Tävling - Vinn Asus ROG Phone 3!

Mineeee
Skrivet av Nyhet:

Maximera spelupplevlesen, och mobillivet överlag, genom att vinna den senaste gamingmobilen från Asus ROG.

#asus-rog-phone-3, #republic-of-gamers


Förutom mördande prestande vill ja att Asus ROG Phone 3 bli min!


signatur

"In To The Void "

Medlem

Om den höll längre än garantiperioden är slut!

Medlem

Hade varit awsome med tillgång till sitt steam bibliotek och bara streama över helt laggfritt till vilken tv/datorskärm som helst med ett knapptryck. Vore dock även väldigt bra om de fanns en liten liten lucka där man tog ut ett kort som expanderade till mus, tangentbord och lurar inom 10 sek.

Medlem

En x86 baserad processor med ett Windows baserat OS skulle vara en äkta game-changer och knyta samman väl med ROG märket som är uppbygt runt PC gaming.

Tänk en mobil som har tillgång till hela ditt STEAM's spelbibliotek, mm. En smartphone kanske inte är kraftig nog att lira nya spel som BF5 eller Cyberpunk 2077, men det finns ju onekligen ett oändligt utbud av grafiskt enklare spel, nytt som gammalt, som skulle flyta på bra.

Sedan så har ju ROG Phone serien marknadsförts från första början med tillbehör som Mobile Desktop Dock. Med en x86 processor och ett Windows OS så skulle den kunna utnyttjas fult ut för en äkta desktop-upplevelse. Ingen mer klumping keymapping för att få mus och tangentbord att fungera ordenligt.

What can I say? A man can dream.

Ambassadör
Xbox

Den måste ha Snake inbyggt.


signatur

Jump in.

Medlem

Första mobilen som kunna köra alla spel med Ray Tracing och få realistiskt ljussättning (vilket är tur då med ett fett batteri som kan låta en spela utan att mobilen dör efter en kort spelsession). Man måste följa strömmen och när PC nästkommande konsoler kör hårt på det, varför kan inte Asus ROG Phone 3 också göra det.

Medlem

Nån schysst AI som svarar på jobbmail/chattar medans man är upptagen i en intensiv session.

Medlem

Jag vill ha en Power Glove typ Nintendo med min telefon! Med inbyggt extrabatteri och haptiska fingerkontroller, perfekt när en kör VR!

Medlem

Stöd för handkontroll i kombination med Xbox Live och Playstation Now stöd = köp

Medlem

Att man kan använda den som en vanlig mobil och sedan bara ändra över till kontroll-pads ala nintendo switch och spela på den som en bärbar liten spelkonsol och sen enkelt kunna byta över till en mobiltelefon igen.

Helt enkelt medföljande löstagbara kontroller-pads i bra kvalitet.

Sen batteritid vid aktiv spelande är 5-6 timmar åtminstone. Så att man inte behöver ladda hela tiden.

phi
Medlem

Rejäl konstruktion så att jag kan använda den för att slå ihjäl alla jävla spindlar ute i stugan.

Medlem

Förutom prestanda att driva titlar vi tills Asus ROG Phone 3 trodde var generationer bort, har den en projektor med UHD upplösning på 2ms som på en meters håll skapar en perfekt 24" skärmupplevelse. Telefonen har inbyggt stöd för PS-Now, Stadia och andra tjänster där deras handkontroller lätt kopplas ihop med luren. Kopplade handkontroller styr såklart även andra titlar som drivs av telefonen själv så att min gamingstund blir en vardagslyx att uppleva var som helst - i stugan, i sovrummet eller rent av på toaletten när jag gömmer mig för chefen!

Ääähh , vadå ROG telefon , Dä Ä min MiXaFiX telefon så ge hit den NU !

Sluta va så himla komplicerade , ALLA fatta juh att de min telefon mä min design "MiX a FiX"
Å va dä ä , de kan ja tala om för er BA !

Dä ä en Krusi DuLLs MiX a FiX ShooTinG F**KinG LuR fö G.A.M.E.R.s !!!!

Tack fö mig !


signatur

"In To The Void "

Medlem

En gamechanger? Önskar väl mest att den går att ringa på...

Medlem

Jag skulle vilja ha en iphone inbyggt i den

Medlem
Levande laddning

Stort batteri i all ära, men alla gamers vet att det aldrig kommer räcka till. Lösningen blir att installera snabbkopplingar på artär och vensida som med slangar går in i ROG Phone. Där inne har ASUS fixat en glucosgenerator vilket gör att telefonen kan laddas och drivas av ditt blodsocker. Det innebär att ju mer kakor du äter desto högre klockar den. Diabetiker får automatisk sockerreglering och slipper insulin, men kan bli "tvingade" att spela någon timme om dagen istället. Löser ASUS ingenjörer human laddning på ett mindre invasivt sätt skulle det kunna fungera också.

