Vilken merch äger ni?

Vilken merch äger ni?

Vi har nog alla samlat på oss en del spel-relaterade prylar under åren, vore intressant o höra vad andra har hemma i garderoben, köket eller väggen.

Har själv ett antal Super Mario relaterade tröjor, med olika motiv. Super Mario och Yoshi figurer i bokhyllorna. Flertalet Super Mario mjukdjur som ligger utspridda lite varstans. Super Mario mugg såklart. Yoshi nyckelring. Super Mario Kart plastfigurer. Gammal Super Mario ryggsäck. Det enda icke Nintendo som jag har är en Uncharted tröja och en CoD poster.

Så jag är ganska specifikt och ensidig i mitt samlande.

Har länge funderat på att köpa lite Last of Us, RDR2 eller fler Uncharted prylar. Har framförallt sneglat på lite mer artistiska tavlor/planscher men har aldrig blivit av. Tycker ofta kreativiteten och stilen på gaming merch generellt (förutom Nintendo) är lägre än den som finns i film branschen, musik branschen är sådär också. Kom gärna med tips om ni har på bra posters/tavlor.

Vilken merch äger ni?

Medlem

Köpt lite Nintendo-grejer till pågarna annars själv så vann jag en Master C från Halo när vårt gäng vann en tävling på glada 2000-talet. Men Master C skall resa sig igen i fruns fancy bokhylla

Medlem

Jag har en Heroes of Might and Magic kopp

Några kaffemuggar med Zelda-tema. Känns spontant lagom


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag äger en Donkey Kong-figur som jag har står i en hylla. En Fallout-figur också. Ingen hög kvalitet, det är typ sånt massproducerat som man köper för ca 200kr på Webbhallen (inte Pop-figurer), men det är merch likväl och ser OK ut hyllan bland allt annat.

Jag har funderat på att liksom TS köpa något man kan hänga på en vägg, eller ha ståendes i en tavelram på ett bord. Är det någon som råkar sitta på ett tips eller två? Har sneglat lite här: https://www.emp-shop.se/gaming/vaggdekorationer/posters-flagg...

Sen så vore det ju trevligt med någon tisha också, problemet är att typ samtliga är svarta och jag har alldeles för mycket svarta tishor, och nu till sommaren är det suboptimalt, kan man säga. Inte hittat nån som klickar, eller så är priset för högt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Har en handfull amiiboos och grejer från Collectors Editions. Har bland annat Songbird från Bioshock Infinite framme. Har en PS1-mugg som är helt värdelös då den är fyrkantig.

Har också en Doom BFG Editon-tshirt som jag vann när spelet kom ut till PS3 som jag har hållit fast i.

Annars köper jag inte så mycket sånt.

Kom på att jag har en värdelös triforce-lampa i garderoben också.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Gnällkuk

Har nog slängt det mesta, kan eventuellt vara så att jag har kvar t-shirten man fick från ett event jag vann här när jag fick åka och provspela första Dungeon Siege på ett internetcafé inne i stan (det var inte igår ).

Iofs köpte jag tre pacman-muggar, oficiella Bandai Namco, såldes för 39:-, fett värt :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Massor, allt från killzone hjälm till gta v kassaskrin till assassins creed figur och kista till farcry figur och planscher, väskor, t-shirts.. Ja allt jävla möjligt då man samlade på CE.

Slängt för många år sedan.


signatur

"High life on low budget"

It's not a lake, it's an ocean

Vid sidan om collector's edition-figurer några BioShock-tröjor, en Gears-tröja, Dreamcast-tröja m.m. Har även börjat köpa Displate-tavlor som är väldigt fina.

Och en FZ-mugg, förstås!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ett icakort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Några figurer från Hot Toys samt massor av Collector’s Edition, säkert minst 25st.

Medlem

Har kvar en 2m hög roll-up med Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2, fick den på Dreamhack 2008. Har dock legat i en garderob sedan dess. Annars är det mestadels t-shirts med diverse tryck från Mass Effect och D&D som jag har beställt från Redbubble.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Några Nintendo kläder, ganska diskreta. Älskar reaktioner när folk lägger märken till små subtila saker. Istället för den där krokodilen som sitter på pikén så är det en köttätande blomma. En liten MegaMan på bröstfickan och liknande. Köper det mesta på Asien resor. Men Uniqlo har lite kläder med det där lilla subtila.
Fantastiskt glad när de öppnade i Sverige.

Medlem
Skribent

Det är ganska dåligt med sånt, faktiskt, främst eftersom jag strävar efter att ha så lite prylar som möjligt. Jag har dock några riktigt fräna Warcraft-figurer hemma hos föräldrarna.

När jag någon gång i framtiden köper snarare än hyr mitt boende kommer jag nog börja fläska på med fler figurer och dylikt.

