Efter Mixer-nedläggningen – Ninja på väg till Youtube?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Tycka vad man vill, men många av dessa streamers betalar mer skatt än vad du gör, så på så sätt bidrar de mer än du.

Får jag ge dig ett råd...

Vill du uppmuntra människor till gott och till en förändring som just du anser vara mer gynnsam? börja då inte med att förolämpa och förminska andra människor. Det är väldigt kontraproduktivt och kommer få människor att springa från dig och lämna dig ensam och väldigt bitter.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Ok boomer.

Medlem

Jaja mer intresserad vad Shroud och Dr. Ska göra.
Undra om det blir Spotify gaming eller inte

Medlem
Medlem

Jag har en streamer jag följer och det är på Youtube. Tycker det känns mycket mysigare där än på Twitch.

Medlem

Twitch UI är enklare att förstå när man letar efter spel som streamas osv men Youtubes video kvalitet är bättre. YouTube behöver jobba lite på sin gaming del för söker man efter spel hittar man ju oftast bara gamla klipp

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hummmm. Ska sportsidorna sluta skriva om Zlatan också? Känns väldigt logiskt för fz att skriva om detta 🤔

Precis! Du fattar. POG


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Om jag inte minns fel så uttalade Ninja sig om problemen med Twitch från hans sida, att det tydligen var något av ett helvete att kommunicera och få saker gjort med dom. Känns logiskt att han väljer en annan platform än Twitch i så fall. Han är redan känd, han har redan pengarna, han behöver knappast satsa på ännu mer men snarare på att bygga på något nytt än att gå tillbaka dit han inte riktigt gillade läget till att börja med.

Vill veta vart Shroud kommer dyka upp. Hade inte förvånat mig om han hamnade på Twitch igen.

Dr.Disrespect...tja...där är nog det största frågetecknet, och orosmolnet.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Det enda jag kan tänka mig som YouTube gör bättre än twitch är dess möjlighet att enkelt spola tillbaka streamen om man vill. I övrigt känns twitch bättre (bättre chat och bättre integrering med spel och tittare)

Man kan spola tillbaka genom att kolla genom vodden, om streamern spelar in en vod.

Medlem

@Tomas Helenius: Exakt, det är ingen nyhet till att börja med


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Inaktiv

Provat att kolla på twitch, kommer aldrig prova igen, det är det sämsta jag varit med om.
Discord funkar bättre att kolla på, faktiskt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Vad tillför du mänskligheten?

Skrivet av anon_326443:

Provat att kolla på twitch, kommer aldrig prova igen, det är det sämsta jag varit med om.
Discord funkar bättre att kolla på, faktiskt.

Har kollat på twitch i flera år. Funkar klockrent.
Vad exakt är det som är så värdelöst?

OnT: Jag kollar på twitch och youtube främst men även facebook. Inga större skillnader mellan YT och TW men FB är lite mer clunky i chatfunktionerna!

Skägg.
10 Chambers

Nyfiken, varför tycker ni chatten på Twitch är bättre? Ofta är det ju bara ett rullband av emojis i större streams?


signatur
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Äsch, folk hittar underhållning i att titta på Kardashians, Wahlgrens och streamers. Så det fyller ju tydligen något sorts behov hos folk och därför tillför dessa människors arbete något till samhället och mänskligheten.

En kan bara hoppas att dessa kändisar gör något vettigt med pengarna de drar in, än att bara lägga dem på hög.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nyfiken, varför tycker ni chatten på Twitch är bättre? Ofta är det ju bara ett rullband av emojis i större streams?

Jag är också nyfiken. Emojis, copy-paste-memes och trams* tenderar ju att vara regeln i alla streamchattar.

Får jag spekulera fritt kanske det finns fler val på Twitch? Typ subscribers only, followers only, osv?

*Trams ur mitt ålderdomliga perspektiv iaf


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Chatten är väl sak samma, brukar oftast inte ha den visad på twitch ändå.

Men det jag gillar med Twitch är det är en en sajt där allt finns som jag är intresserad av, jag är bekväm av mig och har inte tid att hoppa runt på olika sajter.
Det är av samma anledning jag läser om spelnyheter på FZ, det är sällan jag besöker andra sajter för att läsa om spel, är det något speciellt jag söker som inte finns på FZ så googlar jag istället.

Medlem

Skiter i Ninja, vad händer med Doc?

12
Skriv svar