Mafia-remaken försenas

Robot
Medlem

I det stora hela så bryr jag inte jätte mycket om det, jag gillade Mafia när det kom, körde igenom det för något år sedan (efter en vecka av att försöka få det att fungera på en modern dator) och det hade inte åldrats jätte bra. Det är vissa saker jag gillade i det, tyngden på bilarna, möjligheten att låsa hastigheten och glida runt som en jävla bromskloss i ett kasaskåp på gatan och framförallt musiken. Musiken som är borttagen i alla releaser efter originalet... hoppas verkligen att remaken har rätt musik annars känns det rätt bortkastat för min del iaf.

Medlem
Skrivet av Esri:

hoppas verkligen att remaken har rätt musik annars känns det rätt bortkastat för min del iaf.

Hoppas också verkligen verkligen det, bidrag med så ofantligt mycket stämning i det spelet. Åtminstone att de har ett soundtrack i samma stil. Annars får man väl dra igång lite Django Reinhardt på sidan av ändå och njuta. Jäkla legend. Imponerande vad han kan göra med gitarren trots att hans vänsterhand var helt wrecked.

Medlem

ajdå men inte så lång försening ändå, corona tider förstår man påverkar ...

Medlem

Det kommer nog inte hända men, jag hade hoppats att röstskådespelaren för Tommy hade åter gjort sin roll. Han spelas nu istället av Paulie, vilket i mitt tycket är alldeles för mycket "wise guy" och passar inte in i Tommys porträttering i Mafia.

Tommy var en intressant karaktär i första spelet, det var kanske inte realistiskt då han hade en mer amerikansk prägel i första spelet och amerikaner fick inga viktiga jobb inom mafian utan dom som hade direkta släktband fick det.

Han var en karaktär dom flesta kunde relatera till då han inte var en gangster till att börja med, men genom livets nyck blev det. Hans medvetande jagade honom fortfarande och det gjorde han till en intressant karaktär. Till skillnad från Vito i Mafia 2 som var den mest stereotypiska och platta karaktären någonsin. Han fick inte någon direkt extra karaktärsutbyggnad i Mafia 2 då det vara bara en remaster och ingen remake (något som hade behövts).

Vi får se helt enkelt hur det blir.

Medlem

ser för jävla häftigt ut


signatur

//monster

1
Skriv svar