Vad spelar du i helgen? Summer Edition™

Medlem

Efter att ha fått själ och hjärta krossat i Last of Us 2 @Ruffles spår. Ska nog spela något gladare. Antingen den sista Morrowind-expansionen eller starta upp Oblivion.

Eller så blir det StarCraft 2. Efter att ha kört GSL-maraton ikväll känner jag mig sugen på att jaga master league i laddaren. Kommer såklart inte att nå dit, det gör jag aldrig, men med tillräckligt många säsonger off lyckas jag alltid intala mig att det borde vara lätt


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Dåligt samvete igen, lyckades inte låta bli Steam rean även om det blev småbelopp.

Inte blir det bättre av att stolparna på Mediamarkt håller på att refundera Last of Us part II till mitt konto fast jag hämtade spelet på midsommarafton. De påstår nämligen att jag inte var där! 🤦

Medlem

Kan inte sluta spela hunt showdown.
Älskar atmosfären och spelupplägget.

Prestige 5 (fegar mellan gångerna då det är en sur grind upp till 100) och fortfarande kass. Men lika glad är jag för det. Blir köp direkt på PS5.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Escape from tarkov för det mesta. Annars blir det brädspel

The Ashen One

WoW Classic för min del och har inte tråkigt än, massa föberedelser för AQ 28 Juli.. 😂

SoL
Medlem

För tionde gången ska jag försöka att äntligen spela ut Alien isolation. Grymt spel men lite utdraget

Medlem
Skrivet av Tabula:

Subnautica

Om du inte spelat det förut, så enjoy. Är en rent magisk upplevelse imo.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av A1200G:

Dåligt samvete igen, lyckades inte låta bli Steam rean även om det blev småbelopp.

Inte blir det bättre av att stolparna på Mediamarkt håller på att refundera Last of Us part II till mitt konto fast jag hämtade spelet på midsommarafton. De påstår nämligen att jag inte var där! 🤦

Låter som classic Mediamarkt.

Alla som jobbar där beter sig som om "i don't know anything, i just work here".


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Detroit become human och Persona 5 Royal.

Din gamle rackare, sitter du och spelar igenom P5R igen?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Kom ihåg med Disco Elysium igår (spelade en bit för något halvår sedan men kom av mig) så det blir nog en del sånt, sen lite Red Dead 2 online också tror jag.

Medlem

Ska lira WOW, CS:GO, och Dishonoured 2 (vill ge den en chans till, då jag inte fastnat riktigt än, storyn är okej men jag känner mig inte särskilt motiverad av den dock)

Köpte Yakuza 0 , vacker värld men inte i min smak, tyvärr. Tur att den köptes på REA.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Red Dead Redemption 2. Helt fantastiskt men berättelsen börjar gå åt ett håll som jag inte riktigt är redo för, så just nu tar jag en paus i några dagar för att samla kraft.

Medlem

Dark souls 3 , började spela coop med en polare för något år sen och kom halvvägs. Har nu tagit upp det igen och ska försöka klara innan augusti. Tar pauser då och då och spelar Halo Wars och Guardian heros på Xboxen.

Gnällkuk

Nya säsongen av Diablo 3, blir witch doctor denna gång. En karaktär jag nästan aldrig spelat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Resident Evil Revelations. Har bara spelat vissa delar i serien genom åren så nu pågår ett projekt att spela igenom alla spel i huvudstoryn. Spelat ut 1HD, 2 Remake, 3 (Dolphin med texturpack), 0HD, 4 med texturpack och råkade påbörja Revelations innan Code Veronica X. Blir 3 Remake när jag hittar det billigt senare.

I väntan på nästa löning och resterande delar till mitt nya datorbygge.

Medlem

Jag är fast i World of Warcraft-träsket igen..


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

NuZ
Testpilot

För att smälta den beska eftersmaken av Last of us part 2 så ska jag nog försöka spela klart Yooka-laylee and the impossible lair och 100% Gears 5.

Men som alltid lär det bli speedruns istället i RE3 för att slå ens pb istället för att faktiskt beta av ”bakloggen”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av miffot:

Hitman 2, planet coaster.

Vart sugen på Planet Coaster efter jag lirade Jurassic World Evolution. Ska man köpa det? Är det enbart sandbox eller story med?

Medlem

Half-Life 2 VR. Var säkert 10 år sedan jag spelade igenom det senast så det känns extra kul. Ska även testa lite coop med farsan som fick Garry's mod när han fyllde 71 härom dagen.

Medlem

Dishonored 2 och forsaken. Titan quest med farsan och sambon


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

The Last of Us Part 2!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Din gamle rackare, sitter du och spelar igenom P5R igen?

Haha nej. Jag spelade fram tills det nya från "Royal" och tog en paus : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SoL:

För tionde gången ska jag försöka att äntligen spela ut Alien isolation. Grymt spel men lite utdraget

Det förlegade sparsystemet förstörde spelupplevelsen för mig. Gav upp 2/3 in i storyn, dlc:na är riktigt bra, speciellt crew expendable.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Efter att ha spelat mig mätt på Fifa 20 så är jag igång med Far Cry 5 igen. Mest för att jag gillar miljöerna i det... Innan semestern är slut ska jag även ha betat av Hitman 2.

Medlem

Min sommarledighet har börjat, officiellt semester nu på måndag och fram tilll 10:e augusti. Har dock inte satt mig ner och spelat något ännu! Har lagt en massa tid på att modifiera min kanot för ensampaddling (installerat ett skönt säte i mitten av kanoten), samt satt dit en spöhållare för trolling.

Har mest fiskat och njutit av ljummet väder i helgen. Men kommer nog sätta mig ner här någon dag och fortsätta med mina äventyr i ett tungt moddat Skyrim SE. Kommer alltid tillbaka till Skyrim och Witcher 3, har jag märkt.

Hoppas ni alla njuter av helgen och har det trevligt, vare sig det är spel eller något annat.

Avstängd

Blir dessa fyra som man inhandlat under steam rean : ))
DOOM Eternal
Bulletstorm Full Clip Edition
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes

Inaktiv

Last of Us 2 förstås!

Medlem

Kunde inte låta mitt kall att upptäcka rymden vara och "kastar" bort 70 speltimmar på Andromeda med att börja om spelet igen. Fann till min förvåning att jag gillade det betydligt mer nu än när det kom. Utöver det leker jag med GTAV, Battletech, Hearthstone, Golf Clash, Hellblade och Mechwarrior 5.

Medlem
Skrivet av Hintos:

Kunde inte låta mitt kall att upptäcka rymden vara och "kastar" bort 70 speltimmar på Andromeda med att börja om spelet igen. Fann till min förvåning att jag gillade det betydligt mer nu än när det kom.

Har själv spelat igenom det två gånger, en gång på PS4 och en gång på PC. Tyckte även jag att det var bättre andra gången, kan även ha att göra med hur PC-versionen var betydligt mer finslipad i min mening. Skulle även tro att många gick in med andra förväntningar första gången, antingen extremt höga pg.a. den tidigare trilogin, eller extremt negativa med tanke på kritiken spelet fick.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

The Last of Us: Part II <3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

123
Skriv svar