Vad för typ av spelkontroll föredrar ni?

ELF
Medlem

Mus+Tbord

Men för vissa spel kör jag handkontroll.
Har kört 360 kontroll länge och kommer fortsätta med det tills att den går sönder eller när det kommer en bra ersättare för ett humant pris.
360 kontrollen ligger riktigt bra i mina händer. Bra placering på allt och lagom kvalitétskänsla. Kanske skulle kunna vara något tryngre (bara lite).

Köpte dock precis nyligen en DualShock 4. Har inte hunnit spela något ordentligt med den, bara testat lite och sett till att allt fungerar. Har mest tänkt ha den till PS spel.
Men är lite kluven över den. Den ser ut att ha riktigt hög kvalité, men nja.
Visst, thumbsticksen kan man pilla på hur mycket som helst. Tycker PlayStation alltid har haft bra thumbsticks på sina handkontroller. Även L+R känns bättre än på 360 kontrollen.
Där emot så känns thumbpaden, figur-knapparna och själva kontrollen i säg plastig. Skulle vilja ha ganska så mycket mer tyngd i den.
Share och Options knapparna är lite väl nedsjunkna. Kunde puta ut lite mer. Kan lätt trycka till på touchpaden istället.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent

Verkar som att jag är ganska ensam om det, men jag spelar PC-spel med Steam Controller. Efter 700 timmar i Rocket League har jag vant mig, och den går ju att anpassa in absurdum, så jag har kört allt från Stardew Valley till Civilisation på den utan problem.

Den högra touchpaden gör sig dock inte särskilt bra som kamera-kontrollerande joystick, så behöver nog gå över till en X1-kontroll snart.

Medlem
Skrivet av wido:

Spelar nästan bara på PS4 och har fastnat för Nacon Revolution. Passar perfekt i mina händer och känns som den är mer hållbar. Största problemet jag har med Dualshock 4 är att det är så dålig kvalitet på dem.

Har både Nacon och DS4. Tycker inte DS4 är dålig kvalitet alls.
Har kanske haft tur och fått 2 DS4 med bättre kvalitet än alla andra de tillverkade 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Har både Nacon och DS4. Tycker inte DS4 är dålig kvalitet alls.
Har kanske haft tur och fått 2 DS4 med bättre kvalitet än alla andra de tillverkade 🤷‍♂️

Har kört med samma Dualshock 4 kontrollers sedan PS4 Pro släpptes, det var då jag skaffade PS4. Har inte haft några problem, och har inte hört någon i bekantskapskretsen ha problem med kvaliteten på dessa heller.

Gissar att det var wido som råkade ut för måndagsexemplar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Har kört med samma Dualshock 4 kontrollers sedan PS4 Pro släpptes, det var då jag skaffade PS4. Har inte haft några problem, och har inte hört någon i bekantskapskretsen ha problem med kvaliteten på dessa heller.

Gissar att det var wido som råkade ut för måndagsexemplar.

Har haft 4st. Spakarna har pajat, även L2/R2.
Jag kanske är för hårdhänt helt enkelt.
Hursomhelst så funkar Nacon bättre för mig.

123
Skriv svar