Tävling - Vinn Asus ROG Phone 3!

Robot
Tävling - Vinn Asus ROG Phone 3!

Maximera spelupplevlesen, och mobillivet överlag, genom att vinna den senaste gamingmobilen från Asus ROG.

#asus-rog-phone-3, #republic-of-gamers


Medlem

safirglas på framsida och baksida så man slipper alla jobbiga skal och skärmskydd hade ju inte varit helt fel till att börja med.

Backloggens befriare

När man trycker på den röda knappen som kommer finnas på baksidan så vecklar telefonen ut sig och formar sig efter ägarens kropp till en iron man-dräkt!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Koppla in den med usb rätt i hjärnan, och på så vis få en redig AR upplevelse när man spelar spel!

Typ få fram Candycrush i luften och svepa. Ser grymt ut för användaren, men konstigt för den nyfikne grannen.

Framtiden ser ändå ljus ut om man får fantisera lite! 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skribent

Kommer vara en mobil man fäster runt huvudet. 100%


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Att kunna installera spel från mitt enorma Steam bibliotek på den mobilen hade varit drömmen för mig. Jag vet att det finns sätt att streama men det är inte lika intressant. Men det hade varit en enorm game changer för mig.

Medlem

Aux uttag, snabb mobil generellt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har en Rog phone 2 och är väldigt nöjd, spelar mycket cod mobile och PUBG. Några saker som skulle kunna förbättras:
*Större skärm, runt 7" med 16-18:9 ratio. 19.5-20:9 skärmar som är populärt idag är inte optimalt ur gamingsynpunkt, man ser alldeles för lite vertikalt. I pubg måste du ofta hålla koll på övervåningar i hus, uppe på kullar och berg.
* Kapacitativa knappar/fält på baksidan av telefonen. Air triggers uppe på hörnen är svårt att komma åt rent ergonomiskt, man får ont i fingrarna efter en stund. Att kunna ställa in flera knappar på baksidan av telefonen skulle vara mycket smidigare och har inte gjorts på en telefon vad jag vet!

Medlem

Jag hoppas Asus ROG Phone 3 kommer bli en "Game Changer" genom att vara utrustad med en räddare i nöden funktion i form av en projekterande ROG logga på baksidan om telefonen. När användaren skriker ut "ROG FOR THE WIN!" lyser loggan på baksidan om telefonen upp i ett starkt projicerande ljus där du som användare kan lysa upp den magnifika ROG loggan på himmelen där alla gamers inom ett tiotals mil avstånd kan se den.
Detta innebär att alla likasinnande gamers i området kommer att direkt komma till din undsättning för att hjälpa dig med frags, gruppering inför bossar, energidryck, extra powerbank eller bara ett schysst sällskap.
Med Asus ROG Phone 3 i din hand kan du alltid vinna!

Medlem

En synk-knapp där man synkroniserar flera med samma typ av telefon så man kan teama med varandra eller mot varandra. Det finns för lite samarbets-spel inom mobilmarknaden och detta skulle göra den till en game-changer.

Medlem

Det skulle vara nice med xbox live och ps+ på mobilen och tillgång till alla spel på dessa plattformar även steam skulle vara riktigt nice, att kunna ta med spel som Scrap Mechanic på tåget vore inte dumt.

Medlem

En liten utfällbar handkontroll från baksidan så man kan spela sina spel utan att behöva släpa runt på en stor handkontroll.

Medlem

Gissar att man kan köpa till en dockningsstation och göra om den till en stationär dator, börjar låta så

Medlem

Inbyggd handkontroll och 3,5mm uttag så är jag väldigt nöjd

Medlem

Den ska inte gå att ringa till, ha en kaffevåg samt spotify med blåtand, ios och android -ingångar.

Medlem

Om den på något vis kunde multiboota till ett windows läge, där man kunde köra steam m.m. samt stöd för olika handkontroller via blåtand. Sen när man har game:at klart så kan man köra tillbaka den till android-läge och använda som telefon.

Medlem
  • Mobilen har dubbla USB-C portar på vardera sida av mobilen. Kanske vill man ansluta en trådad mus och ett trådat tangentbord? Eller två trådade handkontroller om man vill spela utan inputlag. Eller man kanske använder ett uttag till handkontroll samtidigt som man använder andra porten till att ladda mobilen. Användbart i alla fall!

