Kraftiga prishöjningar på Horizon Zero Dawn efter VPN-köp

Medlem
Skrivet av roxkz:

Har noll intresse av att ha en konsol, men förstår poängen.

Min poäng är att utvecklarna får anstränga sig lite mer om de ska ha mina pengar. Inte en PC-port flera år efter release, sådant tänker jag aldrig betala 500 kr för... Även om det är bra att den kommer över huvud taget. Vissa spel vill man dessutom spela 'rimlig tid' från release för att man inte ska pussla ihop halva spelets handling genom saker man hört och sett över 3 års tid.

Detta känns mer som en eftertanke, gissar att man kommer släppa en remaster till PS5... Som troligen inte är helt olik PC-versionen i de visuella uppgraderingarna.

Och en Pentium 4 är samma CPU nu som när den kom ut, men det gör den inte några större tjänster idag om den skulle säljas till fullpris. Ska jag betala fullpris ska det inte vara gammal skåpmat, det ska vara en relativt färsk release. Jag stödjer gärna utvecklingen av PC-portar, men jag tänker inte ge en flera år gammal cashgrab några större ören.

Kanske bara jag som tycker att spel inte borde betinga fullpris efter 3+ år. Skulle du vara lika exalterad över Fallout 4 för fullpris idag som på releasedagen?

Det är ett alternativ, ogillar Epics launcher dock. Men kanske värt det denna gång om de har någon extra drive snart.

Man får vad jag vet även nått DLC eller tillägg som ps4-spelarba fick köpa separat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av roxkz:

Har noll intresse av att ha en konsol, men förstår poängen.

Min poäng är att utvecklarna får anstränga sig lite mer om de ska ha mina pengar. Inte en PC-port flera år efter release, sådant tänker jag aldrig betala 500 kr för... Även om det är bra att den kommer över huvud taget. Vissa spel vill man dessutom spela 'rimlig tid' från release för att man inte ska pussla ihop halva spelets handling genom saker man hört och sett över 3 års tid.

Detta känns mer som en eftertanke, gissar att man kommer släppa en remaster till PS5... Som troligen inte är helt olik PC-versionen i de visuella uppgraderingarna.

Och en Pentium 4 är samma CPU nu som när den kom ut, men det gör den inte några större tjänster idag om den skulle säljas till fullpris. Ska jag betala fullpris ska det inte vara gammal skåpmat, det ska vara en relativt färsk release. Jag stödjer gärna utvecklingen av PC-portar, men jag tänker inte ge en flera år gammal cashgrab några större ören.

Kanske bara jag som tycker att spel inte borde betinga fullpris efter 3+ år. Skulle du vara lika exalterad över Fallout 4 för fullpris idag som på releasedagen?

Det är ett alternativ, ogillar Epics launcher dock. Men kanske värt det denna gång om de har någon extra drive snart.

Du får ju köpa ett bra spel? Vad mer behöver man locka med? 😊 Prislappen för hög?

Skribent
Skrivet av NordhNet:

För att det är konstruerat för att gynna de som inte har det lika bra som andra.
”Alla andra gör ju det” är ett argument som sällan fungerar jättebra i längden

Så är det. Jag nämnde inget om moralen i agerandet, utan bara att det var ett smart sätt att navigera den grå marknaden. Det är ju precis samma sak att köpa nyckel från Kinguin eller övriga återförsäljare som att ändra land, köra VPN och köpa själv med skillnaden att man inte göder mellanmannen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man får vad jag vet även nått DLC eller tillägg som ps4-spelarba fick köpa separat.

Fortfarande för högt, speciellt då man inte har valet att skippa sagt DLC.
Som sagt, blir att vänta eller skippa.

Skrivet av Kavakava83:

Du får ju köpa ett bra spel? Vad mer behöver man locka med? 😊 Prislappen för hög?

För hög för ett flera år gammalt spel ja...
De kunde ha lockat med denna release ett par åt tidigare så hade jag varit mer haj på att betala de där 500kr.
Sådär 3+ år senare är jag inte så haj på det. Men som sagt verkar Epic ha en aningen mer skälig prislapp.

Medlem

Väldigt tråkigt för argentinarna.

Medlem
Skrivet av roxkz:

Fortfarande för högt, speciellt då man inte har valet att skippa sagt DLC.
Som sagt, blir att vänta eller skippa.

För hög för ett flera år gammalt spel ja...
De kunde ha lockat med denna release ett par åt tidigare så hade jag varit mer haj på att betala de där 500kr.
Sådär 3+ år senare är jag inte så haj på det. Men som sagt verkar Epic ha en aningen mer skälig prislapp.

Köp det på rean I jul så är problemet löst 👌

Medlem

Ja folk kommer alltid att hitta loopholes. Steam kanske borde verifiera i vilken region eller land dubtillhör och du kan inte byta det huxflux. Men det stoppar väl kanske inte folk från att ha separata konton, men det går nog att lösa på något sätt.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Köp det på rean I jul så är problemet löst 👌

Precis vad jag tänkte! 😁👍

Medlem

När stora företag gör liknande saker så är det så det ska vara men när privatpersoner gör sammma sak ne då är det jävligt fel.

Stora företag köper hela tiden in saker från fattiga länder för att sänka sina kostnader.

Vilken värld vi lever i

12
Skriv svar