Räkna med Assassins Creed: Valhalla-gameplay den 12 juli

Robot
Räkna med Assassins Creed: Valhalla-gameplay den 12 juli

Vi kan även se fram emot att se Watch Dogs: Legion på Ubisoft Forward.

#Assassins-creed-valhalla, #Watch-dogs-legion


FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot Legion!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ser fram emot Legion!

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det är dags för Skull & Bones nu. Och en ny Splinter Cell skulle inte var tokigt det heller.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Fragtjuv

Ska bli kul att följa. Det blir det sista jag gör på semestern då det är tillbaka till jobbet som gäller måndag den 13 juli.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..

82 critic review och 7.7 user score tyder ju på att de flesta inte tycker det är skit.

Medlem

Härligt. Blir att bänka sig på söndag. Jag ser verkligen fram emot både Legion och Valhalla.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..

Att tycka spelen är skit är din ensak, men att vara ”förvånad” att någon ens ser fram emot det tyder bara på att du inte vet vad du pratar om.

Till och med jag som inte ens spelat dem vet att många glädjer sig till Legion.

Medlem

Ett ghost recon där man går tillbaka till rötterna. Ett lite mer taktiskt Wildlands utan skills och unlocks hade varit fantastiskt.

Medlem

Det enda jag bryr mig om ifrån Ubisoft är att de ska utannonsera ett nytt Splinter Cell!!

Medlem

Assassins Creed är så ointressant det bara kan bli.
Men förstår att vissa faller för den serien, själv tycker jag den känns själlös på nå sätt.
Jag vill ha nytt splinter cell eller nytt Rayman eller att dom annonserar ut VR-spelet som det har ryktats om tidigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Schysst! Två spel jag ser fram emot!

Medlem

Gameplay eller ”gameplay” är ju frågan..

Ambassadör
Xbox

Assassin's Creed blir fränt! Watch_Dogs har jag inte spelat så det är meh.

Min orimliga förhoppning ligger dock på ett omarbetat Skull & Bones som nu är ett episkt singleplayer-piratlir...


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..

Du kanske inte har så bra koll? Gillade inte heller de tidigare Watch Dogs-spelen, men Legion är designat kring procedural generation vilket är ett för mig väldigt intressant fenomen i spelutveckling. Det är heller inte samma utvecklare som gör detta som gjorde ettan och tvåan.

Lite info;

What was the first sort of structure that you approach when building a game full of playable NPCs?

Right, so when we first had the idea that you’d be able to play as anyone in the game, we had to of course bring in a bunch of major stakeholders, you know the lead animators, the lead programmers, the lead sort of engine architects...the lead audio guys, sound guys, and the lead writers and start talking about you know, breaking the problem down.

Like how are we gonna cover all the pieces that we need to cover and make them all work together. I think the most important think that we started working on pretty early was something we call “census”, which is a massive relational database that lives at the heart of the simulation.

The most important thing about census is that it allows us to spawn NPCs in the world just like you do in many other games, but then when you profile those NPCs the relational database is able to fill in the blanks on who they are and sort of generate them in real time and then make them persistent and keep them in the world.

So if you see a groundskeeper trimming hedges in a park, and he has a certain ethnicity, when you lock on to that person and profile them, he’s going to have a name that reflects the ethnicity that you saw and he’s going to have an animation set based on how he was animating, he’s gonna have a job that says groundskeeper and it’s going to be at a certain time.

And then because he’s a groundskeeper, he’s going to make a certain amount of money which means he’s gonna be allowed to live in certain neighborhoods, and because of his ethnicity will navigate to a different part of those neighborhoods depending on where the different communities live within London. Then he’s going to have certain friends and activities maybe he’s an outdoorsy guy. He has an outdoor job so he may be more fit and have a gameplay trait that reflects higher health or higher agility or something like that.

All of these things are internally in sync and coherent so that every NPC feels real and credible. Then when you recruit them, they get their own narrative persona, their own voice, their own animations, their own fighting style if they do melee…all of those things are again, coherent with that guy that you first saw trimming a hedge in the park when you were walking by and caught your eye for whatever reason.

Källa: https://gamasutra.com/view/news/345522/Why_Clint_Hocking_want...

Jag tycker den här typen av speldesign är fascinerande och har enorm potential, så det är klart att intresset väcks när AAA-industrin leker med den.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Gameplay eller ”gameplay” är ju frågan..

Jag tror inte de skulle våga visa "gameplay" den här gången – de vet hur upprörda folk blev förra gången.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Du kanske inte har så bra koll? Gillade inte heller de tidigare Watch Dogs-spelen, men Legion är designat kring procedural generation vilket är ett för mig väldigt intressant fenomen i spelutveckling.

Procedural Generation är verkligen en kass teknik som gör att allt ser likadant ut med väldigt små förändringar. Det är verkligen inte något du bör se framemot eller tycka är intressant.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Far cry 6 och inte nån spinoff på serien. Jag vill ha en regelrätt uppföljare som tonar ner lite på knasigheterna och blir mer mörk

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Procedural Generation är verkligen en kass teknik som gör att allt ser likadant ut med väldigt små förändringar. Det är verkligen inte något du bör se framemot eller tycka är intressant.

Förlåt, jag glömde bort att jag pratade med sidans mest aningslösa cyniker som älskar att hata allt.

Ska hälsa grabbarna bakom Dwarf Fortress att de bara borde lägga ned.