Medlem

En sådan enkel sak som ett "game-mode" där man inte störs av alla notiser eller störande människor som försöker ringa en, det får gärna lägga in ett speciellt meddelande när någon ringer i stil med "personen du försöker nå är upptagen med en session, men skicka gärna ett SMS så ringer personen upp när denne har möjlighet."

Det hade jag uppskattat!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Jag har funderat på hur det skulle fungera med en styrplatta/spak samt med knappar på telefonen baksida. Så man ha skärmen fri från fingrar så mycket som möjligt. Men det kanske blir helt fel, men det finns säkert fler än mig som vill slippa trycka på skärmen. Och ja det finns blåtands enheter att koppla in men för att slippa bära med sig en massa.

Medlem

Fällbar mobil med joystick under samt 2 knappar på ena sidan.
Med anpassad overlay ska man kunna streama och spela spel till mobilen från datorn via wifi.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

ROG Phone 3 skulle vara en Game Changer i mobilmarknaden, om den var utrustad med ett integrerat kontrollnav i mobilkonstruktionen som gick att 'fälla ut'- passande för seriösa spelsessioner i PUBG eller Warzone. Kontroll-layouten skulle bestå av ergonomiska joysticks i höger och vänsterled för den ultimata spelsessionen, inklusive ett tangentbord i telefonens undersida för att enkelt kunna chatta med sin squad. Det skulle också finnas en dual mikrofon för att boosta ljudet från din röst, vilket gör det möjligt att viska i diskreta miljöer oavsett om det rör sig om i spelet eller i verkligheten. Tack vare telefonens smarta ljudsystem skulle den anpassa din röstnivå baserat på din tonalitet, så att du alltid hörs och aldrig behöver oroa dig om att äventyra ett uppdrag som kan kosta dig matchens förlust. Med Asus Rog Phone 3, är du redo för strid oavsett om du sitter på tåget eller ligger halvt medvetslös hemma i hängmattan.

Medlem

kunna koppla upp mot tv eller projektor och skärmen blir en skräddarsybar handkontroll med virtuella knappar på ovan och undersida. Anpassningsbar utifrån handstorlek så kidsen och jag kan köra utan problem.

Medlem
Medlem

Medföljade dockningsstation med RJ45, displayport/hdmi, usb och 3.5 anslutningar.
Dockan ska även innehålla teknik för att kunna kyla telefonen bättre och öka klockfrekvenserna när den är inkopplad.

Lägg även till en resurshanterare "game mode" på detta som stänger av onödiga funktioner i telefonen vid inkoppling i dockningsstationen för att maximera spelprestandan.

Medlem

30fps och uppskalat 1080p så jag kan jämföra den med min ps4 pro och dess spel.

Mwuahahaha


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det viktigaste är väl att man kan spela Skyrim på den?!

Medlem

Vill framförallt att den blir bekvämare att hålla i, behöver inte vara en raktangel utan får gärna ha lite ergonomiska former så handen och handleden skonas. Game changers komemr vara att den släpps i två versioner, en för högerhänta och en för vänsterhänta.

Medlem

Jag önskar att ROG Phone 3 har funktionen "Circel Raid", vilket går att använda i Pokemon Go och övriga AR spel.
CR startas när tre eller flera gamingtelefoner ställer sig i en cirkel och skriker "ROG - Lets go". Nu projieceras det upp ett hologram av raidbossen i mitten av cirkeln, desto fler telefoner desto större hologram. Hologrambollar kastas på bossen och det gäller att dodga attackerna genom att hoppa åt höger eller vänster. Vid launch är max höjden på hologrammet 25 meter, men denna kan ev komma att höjas vid framtida patchar.

Medlem

Nu när krigets vindar blåser i MMO:er EVE Online,
Där ”Test Alliance Please Ignore” hotar att förstöra allt vi håller kärt i Imperium Koalitionen.
Så skulle en Mobiltelefon med möjlighet att boota Windows och i sin tur EVE Online vara alldeles ypperligt då jag skulle kunna bidra till kriget på toaletten, på bussen, IKEA med svärmor eller sådär.

Om den i sin tur klarar av annat än EVE skadar såklart inte, för folk spelar tydligen andra spel.

Men att ge folket möjlighet att spela sitt favoritspel (EVE i mitt fall såklart) under vad som potentiellt kommer bli den största virtuella konflikten någonsin i ett datorspel, on the go!

Vore något att hänga i julgranen.

Tack för mig! Och lycka till alla deltagare.

Medlem

Med Steam stöd så att jag kan köra alla spel jag äger via den. Då kan man komma igång med den när man inte har något annat för sig.

Medlem

En lur som håller längre än x antal dagar efter att garantiperioden är slut!

Skriv svar