Nvidia för första gången mer värt än Intel

Robot
Nvidia för första gången mer värt än Intel

VD:n har råd att fira – med ny skinnjacka?

#geforce, #intel, #nvidia


Medlem
Citat:

Samtidigt brottas Intel med bekymmer som att Apple är ä färd med att överge företages processoer i sina bärbara datorer.

Här har det gått snabbt

Gällande nyheten så ska det bli intressant hur mycket nVidias värde kommer öka när de visar upp 3000-serien och dess benchmarks samt marknadspriser. Rykterna går ju att 3000-serien kommer vara lika stort hopp från 2000-serien som 1000-serien var från 900-serien.

Själv överväger man att skaffa 3080Ti OC när det släpps då det känns att 1080Ti börjar ha svårt att maxa grafiken i de nyare spelen

Medlem

Det var en riktigt rejäl skinnjacka han hade. På samma sätt som att man liksom alltid lägger märke till att jobbgäng som är ute och går tillsammans på lunchen el. dyl. alltid har JACKOR på sig, så går det inte att undvika att se att den mannen har en SKINNJACKA på sig. Michio Kaku 2!

Redaktör
Skrivet av Shamanfox:

Här har det gått snabbt

Gällande nyheten så ska det bli intressant hur mycket nVidias värde kommer öka när de visar upp 3000-serien och dess benchmarks samt marknadspriser. Rykterna går ju att 3000-serien kommer vara lika stort hopp från 2000-serien som 1000-serien var från 900-serien.

Själv överväger man att skaffa 3080Ti OC när det släpps då det känns att 1080Ti börjar ha svårt att maxa grafiken i de nyare spelen

Jag har visst bråttom att gå på semester... Tack, fixat.


signatur
Medlem

det där måste vara en gammal bild, vad håller han för kort i handen?

Är det ett gammalt 980 eller 1080kort?

It's not a lake, it's an ocean

De lär inte ha blivit rika på sina Shield-produkter i alla fall. Men jag diggar verkligen Shield TV.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Visste att jag gjorde rätt när jag köpte lite aktier innan och direkt efter att de köpte Mellanox. Synd att jag inte hade pengar att investera när de släppte Turing dock.
Där kan man snacka ökning från då till nu.

Medlem

Nvidia och AMD fortsätter bära mig närmare pensionen, håller det i sig kanske man till och med kan lyxa till det med en påse Risen eller Werthers original.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Nvidia och AMD fortsätter bära mig närmare pensionen, håller det i sig kanske man till och med kan lyxa till det med en påse Risen eller Werthers original.

Hade förväntat mig att AMD skulle växa mer i år dock. De har i princip bara stått statiskt eller tappat.

Får väl se när big navi kommer. Men jag har knappt något i AMD då jag nyss började.

Kan tipsa om IVACC dock, om du vill kolla in något som potentiellt kan säkra pensionen 😏

Medlem

Skulle inte Intel släppa en GPU? Eller la de ner det? Blir en uppgradering när 3-serien kommer iaf. Mitt 980ti hänger inte med längre.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Skulle inte Intel släppa en GPU? Eller la de ner det? Blir en uppgradering när 3-serien kommer iaf. Mitt 980ti hänger inte med längre.

Jodå. Men det verkar inte bli vad vissa hypade upp det till att bli. De håller nog på med att arbeta fram en krets som är bra nog för att konkurrera med AMD och Nvidia

Medlem

Ju mer saker som flyttas till GPU ju mera makt får ju grafikkortstillverkarna också, det har ju pågått länge nu med, sakta men säkert, inom gaming, tidigt med fysik, sedan mera mot film och redigering.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ducci:

det där måste vara en gammal bild, vad håller han för kort i handen?

Är det ett gammalt 980 eller 1080kort?

Ser ut som ett kort i 700 eller 900 serien

Redaktör

@Ducci: Ja, det är en gammal bild.


signatur
1
Skriv svar