Medlem

Vuxna med merch-berg

Är jag ensam om att tycka det är barnsligt med en massa merch hemma? I synnerhet om det är ett berg av gosedjur, planscher, figurer och personen är över 20 bast?

Tonårsrum 12-18 år, eller en omogen 23 åring

Mina pojkar har en del pokemon-grejer hemma, men jag skulle skämmas om jag går längre än en och annan batman-tshirt.

Min merch:
Två batman-tshirts som jag inte går ut med på stan.

Edit:
Vad jag kan se i tråden verkar flera vara inne på att det inte får va för mycket merch. Utan helst bara något enstaka, litet och diskret? Var går smärtgränsen?

Jag känner tre inbitna ungkarlar över 30 som har en massa merch hemma. De har gemensamt att de saknar sambo och barn, kanske ligger det något i detta?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hanzo:

Vuxna med merch-berg

Är jag ensam om att tycka det är barnsligt med en massa merch hemma? I synnerhet om det är ett berg av gosedjur, planscher, figurer och personen är över 20 bast?

Det finns förstås gränser. Jag försöker skilja mellan spelrummet och övriga huset. Jag skulle nog aldrig ha en Lara Croft- eller Sonic-plushie i vardagsrummet, exempelvis. Jag vill inte att hela huset ska se ut som ett pojkrum. Men bakom glas ser prylarna åtminstone ut som de samlarföremål de är.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

I början var det mycket blandat, typ figurer, Pokébollar, art books, samlarutgåvor, affischer, o.s.v. I princip vad som helst som var relaterat till spel jag tyckte om.
De senaste 3-4 åren har jag dock blivit 100% fokuserad på just vinyl då jag älskar spelmusik. Sedan är spelvinyl en väldigt tacksam samlarhobby då priset på vinyl ofta stiger i värde, och intresset för vinyl har ökat ganska stadigt den senaste tiden. Det är dessutom kul att faktiskt kunna göra något med sin samling också istället för att bara samla och beundra. Med vinyl kan jag sätta på mig ett par hörlurar och sjunka ner i en stol bredvid vinylspelaren.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag känner tre inbitna ungkarlar över 30 som har en massa merch hemma. De har gemensamt att de saknar sambo och barn, kanske ligger det något i detta?

Inte nödvändigtvis.

Jag känner en kille som har ett helt rum fyllt med Star Wars prylar, och han har både sambo och barn.

On T. En C64 mugg, och en specialutgåva av ett av God Of War spelen. Det är allt jag kommer på.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skrivet av Ruffles:

Vid sidan om collector's edition-figurer några BioShock-tröjor, en Gears-tröja, Dreamcast-tröja m.m. Har även börjat köpa Displate-tavlor som är väldigt fina.

Och en FZ-mugg, förstås!

Har även kikat på Displate, men det är metall bara va? Men de är lite mer stilistiska och snygga än en vanlig poster. Kanske är nått för @smuts också.

Skrivet av Gregerory:

Några Nintendo kläder, ganska diskreta. Älskar reaktioner när folk lägger märken till små subtila saker. Istället för den där krokodilen som sitter på pikén så är det en köttätande blomma. En liten MegaMan på bröstfickan och liknande. Köper det mesta på Asien resor. Men Uniqlo har lite kläder med det där lilla subtila.
Fantastiskt glad när de öppnade i Sverige.

Håller med, flera stora kedjor har börjat göra spel relaterade kläder nu som faktiskt kan bäras utan att man ser ut som en 10-åring. Ser faktiskt inga svårigheter i varför man inte kan göra en snygg piké med en Super Mario svamp på istället för en Lacoste krokodil.

Skrivet av Hanzo:

Vuxna med merch-berg

Är jag ensam om att tycka det är barnsligt med en massa merch hemma? I synnerhet om det är ett berg av gosedjur, planscher, figurer och personen är över 20 bast?

Vet inte vart gränsen går men det beror på hur man gör det också, jag har en Super Mario figur i min bokhylla bredvid några böcker och whiskyflaskor. Det ser inte tonårsaktigt ut kan jag tycka. Men gosedjuren har jag inte liggandes framme för tydligt
Det som jag tycker är lite synd är att många kan ha filmplanscher hemma och få det o se vuxet och sofistikerat ut men idag går det inte med gaming posters. Dels pga hur de ser ut men också för att gaming fortfarande kanske är associerat med barn och tonåringar mer.

Jag tycker dock sådan här tavlor kan funka hemma utan att det ser pojkaktigt ut.

Medlem

Har ett par mindre plastfigurer från World of Warcraft, en mindre version av fen från Dragon’s Crown, Big Daddy-figuren som följde med Bioshocks samlarutgåva samt en större plastfigur föreställandes Crash Bandicoot. Tar upp drygt två hyllor i en Billy, mer än så blir lite väl mycket med tanke på den låga kvalitet spelmerch generellt har.

