Manor Lords kombinerar medeltida stadsbyggande med Total War-strider

Robot
Manor Lords kombinerar medeltida stadsbyggande med Total War-strider

Hur kan det här vara gjort av EN person?

#manor-lords


Medlem

Såg onekligen intessant ut! Något datum?

Frilansare

@unoR:
Inget datum, men vet att utvecklaren planerar early access.

Medlem

Får en känsla av Settlers. Det är bra och mysigt.

Snacka om att den här killen är arbetsnarkoman om det stämmer att han gjort rubbet själv!

Medlem

Blue Byte borde anställa den här killen

Medlem

Wow! Ser väldigt intressant ut.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Häftigt! Ser fram emot att prova det i EA snart då.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av artikeln:

Slavic Magic

FM-guru
F.d. Sisyr

EDIT: Oops, dubbla inlägg.

Medlem

"Spel måste kosta 800 kr".

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Slavic Magic, 10/10 på det namnet.

Bästa bolagsnamnet ever.

Medlem

Alltid skeptisk till dessa enmansprojekt.
Hur mycket har outsourcats, hur mycket kan han supportera, kommer det ens kunna levereras en infrastruktur för ev. multi-player osv. Denna typ av spel är lätt något jag skulle köpa om det kom från något företag med lite mer bas. Det ser ju fint ut men hur är det egentligen ?

På något sätt är jag mäkta imponerad samtidigt som jag inte har förtroende för enmansprojekt.

Medlem

@Joakim Bennet: Fall 2020 står det på deras Steam sida.

Medlem
Skrivet av heady89:

Alltid skeptisk till dessa enmansprojekt.
Hur mycket har outsourcats, hur mycket kan han supportera, kommer det ens kunna levereras en infrastruktur för ev. multi-player osv. Denna typ av spel är lätt något jag skulle köpa om det kom från något företag med lite mer bas. Det ser ju fint ut men hur är det egentligen ?

På något sätt är jag mäkta imponerad samtidigt som jag inte har förtroende för enmansprojekt.

Det är ju den inställningen som styr marknaden mot AAA-skräpspel, tyvärr.

Medlem
Skrivet av KAOSMAN:

Det är ju den inställningen som styr marknaden mot AAA-skräpspel, tyvärr.

Nä har inte mycket emot indie men de kan bara vara "så" bra och "så mycket" han gjort själv. Har svårt att ta det seriöst, ett team av 10 åtminstone hade ju känts seriösare.

Medlem
Skrivet av heady89:

Nä har inte mycket emot indie men de kan bara vara "så" bra och "så mycket" han gjort själv. Har svårt att ta det seriöst, ett team av 10 åtminstone hade ju känts seriösare.

Förstår vad du menar. Ett exempel som kan hända är ju vad som hände Wolcen. Det blev ett enormt tryck för dom, vid launch, att det spårade ur ganska direkt (sen fanns det en hel del andra aspekter såklart). Man vill ju att spelet och dess skapare ska överleva en launch och kunna mata dess omättade spelare med patcher och dlc osv.


signatur

Niet.

Medlem

Så den här killen har gjort allt? En ensam person? Och detta har han gjort under 3 års tid?? Och planerar släppa fullversionen efter två år i early access? Vissa har mer tid på ett dygn än de flesta andra människor...

Programmeringen
Modelleringen
Animeringen
Ljudeffekter
Trailern
Redigeringen
Spelmotorn(?)

Allt skulle han ha gjort? Har han komponerat musiken också?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar