilar på vägen nedanför och sköt på varandra.

Jag hade gärna sett att de släppt lite på den krystade story'n och byggt mer av spelet på att befria outposts och skapa ett område som kunde försvara sig mot kultister, kanske ett strategispel i spelet där svaga punkter eller vägar för nära findens område låg illa till. Sedan kan de ju låta andra spelare springa rakt i fiendens land och göra story-uppdragen direkt om de vill.

Kort sagt, de kan anamma open world aspekten ännu mer och inte tvångsmata spelarna med story-cutscenes efter bestämt schema.

Far cry 6? Kanske kan de låta drogkartellerna vara en oberoende dimension som kan hanteras på olika sätt - men jag tror nog att du tvingas följa den snitslade leden genom detta spelet också.

Medlem

Detta kan bli episkt bra! Ska bli spännande å se mer av det... Förhoppningsvis på söndag


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Senaste Far Cry var ju sämst, efter fem minuter märker man hur tomt och dumt det mesta är, även om det ser polerat ut på ytan. Hur dålig all känsla är i bilar, plan m.m är, eller hur korkad AI:n är. Ännu värre i CO-OP och med nätkod, verkligen ingen fröjd detta.

Medlem

Så jag antar det gått tillräckligt lång tid sedan Ghost Recon Wildlands för att de ska kunna göra ett till spel om en drog kartell och man är en super yo yo mega hjälte och störtar dem?

Om Ubi vågade ändra på formeln nån gång så skulle det inte kännas lika repetitivt. T.ex. att man inte har en enda person som vill hjälpa en. Att t.ex. inte kunna köpa vapen/ammo/items utan att behöva klä ut sig à la Hitman eller raida outposts, som inte kan tas över, bara rensas temporärt från fiender.
Efter man spelat ett tag så kommer till slut civila att varna kartellen om de ser dig utan "ny" förklädnad och du blir jagad.
Nu kommer det ju så klart inte kunna vara så för man är ju själv invånare på ön så man har väl sin familj och sen "The Resistance" i vanlig ordning.
Kommer säkert även börja med att man blir tillfångatagen av kartellen, lyckas fly, blir svårt skadad men blir hittat av "The Underground" som man sedan står i evig skuld till och måste "earn your place by killing and blowing shit up".
Men det är lugnt för man är ju en yo yo super one man army soldier. Så fort du plockar upp en M4'a så kommer du kunna skjuta bort kulorna på en fluga från 100meter =P

NuZ
Testpilot

Blir alltså Just Cause?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av heady89:

Senaste Far Cry var ju sämst, efter fem minuter märker man hur tomt och dumt det mesta är, även om det ser polerat ut på ytan. Hur dålig all känsla är i bilar, plan m.m är, eller hur korkad AI:n är. Ännu värre i CO-OP och med nätkod, verkligen ingen fröjd detta.

Klart det inte kunde mäta sig med 5an. Jag gick snarare in i det med mentaliteten att "nu ska jag spela en spinoff" och som en sådan var det inte så pjåkigt. Dom borde dock hellre släppt det som expansion till 5an snarare än som ett eget fristående spel.

Medlem

Teorier om att Vaas från Far Cry 3 kommer vara en del av spelet på något sätt. En del tror att spelet är en prequel och att ungen är Vaas som ung, vilket låter ganska långsökt, men man vet aldrig. Han kanske är med på något annat vis, Michael Mando(Vaas) har vagt sagt att han kanske inte var klar som Vaas.(typ)

"Vaas is my spirit animal – having co-created that character is something that will always be dear to me,” Mando explained. “I still get recognized as Vaas, and I still feel the outpouring of love for that character – makes me very happy. Who knows… maybe I will reprise the role very soon? Thank you for watching xo.

https://www.vg247.com/2020/04/22/far-cry-3-vaas-michael-mando...

Han är väl en karaktär som skulle kunna locka till mer försäljning.

En bild som visar "samma" ärr som Vaas hehe, vette fasen, långsökt som sagt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Lite synd om Ubi nu faktiskt.

Är det så att ni inte har nämnt Valhalla-läckan pga att ni har en egen hands-on att släppa? 🙂

Medlem

Förbeställer man får man ju ett korvskinn! Värt!

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Teorier om att Vaas från Far Cry 3 kommer vara en del av spelet på något sätt. En del tror att spelet är en prequel och att ungen är Vaas som ung, vilket låter ganska långsökt, men man vet aldrig. Han kanske är med på något annat vis, Michael Mando(Vaas) har vagt sagt att han kanske inte var klar som Vaas.(typ)

"Vaas is my spirit animal – having co-created that character is something that will always be dear to me,” Mando explained. “I still get recognized as Vaas, and I still feel the outpouring of love for that character – makes me very happy. Who knows… maybe I will reprise the role very soon? Thank you for watching xo.

https://www.vg247.com/2020/04/22/far-cry-3-vaas-michael-mando...

Han är väl en karaktär som skulle kunna locka till mer försäljning.

https://pbs.twimg.com/media/Ecj3U6uWkAANvl_?format=png&name=s...

En bild som visar "samma" ärr som Vaas hehe, vette fasen, långsökt som sagt.

https://pbs.twimg.com/media/EckHs4qWkAANBJ0?format=jpg&name=m...

Å nej, inte psykopaten Vaas och hans definition of insanity. Helt nya karaktärer som inte varit med tidigare.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Kommer säkert blir sköj som vanligt 👍


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Och där bekräftade man att vi kommer får se lite Far Cry på Ubisoft eventet.

https://twitter.com/FarCrygame/status/1281611701662765057

"Anton would not be pleased. See you on Sunday at #UbiForward."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Far Cry brukar vara kul tills man har kört igenom storyn, finns typ inget att göra efteråt. Även om kartan är stor så är den oftast tråkig att utforska.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har varit så besviken på de allra senaste Assassins Creed och Far Cry titlarna så jag hoppas verkligen att det blir annat stuk på't den här gången mot vad vi vanligtvis får.

Medlem

Har haft mycket kul med hela Far Cry serien. Första spelet var ju så jävla grymt med den öppna världen som dom var tidiga med i ett fps. Spelade igenom det flera gånger. Ska spela nästa också, och nästa efter det.

12
Skriv svar