EDIT: Glömde givetvis favoriten: Figuren som följde med samlarutgåvan till The Last Guardian.

Medlem

@Hanzo Det är väl bara individen själv som kan avgöra om denne har för mycket eller för lite. Tycker det gör personer intressanta om de visar att de har ett genuint intresse.

I min bekantskapssfär har jag personer med 10 gitarrer på väggen. En annan en har en lada med 8 jänkare och många otaliga MC. Eller en annan som är metal löver, hans vardagsrum ser ut som ngn ockult offerlokal (kan dock inte uteslutas dock). Det är kul med folk som visar, oavsett intresse.

För min egen del gillar jag subtilt, var värre för några år sen.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

@Hanzo Det är väl bara individen själv som kan avgöra om denne har för mycket eller för lite. Tycker det gör personer intressanta om de visar att de har ett genuint intresse.

Nej, få människor har så god självinsikt att kunna skilja på vad som är gott och ont. Få ensamma personer utvecklas i samma utsträckning som de som lyssnar och tar efter.

Ensamma är vi snarare försvarare av att aldrig behöva ändra på oss själva, vår egen uppfattning och beteende. En alkolist trivs ofta i sin livsstil, tills alla övergett honom eller henne, vissa alkolister ändrar aldrig på sig själva, de dör hellre. Du har dock rätt i att det bara är individen som kan ändra på sig själv, ingen kan tvinga någon annan. Jag tror de flesta saknar insikten och viljan att ändra något eller mogna, om de fick avgöra allt själv...


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Espresso_Bengt:

Har även kikat på Displate, men det är metall bara va? Men de är lite mer stilistiska och snygga än en vanlig poster. Kanske är nått för @smuts också.

Ja. De fästs med en magnet på väggen. Har bara köpt tre stycken än, det kommer bli betydlig fler. Finns gott om snygga filmmotiv också (och mycket annat).

Bra kvalitet, skulle jag säga:
http://www.frispel.net/2020/06/ljuvliga-tavlor/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Vuxna med merch-berg

Är jag ensam om att tycka det är barnsligt med en massa merch hemma? I synnerhet om det är ett berg av gosedjur, planscher, figurer och personen är över 20 bast?

https://pm1.narvii.com/6425/1eed847d65a1b27462ac08833e3bd28cc...

Mina pojkar har en del pokemon-grejer hemma, men jag skulle skämmas om jag går längre än en och annan batman-tshirt.

Min merch:
Två batman-tshirts som jag inte går ut med på stan.

Edit:
Vad jag kan se i tråden verkar flera vara inne på att det inte får va för mycket merch. Utan helst bara något enstaka, litet och diskret? Var går smärtgränsen?

Jag känner tre inbitna ungkarlar över 30 som har en massa merch hemma. De har gemensamt att de saknar sambo och barn, kanske ligger det något i detta?

Jag har villa, vovve, Volvo med tillhörande barn etc. Men jag har ett "spelrum" med någon figur, tavla etc. Bör tilläggas att jag har en läsfotölj där också, blir väl ett rum för mig att andas ut helt enkelt. Väldigt skandinaviskt med mycket trärent och inte mycket färger etc.

I varje fall det jag tänkte komma fram till var att det rummet är inrett för mig och inte för någon annan. Mitt "fortress of solitude" helt enkelt.

Och tror många som inreder efter intresse gör det för sig själva och inte för att omvärlden ska "döma". Dock en högst personlig reflektion.
Och som emd allt annat är väl "måtta" alltid bra att ha med sig.

Medlem

@Hanzo Jag pratar om helt sansade människor som är varken ensamma eller alkolister. Inga sluskar. Klart att missbruksbeteenden är obra. Det här är personer med genuin hobby som visar det hemma och med merch. Det är inte smutsigt och orent hos mina vänner. Ganska pendantiska människor.

jbx
Medlem

Jobbade på GameStop några år så har hela källaren full med diverse merch. Bokade ofta collections av spel jag ville ha också eller köpte de jättebilligt efter ett tag om de inte blev sålda


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@Gregerory:

Det kanske ligger hos mig. Att de jag sett med pojkrum i vuxenålder inte kommer nånvart i livet. Men frågan om det inte är tvärtom de som inte har några mål i livet, faller efter alla andra.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag har en Heroes of Might and Magic kopp

Berätta mer! Vad är det för motiv, hur stor är den? Vill veta allt!

Själv har jag har en Unreal Tournament-tatuering på vänster axel för att minnas lite vunna turneringar i ung ålder, 2 UT-koppar, ett par OW-relaterade tröjor. That's it :]


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Har en hel del Hardstyle grejjer, men inte en enda gaming grej.

123
Skriv svar