  • Det medöljer även en USB C-HDMI adapter med mobilen för den som vill förstora spelupplevelsen till en TV eller monitor. Anslut mobilen till en skärm och spegla mobilens skärm på storbilden. Antingen använder du mobilen att spela på medan åskådare kan titta på den större skärmen, eller så lägger du undan mobilen och ansluter en handkontroll för att kunna njuta av spelet på en större skärm.

  • RJ45-port så man kan koppla nätverkskabel till mobilen för ännu snabbare internethastigheter!

  • Skärmen är extra bred så att man ska kunna använda det extra skärmutrymmet till att multi-taska i horisontalt läge utan att tumma på bildstorleken. Tänk dig att du håller mobilen i horisontalt läge. På den övre halvan har du valfritt spel. På den nedre halvan finns utrymme för en app i bredläge, eller två appar i kvartsläge. Du kan t.ex. streama ett spel, samtidigt som du ser dig själv i ett av de nedre hörnen, och en live-chatt i andra hörnet.

  • Skärmen består av ett extra lager gummi. Med en spak på sidan av mobilen kan man pressa in luft under särskilda små utrymmen under gummilagret för att på så sätt skapa små luftfickor som agerar som fysiska knappar. Användbart för att på så sätt lätt hitta till rätt knapp utan att behöva titta på sin fingerposition.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
ROG Phone 3

Kan inte för mitt liv få infogning av bild att funka så det får väl bli en gammal hederlig länk istället!
(Går väl i och för sig i linje med produktionskvalitén på mitt tävlingsbidrag hehe)

Min gissning:
https://www.flickr.com/photos/189226981@N05/50093530853/in/da...

Medlem
Rog Station

en box som kan sammankoppla flera telefoner för att spela flera på en stor tv eller med en telefon. lite som ett partyspel med flera, kanske även koppla upp flera handkontroller till Rog station och kör allt via en telefon.

Medlem

Projektor på baksidan av telefonen så att man kan projicera spelet i taket när man ligger i sängen och spelar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hade önskat en en fet boombox i handformat så jag kan överrösta alla i min närhet med ljuva toner av FragZone-Fredag!
Skärmen ska uppnå över 10.000 nits för att kunna köra problemfritt på den soligaste stranden.
Och ej att förglömma, inbyggd fuktavvisarfunktion så att jag kan släcka törsten ifall jag inte har någon annan dricka med mig! ✅🤗

Medlem

Inbyggda triggerknappar på ena långsidan för spelande i landskapsläge samt 3.5mm uttag på något av långsidorna med, så kontakten inte stör när man håller i telefonen.

Medlem

Går att koppla mus och tangentbord, trådlöst till telefonen.

Medlem

Den bör ha fast lina så jag slipper alla latenser. och varför inte inbyggd ""vatten rening" så långa spelsessioner inte behöver avbrytas...

Medlem
Medlem

En dockningsstation som man har på sig själv och kan sätta fast den i, på med ett par fräna brillor så kommer du in i en AR-värld där du ser andra som också har det. Sen finns det "hotspots" och/eller i ditt eget hem att ta sig in i en fullt utvecklad VR-värld att game:a loss i! Kanske ser knäppt ut när du vevar på stan men om du hat roligt så va tusan!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Gör telefonen till en bärbar dator med enbart trådlösa överföringar inklusive sammankoppling med handkontroller typ Xbox och PS4.
Skulle vara fantastiskt att spela på en telefon med en extern handkontroll.

Medlem

Skulle vilja ha bättre ljud, kanske en bättre kylare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Tänker mig en commlink i sann Shadowrun-anda i lagom timing till Cuberpunk. Skulle lätt ge tusentals Nuyen för en sådan kreation 🙂

Medlem

Att den har alla flashiga grejer som skrivs räknar man såklart med när det gäller detta varumärket och telefon. Grymma spel, skärm, specs osv.

Men den stora frågan är ju huruvida den kommer med fz.se som startsida samt möjligheten att där kunna navigera på något nytänkande sätt bland alla tusentals nyheter, recensioner osv. Ibland glömmer man ju dom mindre sakerna som känns så självklara bland alla andra flashiga nyheter.

Skriv svar