Cyberpunk 2077 kan "spelas som GTA", men det rekommenderas inte

Robot
Cyberpunk 2077 kan "spelas som GTA", men det rekommenderas inte

Det kan vara roligt en stund, men de flesta "gräver djupare" efter ett tag.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Jag uppskattar grymt mycket när utvecklarna tagit sig tid för att ge oss möjligheten att klara ut ett uppdrag på ett icke grymt sätt.

Medlem

Kul att det finns andra alternativ en att bara döda allt och alla (för dom som tycker om det)!

Medlem

Nå, vilken klass "tror" ni att ni kommer spela och varför ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hoppas verkligen inte det är en ny GTAclon.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

OM jag köper spelet, så spelar jag nog alltid som en galning, som i GTA.
Orkar bara inte "finspela" i uppdrag. Har inte tålamod. Gäller tyvärr i alla spel.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

OM jag köper spelet, så spelar jag nog alltid som en galning, som i GTA.
Orkar bara inte "finspela" i uppdrag. Har inte tålamod. Gäller tyvärr i alla spel.

Finns lika många spel som det finns smak. Man spelar på det vis som gör en glad!

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Hoppas verkligen inte det är en ny GTAclon.

Det tror jag det är, men lite djupare. Typ vad man skulle kunna tro att ett GTA6 skulle vara, men eftersom det också är framtid så blir det massa specialsaker pga det, som att man kan styra saker med huvudet och sådant, hacka saker osv.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag hade önskat att valen av "klass" var väldigt strikta och inte inbjöd till att förgrena sig ut i annat. Svårt att veta vad jag ska välja. Jag gillar egentligen inte hi-tech-prylar och hackning i spel, men ska väl försöka lära mig att gilla det i det här. Att vara en råstyrkekämpe känns inte heller så vettigt när det verkar handla så mycket om skjutvapen och teknologi. Nån sorts ganska smygig karaktär antar jag väl att jag ska vara. Ska nog satsa mycket på den där street cred-staten också.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det tror jag det är, men lite djupare. Typ vad man skulle kunna tro att ett GTA6 skulle vara, men eftersom det också är framtid så blir det massa specialsaker pga det, som att man kan styra saker med huvudet och sådant, hacka saker osv.

Typ deus ex om det vore i ett gta-spel

Medlem

90% kommer aldrig komma vidare från att bestämma sig vilken färg pubis skall ha...

Medlem
Skrivet av eld:

Typ deus ex om det vore i ett gta-spel

eld
Medlem

👍

Ase
Medlem

Låter oroväckande gta e kul som chock (i videovåld, dataspelsvåld ,fria ordet debatter osv.) men okul att spela i mer än 5 min.
Hoppas verkligen att de tonar ner både pangandet så det inte blir ett rent krigsspel & sen bilkörning hoppas jag det inte blir mycket av . Ser fram mot ett klassiskt rollspel i cyberpunkanda & utforskande men ju mer man ser desto mer oroväckande blir det, börjar ångra förköpet. Blir netrunner & smygande för min del hatar panga panga spel ja quake var ju kul men! Håller tummarna på ett deus x (1) liknande spel fast med snyggare grafik hoppas bara jag inte blir lika besviken över detta som witcher spelen som var för hormonstinna tonåringar bara. I värsta fall får man trösta sig med BG3 (blir nog fler timmar i BG3 än cyberpunk även utifall detta skulle lyckas ändå)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ase:

Låter oroväckande gta e kul som chock (i videovåld, dataspelsvåld ,fria ordet debatter osv.) men okul att spela i mer än 5 min.
Hoppas verkligen att de tonar ner både pangandet så det inte blir ett rent krigsspel & sen bilkörning hoppas jag det inte blir mycket av . Ser fram mot ett klassiskt rollspel i cyberpunkanda & utforskande men ju mer man ser desto mer oroväckande blir det, börjar ångra förköpet. Blir netrunner & smygande för min del hatar panga panga spel ja quake var ju kul men! Håller tummarna på ett deus x (1) liknande spel fast med snyggare grafik hoppas bara jag inte blir lika besviken över detta som witcher spelen som var för hormonstinna tonåringar bara. I värsta fall får man trösta sig med BG3 (blir nog fler timmar i BG3 än cyberpunk även utifall detta skulle lyckas ändå)

Aj då, trodde det var i alla fall ett decennium sedan jag var en hormonstinn tonåring, men jag har visst missat att jag fortfarande är det. Jägarns!

Ase
Medlem

@Sisyr: Är själv 50+ blir fortfarande lite som en hormonstinn tonåring ibland Men har aldrig fastnat för witcher stora svärd knappkombinationer i strider samla kort på vackra damer(ettan), rå humor osv det faller mig inte i smaken bara, förstår att väldigt många gillar det men inte riktigt för mig har inte lyckats spela mer än 1 timme av trean så har säkert missat nåt.

Medlem
Skrivet av Buster:

90% kommer aldrig komma vidare från att bestämma sig vilken färg pubis skall ha...

Rakat?!


signatur

autograph

Inaktiv

Äh,kommer att gå all in för att sätta headshots och lämna massgravar efter mig.

Medlem
Skrivet av Ase:

@Sisyr: Är själv 50+ blir fortfarande lite som en hormonstinn tonåring ibland Men har aldrig fastnat för witcher stora svärd knappkombinationer i strider samla kort på vackra damer(ettan), rå humor osv det faller mig inte i smaken bara, förstår att väldigt många gillar det men inte riktigt för mig har inte lyckats spela mer än 1 timme av trean så har säkert missat nåt.

