Så här ser spelboxarna ut till Playstation 5

Robot
Så här ser spelboxarna ut till Playstation 5
Medlem

Den där vita på "ryggen" av fodralet påminner om det vita som Xbox 360 använde på sina fodral. Det enda som skiljer sig är texten och att fodralen är blåa medans X360 var gröna.

Jag vet inte, vitt känns så... gammalt/vanligt? Hade velat se något som känns nytt. Kanske är bara jag.

Medlem

Verkligen inget jag bryr mig i, men finns väl dem som gör det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
It's not a lake, it's an ocean

Trista. Men det kanske de tjänar på i längden. Hade dock föredragit UHD Blu-ray-svarta fodral i stället för blå. Det hade gift sig bättre med det vita.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Nja säger jag. Ja vet inte riktigt. Tycker nog bättre om denna generations blåare variant. För mycket vitt på detta. Förstår att de inte kan se lika dana ut som PS4 fodralen men hade varit nice med något mer liknande.

Skrivet av Ruffles:

Trista. Men det kanske de tjänar på i längden. Hade dock föredragit UHD Blu-ray-svarta fodral i stället för blå. Det hade gift sig bättre med det vita.

Ja faktiskt. Det blåa passade inte ihop med det vit/svarta. Bättre med ett svart fodral då.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag förstår varför de ser ut så här, men det ser tråkigt ut.

Fragtjuv

Eleganta men jag tycker att det vita riskerar att sticka ut väldigt mycket på en del omslag.

Det är kanske är just det som är meningen förresten. Det drar ju blickarna till sig.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser ut som de där piratkopiorna som säljs i sydeuropeiska turistorter. Verkligen fruktansvärt fula.

Medlem

Jag skiter fullständigt i hur kartongerna till spelen ser ut. De står ändå inne i en tv-möbel med dörr på.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Hade varit så sleek med vita boxar istället för blåa

Medlem

Av någon anledning har spelfodral inget större affektionsvärde för mig längre. De är mest ett repskydd med spelmotiv på.

Designvalsmässigt vill jag dock påstå att det vita krockar en aning med det blå eftersom det färgmässigt riskerar att ge ett plottrigt intryck i kombination med vissa andra omslag. Om jag fick bestämma hade jag nog satsat på helsvart och låtit spelutvecklare stå för färgstänket.

Medlem

Ser ut som PS3 och PS4, inte för att det har nån betydelse för min del.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns som man missat den sista design-elementet eller bakgrunden. Lite som att printa ut en framsida med Word, fixar till texten i kursiv o sen vara nöjd.

Medlem

ska dom öka priset får dom fan se lite finare ut.. ser ju väldigt kassa ut..

Medlem

Nja, funkar väl. Men borde ha varit svarta fodral istället:

Inaktiv

Ganska fula. Skulle skippa de blå fodralen. För mycket bluray känsla över dom.

Medlem

Spontant är spelen för dyra!


signatur

Meep!

Medlem

va kommer spel I boxar? trodde vi levde I en digital ålder nu för tiden *D

Medlem

En på reddit gjorde en mockup över hur Horizon II fodralet hade kunnat se ut och det ser mycket snyggare ut än vad Spider-Man fodralet gör

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hol767/horizon_ii_forbi...

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av InfiniteTias:

En på reddit gjorde en mockup över hur Horizon II fodralet hade kunnat se ut och det ser mycket snyggare ut än vad Spider-Man fodralet gör

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hol767/horizon_ii_forbi...

Riktigt najs!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Totalt irrelevant hur boxen ser ut om det inte är någon superunik collectors edition osv.

Medlem

Har ingen betydelse för mig då jag köper spelen digitalt. Men boxarna var snyggare till PS4 då jag föredrar blått som "huvudfärg" framför vitt.

Medlem

Ser helt ok ut men bryr mig egentligen inte särskilt mycket då jag ändå köper alla spel digitalt. Enda undantaget är vissa samlarutgåvor där fodralet ändå redan ligger i en snygg låda.

Medlem
Skrivet av Westrr:

Nja, funkar väl. Men borde ha varit svarta fodral istället:

https://i.imgur.com/YqcgOiI.jpg

Exakt vad jag tänkte

Medlem

@Bojkott: Varför ser de ut sådär?

Medlem
Skrivet av mack1zz:

@Bojkott: Varför ser de ut sådär?

Konsolen och alla tillbehör är svart och vit, och Sony vill att även fodralen ska följa profilen.

Medlem

Vid första anblicken så kändes det som om jag tittade på ett "Games for Windows Live"-fodral. Dom borde ha varit mer unika.

Medlem

Tycker som flera här. Ser gammalt ut men samtidigt så bryr jag mig inte så mycket.

Medlem

Ganska fult med det vita fältet.
Påminner om "Xbox 360 Classics"-fodralet, dvs. dom riktigt gamla spelen.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

12
Skriv svar