Klart: nästa Xbox Series X-event med Halo Infinite (och Fable?) den 23 juli

Robot
Klart: nästa Xbox Series X-event med Halo Infinite (och Fable?) den 23 juli
Ambassadör
Xbox

And so it begins...


signatur

Jump in.

Medlem

Klistrar in detta från tidigare inlägg..
Låt detta nu vara sant! MS behöver egna "exklusiva" titlar, utöver halo, Gears & forza. Känns som om d e d som saknas, för hårdvaran är det ju inget fel på nuförtiden. Så kom igen nu! övertyga mig att köpa series x..

Ett eget RPG, öppen värld..typ. vet inte men nått i den stilen vill jag gärna se!

Medlem

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Uppesittarkväll med FZ?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Om du spelar på Windows så är Microsoft helt nöjda med det, du kan tom köra gamepass

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Det finns rätt många som kan tänka sig att lägga 6k på en konsol som aldrig skulle lägga 10-20k på en dator. Microsoft ger oss valfrihet, de skiter i vilket du väljer så länge de får in fler kunder i ekosystemet.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Du får tänka att faktiskt inte alla sitter med spel-PCs som klarar av alla dom senaste spelen (och ej heller besitter den kunskapen för att själv kunna uppgradera sin gamla PC).
Har du en riktigt gammal PC och ska uppgradera till något vettigt så kommer du oftast få lägga ut mycket mer än en konsol kostar (iaf för att ha något som är jämförbart med nya konsolerna precis vid deras release), så för dom som bara vill spela spelen så duger en Xbox gott för dom.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

https://youtu.be/6SMklFmfZq8

Microsoft verkar vara mest fokuserad på multiplatform och AA.
Hoppas att dom ger oss lite flex och inte bara mellanmjölk framöver.

Visst, det är trevligt med många bra titlar, men jag hoppas att dom visar något riktigt spel som man måste ha snart.

Fable har potential, speciellt med stark hårdvara.
Men man känner sig lite bränd efter spel som Killer Instinct, Kameo och Perfect Dark. Dom har ju pengarna för att våga ta lite risker, men det känns som dom kört på budget/generic i dessa titlar.
KI borde konkurrera med MK, Kameo har ett starkt grundläggande koncept som kunde ha blivit intressant och Perfect dark tror jag också att dom schabbla bort

Gears och Halo är väl ok och jag gillar inte Forza, så det känns inte riktigt som att Microsofts system är något för mig.
Jag håller dock tummarna för att dom ska lyckas bättre med mjukvaran framöver.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Många föredrar konsol framför PC av en mängd olika skäl, eller har båda. Det handlar om valfrihet och olika sätt att ta sig in i Xbox-ekosystemet, om det så är via konsol, PC eller xCloud.

Nu handlar dessutom Xbox Games Showcase om...wait for it...Spel!


signatur

Jump in.

KoP
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Finns en god anledning att lägga pengarna på en Xbox elr PS, det blir billigare. Själv har jag ingen gamingrigg utan endast en laptop. Det blir en dyr historia om jag ska investera i chassi, komponenter och en sjysst skärm. Sen är det inte alla som har något intresse/tid utav att hålla på å meka pc. ╮(′~‵〞)╭

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tdoggahdogg:

Uppesittarkväll med FZ?

Vi får se! Verkligen mitt i semestern. Jag hoppar in på söndag och kör Ubi Forward, men sen är både jag och Jocke lediga. Något borde vi kunna sy ihop.


signatur
Medlem

Hoppas på att få se lite av ett eventuellt Forza 8 också.
T10 har lite att leva upp till, då titlarna till nuvarande generation har vart högst tveksamma (Horizon serien har dock varit bra) jämfört med FM3 och FM4 från 360 eran.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Den här pappegoja-kommentaren ska man behöva läsa varje gång det är en nyhet om Xbox. Tröttsamt och tjatigt. Att dom har ett system som går från konsol till pc är väl en bra sak, inte dålig? Vet inte om du trollar iofs, isf gick jag på den.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns ingen som helst anledning till att köpa en Xbox med tanke på att alla spel kommer ut på PC också. Antingen får Microsoft låsa spelen till konsolen som Sony gör eller så borde de helt enkelt sluta skapa konsoler.

Sjutton stycken av spelen som Sony visade och Horizon Zero Dawn släpps till PC och fler lär det bli.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi får se! Verkligen mitt i semestern. Jag hoppar in på söndag och kör Ubi Forward, men sen är både jag och Jocke lediga. Något borde vi kunna sy ihop.

Kul, ”ses” vi söndag då iallafall 👍❤️

Medlem

Nu gäller det MicroSoft. Ge järnet o visa oss flera tunga single player titlar att se fram emot.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kom igen nu! Nytt Fable och ett eller fler RPG i Mass effect-klass.
Snälla!

1
Skriv svar