Kul att se "gamla rävar" skriva ibland
Jag är snart 40 och fast jag gillar The Witcher så förstår jag hur du känner.
Finns massvis med spel som hyllas men jag tycker att det här har man spelat 100ggr tidigare eller så faller vissa spel inte i smaken.
Idag uppskattar man "lugnare" spel eller spel som ger en riktig upplevelse som många VR spel gör och vissa pannkaksspel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är rätt säker på att det här spelet kommer influera mer än bara framtida spel. Musik, klädstil osv kommer säkerligen påverkas av det här spelet som ser ut att redan bli ett av det här årtiondets bästa spel, hypen är enorm nu

Medlem
Skrivet av Ase:

@Sisyr: Är själv 50+ blir fortfarande lite som en hormonstinn tonåring ibland Men har aldrig fastnat för witcher stora svärd knappkombinationer i strider samla kort på vackra damer(ettan), rå humor osv det faller mig inte i smaken bara, förstår att väldigt många gillar det men inte riktigt för mig har inte lyckats spela mer än 1 timme av trean så har säkert missat nåt.

Är också 50+ och älskar the Witcher,speciellt trean. Det viktiga är att se att det är en värld som skall utforskas, folk att tala med, massor med helt olika uppdrag. Sen kan man liksom under färdens gång göra sakerna som kräver lite mer för att huvudstoryn skall fortgå. Men det är resan mot massor av upptäckter som är det som gör att man bara fortsätter att spela och spela.
Striderna är ju endast svåra om man har kommit till ett ställe där utrustningen och nivån på Geralt är väldigt låg i förhållande till fienderna.

Så jag hoppas att spelformen i Cyberpunk 2077 ger mig möjlighet att utveckla min karaktär mot massor av olika håll. Ett litet sidouppdrag kan ibland göra att man inte kan släppa nya upptäckter och plötsligt gör man något helt annat än man först började med. Jag vill ha ett spel som gör mig förbluffad hur väl olika uppdrag smälter samman med spelvärlden. Det behövs alltså ett bra manus. Det hoppas jag på.

Medlem

Alltså kommer det finnas en spelstil som grundar sig mer i dialog istället för combat/stealth? har inte sett så mycket snack om det, kanske inte finns?

Medlem

Vad är en hormonstinn tonåring? Är det när man gillar lättklädda damer?

Medlem

Jag gillar GTA men att det överhuvudtaget är möjligt att spela cyberpunk som GTA sänker ju iallafall mina förväntningar ner i nåt slags avgrundsträsk.

Lite som att spela Life is strange som Giana Sisters.

Medlem

Att "spela som GTA" kan man göra i de flesta spelen. Ska definitivt spela som netrunner eller dylikt, alltid roligt att få uppleva lite andra perspektiv än att springa runt och skjuta vilt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Är rätt säker på att det här spelet kommer influera mer än bara framtida spel. Musik, klädstil osv kommer säkerligen påverkas av det här spelet som ser ut att redan bli ett av det här årtiondets bästa spel, hypen är enorm nu

+1 för trolleri.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Jag gillar GTA men att det överhuvudtaget är möjligt att spela cyberpunk som GTA sänker ju iallafall mina förväntningar ner i nåt slags avgrundsträsk.

Lite som att spela Life is strange som Giana Sisters.

Ditt liv måste kraschat helt av denna nyheten... vad trodde du när du sett media från spelet? Att det är en helt linjär upplevelse där man MÅSTE följa main story, så fort man kommer bort från sådant i en öppen värld så blir det ju som GTA, massa småuppdrag vid sidan etc.

Det kommer väl vara så att man har en main story, sedan så kan du göra saker vid sidan och när du tröttnat på det, gå tillbaka till main story, det finns inget annat sätt att göra det på.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spela som GTA? Begreppet faller snett för personlig del. Testade gå rampage nån gång typ i början. Det var kul i ngn timme.

Sedan körde jag huvuduppdrag och sidouppdrag tills spelet var slut. Ungefär på samma sätt som jag kommer tackla detta.

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Jag gillar GTA men att det överhuvudtaget är möjligt att spela cyberpunk som GTA sänker ju iallafall mina förväntningar ner i nåt slags avgrundsträsk.

Lite som att spela Life is strange som Giana Sisters.

Skrivet av Hipshot:

Ditt liv måste kraschat helt av denna nyheten... vad trodde du när du sett media från spelet? Att det är en helt linjär upplevelse där man MÅSTE följa main story, så fort man kommer bort från sådant i en öppen värld så blir det ju som GTA, massa småuppdrag vid sidan etc.

Det kommer väl vara så att man har en main story, sedan så kan du göra saker vid sidan och när du tröttnat på det, gå tillbaka till main story, det finns inget annat sätt att göra det på.

Tror du har missat poängen med tråden, vilken, såvitt jag förstår, handlar om möjligheten att härja runt likt GTA, inte om huruvida det är open world eller inte. Jag har spelat Witcher 1, 2 och 3. Förväntar mig nåt liknande i sci-fi miljö. Rimlig förväntan tycker jag.

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Tror du har missat poängen med tråden, vilken, såvitt jag förstår, handlar om möjligheten att härja runt likt GTA, inte om huruvida det är open world eller inte. Jag har spelat Witcher 1, 2 och 3. Förväntar mig nåt liknande i sci-fi miljö. Rimlig förväntan tycker jag.

Nja, jag svarade ju mera på att du skrev att dina förväntningar sjönk ner i någon sorts träsk nu när dom sa detta om GTA, som nyheten handlar om. Men du kanske har ändrat dig, eftersom du nu verkar förvänta dig det?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar