Efter Mixer-nedläggningen – Ninja på väg till Youtube?

Robot
Efter Mixer-nedläggningen – Ninja på väg till Youtube?
Flakmonkey

Youtube känns väl ändå som ett vettigt alternativ för streamers. Har ingen koll på hur det rent tekniskt fungerar med kvalitet, ersättning, etc etc men ser man bara på plattformens storlek och kundsegment så är väl Youtube den plattform som "alla" använder? Jag menar Twitch är ju rätt nischat mot en något yngre publik till stor del bestående av gamers medan Facebook är en äldre skara människor. Medan Youtube då används av allt och alla, på gott och ont då förstås.

Medlem

Vilken icke-nyhet.

Redaktör
Skrivet av sebrock:

Vilken icke-nyhet.

Det brukar bli rätt mycket snack i såna här nyheter, så det finns intresse. Därför skrev jag.


signatur
Medlem

Youtube har fungerat klockrent dom gångerna jag har kollat streams där. Hoppas fler går över där så det blir lite konkurrens

Medlem
Skrivet av sebrock:

Vilken icke-nyhet.

Är ju egentligen en ganska stor nyhet då han tidigare var en av de största streamarna på Twitch innan han övergick till Mixer, riktigt populär bland FN communityn.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Vilken icke-nyhet.

Världen revolverar inte runt dig.

Medlem

Om youtube inte förbättrar chatten så lär det bli en till flopp

Medlem

Det enda jag kan tänka mig som YouTube gör bättre än twitch är dess möjlighet att enkelt spola tillbaka streamen om man vill. I övrigt känns twitch bättre (bättre chat och bättre integrering med spel och tittare)

Medlem

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Underskatta inte värdet av underhållning.

phi
Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Tillgång och efterfrågan.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Hahaha dom tillför inget till samhället eller mänskligheten?

De bringar lycka och glädje för miljontals barn och ungdomar och även vuxna för den delen.
Hjälper till med att lyfta bort fördomar om att Tv-spel/Dataspel enbart är för nördar och får omvärlden att lyfta upp ögonen för detta "nöje" Det är inte längre tabu att spela tv-spel.

De har hjälpt till med att lyfta fram det så pass mycket att vi nu har ett officiellt ord sedan 2013 "E-sport" tack vare alla youtubers som pushat och fått barn att inspireras av att vilja bli bra på data och tv-spel har nu dessutom 2 gymnasieutbildningar med inriktning E-sport sedan 2015 i Sverige.

Vad har du bidragit med för samhället eller mänskligheten?

Medlem
Skrivet av Aletheides:

medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Fast om de tar upp ämnen som t.ex. psykisk ohälsa så tillför de något till samhället. Bara för du ogillar streamers så betyder inte det att de inte tillför något.

Streamers och influencers har bidragit riktigt stort när det kommer till donationer till välgörenhet. Titta bara på AGDQ, eller titta hur mycket som streamers drog in för Australian Wildfire Relief fund förra året.

Man behöver inte jobba inom företag som trycker ut produkter för konsumenter att köpa för att det ska räknas som "tillför något till samhället eller mänskligheten.".

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

The jante is strong in this one!

Medlem

Youtube är skit när det kommer till streaming, ligger långt efter Twitch.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag använder bara Youtube och Twitch, med liten fördel till Youtube.
De flesta streamers är ark B material men en del är både informativa och underhållande.

Medlem

Jag tror han kommer gå tillbaka till twitch.

FB-gaming och youtube streaming kommer aldrig bli en plattform för gamers.

Medlem

Bra att ni håller koll. Jag satt och undrade över detta häromdagen. Inte för att jag sett en enda stream med ninja då. Vet inte ens varför jag tänkte på det,om jag ska vara ärlig. Tech news, är, bra news!

Medlem

Sluta gör reklam för folk som ninja och shroud. Ingen bryr sig och dom är redan mång-miljonärer. Har ni slut på content att skriva om eller? @FZ


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Geeks Gaming
Skrivet av I_AM_GROOT:

Sluta gör reklam för folk som ninja och shroud. Ingen bryr sig och dom är redan mång-miljonärer. Har ni slut på content att skriva om eller? @FZ

Hummmm. Ska sportsidorna sluta skriva om Zlatan också? Känns väldigt logiskt för fz att skriva om detta 🤔

Geeks Gaming

Lite mer på ämnet:

Youtube i sig har trevlig teknik bakom sina streams men utan en förbättrad chat och framförallt en oändligt bättre sökbarhet så kommer aldrig kunna utmana Twitch, vilket är väldigt synd då Twitch behöver konkurrens

Redaktör
Skrivet av I_AM_GROOT:

Sluta gör reklam för folk som ninja och shroud. Ingen bryr sig och dom är redan mång-miljonärer. Har ni slut på content att skriva om eller? @FZ

Om ingen brydde sig hade de inte varit mångmiljonärer och den här nyheten hade inte haft några kommentarer. Dessutom finns gott om andra nyheter att läsa på FZ i dag, och fler kommer.


signatur
Medlem
Skrivet av I_AM_GROOT:

Sluta gör reklam för folk som ninja och shroud. Ingen bryr sig och dom är redan mång-miljonärer. Har ni slut på content att skriva om eller? @FZ

Jag bryr mig. Tycker Ninja är ett himlans ballt namn.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Jantelagare

Medlem

I min erfarenhet har Youtubes kvalité varit överlägsen med 40k bitrate gentemot 6k och transcoding för alla, men fördröjningen är rätt långt bakom twitch och discord.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hummmm. Ska sportsidorna sluta skriva om Zlatan också? Känns väldigt logiskt för fz att skriva om detta 🤔

Bryr mig verkligen inte om dessa killar personligen men undrade lite också om resonemanget då de är några av de största inom streaming. 😆

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Personligen är jag lika ointresserad av streamers som jag är av alla sorters influencers. Oavsett om de pumpar silikon i läpparna och gör reklam för smink medan de snackar psykisk ohälsa eller om de spelar spel.

Ingen av dessa människors "arbete" tillför något till samhället eller mänskligheten.

Det är en form av underhållning där personligheterna står i centrum. Om du inte kan se samshällsnyttan i underhållning så är det ditt problem

Skribent

Var det inte snack om Spotifys nya streamingtjänst? För både Ninja och Shroud (och ev. Dr Disrespect)? Eller var det bara lösa rykten?

Kollade in deras gaming streams och blev lite förvånad över att deras chatt ligger utanför bild och under videon. Verkar inte heller gå att sortera efter engelskspråkiga kanaler?

12
Skriv svar