Medlem

Har aldrig spelat watch dogs men tycker att Legion ser superbra ut! Blir nog ett köp efter PS5an kommit ut

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Procedural Generation är verkligen en kass teknik som gör att allt ser likadant ut med väldigt små förändringar. Det är verkligen inte något du bör se framemot eller tycka är intressant.

En gång i tiden var det så, absolut, och jag kan inte klandra dig för att inte följt med i utvecklingen, men tack vare bland annat maskininlärning så ändras detta med stora steg Har några gamla kollegor som skvallrar om en del intressanta saker som är på väg kring specifikt spelutveckling för alla är desperata efter att hålla de stora kostnaderna nede, så håll ut en stund till så har du en mindre sak att klaga på.

Medlem

Efter att ha sett den läckta 30 minuter gameplay-videon är jag inte imponerad. Ser ut som dom två föregående titlarna, så grattis till er som gillade det.

Combat ser tråkig/medioker ut och dom verkar köra på samma stil igen. Detta kanske är tidigt i spelet och det blir bättre senare? Förmodligen inte, men kan ha fel.

Röstskådespeleriet var inget att hurra över(av det som visades från kvinnliga Eivor), dialogerna var undermåliga.

Det såg helt OK ut grafiskt, hade kanske förväntat mig något mer. Överlag ingen jättestor uppgradering direkt från dom två tidigare titlarna, som ändå ser ganska bra ut, ungefär likvärdigt skulle jag säga(dock var komprimeringen på videon ingen höjdare heller). Av det man fick se påminde det om Witcher 3 grafiskt, som kom ut 2015. Musiken lät ganska trevlig.

Det kändes överlag lite oslipat, sen stod det ju också "work in progress".


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De andra watch dogs spelen var ju ganska skit. Förvånad att någon ens ser framemot dem..

Man kan tro att dom spelen är skit, jag gjorde det själv, tills man inser att det inte finns så många open-world spel i stealth med skjutvapen, faktum är att WatchDogs är otroligt unikt och håller hög kvalité i sin utveckling, det är inte många spel där du kan tackla en situation precis hur du vill med olika gadgets i en modern open-world, plus att du kan klättra och hoppa (parkour) och hacka och styra saker, mycket man kan leka med och klara uppdragen precis som man vill, motorn och animationerna är väldigt responsiva och mjuka också. Legions ser bara ännu bättre ut med sin mörkare atmosfär och att man nu även kan välja sina egna personer att spela. WatchDogs är verkligen definitionen utav Sandbox och är i mitt tycke ett spel som har fattat hela grejen med det. Om dom bara skapade lite tyngre skjut-känsla, tyngre bil-körning, lite bättre stealth och roligare hack-pussel, så är det 10/10.

Medlem

30 min Gameplay har läckt:

Youtube: Leaked Assassin's Creed: Valhalla Gameplay

...de tar bort videorna så ni får leta själva.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

För dom intresserade av gameplay med hyfsad kvalité, om inte, väntar ni till Ubisofts event som förhoppningsvis är bättre komprimerad:

Part 1 - https://streamable.com/q562zl

Part 2 - https://streamable.com/v812ig

Part 3 - https://streamable.com/9p4nlm

Jag orkade inte länka det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gameplay eller ”gameplay” är ju frågan..

Det har ju läckt gameplay på cirka 30 min eller något

https://old.reddit.com/r/Games/comments/hlu7gf/leaked_assassi...

Jag är iaf helt ointresserad efter ha sett detta.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det är heller inte samma utvecklare som gör detta som gjorde ettan och tvåan.

Ja och nej, Ubisoft Toronto var inte de som stod för huvudutvecklingen på det tidigare spelet, men de arbetade vid sidan om Ubisoft Montreal på tvåan. På samma sätt som Montreal nu kommer att arbeta på Legion vid sidan om Toronto. Jag håller mig försiktigt positiv till det hela.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Efter att ha sett den läckta 30 minuter gameplay-videon är jag inte imponerad. Ser ut som dom två föregående titlarna, så grattis till er som gillade det.

Combat ser tråkig/medioker ut och dom verkar köra på samma stil igen. Detta kanske är tidigt i spelet och det blir bättre senare? Förmodligen inte, men kan ha fel.

Röstskådespeleriet var inget att hurra över(av det som visades från kvinnliga Eivor), dialogerna var undermåliga.

Det såg helt OK ut grafiskt, hade kanske förväntat mig något mer. Överlag ingen jättestor uppgradering direkt från dom två tidigare titlarna, som ändå ser ganska bra ut, ungefär likvärdigt skulle jag säga(dock var komprimeringen på videon ingen höjdare heller). Av det man fick se påminde det om Witcher 3 grafiskt, som kom ut 2015. Musiken lät ganska trevlig.

Det kändes överlag lite oslipat, sen stod det ju också "work in progress".

Nej, den var lite av en besvikelse. Animationer osv lär de polera på men är det den femvor VAn vi får så blir det att köra som malevor. Sen är det ju mycket möjligt att det gameplay som de kommer att visa upp är mer polerat än den läckta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fizzie:

Ja och nej, Ubisoft Toronto var inte de som stod för huvudutvecklingen på det tidigare spelet, men de arbetade vid sidan om Ubisoft Montreal på tvåan. På samma sätt som Montreal nu kommer att arbeta på Legion vid sidan om Toronto. Jag håller mig försiktigt positiv till det hela.

Kunde ha varit tydligare, menar alltså vilka det är som leder utvecklingen. Givetvis är det flera studios som jobbar på spelet, det är det väl på alla större Ubisoft-spel numera.

12
Skriv svar