Trailer visar alla nyheter i Horizon Zero Dawn till PC

Robot
Trailer visar alla nyheter i Horizon Zero Dawn till PC

Inställningar, uppskruvade effekter och systemkrav.

#Horizon-zero-dawn


Medlem

Riktigt kul och bra spel, Desvärre har jag det på ps:4, men kan rekommendera detta åt pc folket!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Ser ut som en välgjord portning av trailern att döma. Har 100% på både huvudspelet och expansionen så är inget jag kommer skaffa igen, men kan helt klart rekommendera för dom som inte spelat!

Medlem

Spelade aldrig klart på PS4 eftersom jag tröttnade på att spela med handkontroll. Såg att Epic säljer det för 349:- och då kan jag även använda min rabattkod på 95 kr från förra rean. Undrar hur alla som bojkottar Epic ställer sig till detta när Steam ska ha 499:- för det. Jag är inte direkt någon Epic-vurmare, men det känns som ett enkelt val.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Undrar hur alla som bojkottar Epic ställer sig till detta när Steam ska ha 499:- för det.

Jag köper det på Steam för 499:-

Medlem

sjukt bra spel men det skulle stannat exclusive tycker jag... ska nu alla spel komma till pc ?

Medlem

Har redan klarat spelet, men blir sugen på att skaffa det igen. Känns som det nog blir mycket bättre med tangentbord och mus.

SoL
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt bra spel men det skulle stannat exclusive tycker jag... ska nu alla spel komma till pc ?

Tror det är ett ganska smart drag av Sony, många PC spelare kommer gilla horizon zero dawn så pass mycket att dom kommer skaffa en ps5 + uppföljare när det släpps

Medlem

Köpte HZD på epic nyss,är riktigt glad att dom har släppt det till pc.
Hoppas på att spel i fortsättningen släpps på alla plattformar.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

@Belfry: Varför skulle man bojkotta Epic Gamestore? Epic Gamestore har fått mig att börja spela på PC igen och jag kommer absolut inhandla Horizon för 349:-

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt bra spel men det skulle stannat exclusive tycker jag... ska nu alla spel komma till pc ?

Men snälla, varför skulle det stannat exclusive?
Vad är det för fel att man får bra spel till PC som bara det per automatik gör det till bättre spel
Om inte portningen är buggig likt Batman och RDR2 var från början.

Sen har väll Sony förstått att hur bra exclusive än är kommer många PC spelare inte köpa nån konsol, så då får dom sälja lite mer.
Plus att dom kanske hoppas "omvända" nån att köpa ps5


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Klockrent köp. väntar ivrigt
Lär bli mumma med HDR.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Fick det gratis när jag köpte min 3900x. Fett taggad 🤗

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men snälla, varför skulle det stannat exclusive?
Vad är det för fel att man får bra spel till PC som bara det per automatik gör det till bättre spel
Om inte portningen är buggig likt Batman och RDR2 var från början.

Sen har väll Sony förstått att hur bra exclusive än är kommer många PC spelare inte köpa nån konsol, så då får dom sälja lite mer.
Plus att dom kanske hoppas "omvända" nån att köpa ps5

Absolut men pallar man vänta 3 år? Dessutom kanske det gör att man köper det till båda formaten (tänk GTAV) så tjänar man ännu mer

Medlem
Skrivet av Belfry:

Spelade aldrig klart på PS4 eftersom jag tröttnade på att spela med handkontroll. Såg att Epic säljer det för 349:- och då kan jag även använda min rabattkod på 95 kr från förra rean. Undrar hur alla som bojkottar Epic ställer sig till detta när Steam ska ha 499:- för det. Jag är inte direkt någon Epic-vurmare, men det känns som ett enkelt val.

Min integritet kostar mer än 150kr

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Men snälla, varför skulle det stannat exclusive?
Vad är det för fel att man får bra spel till PC som bara det per automatik gör det till bättre spel
Om inte portningen är buggig likt Batman och RDR2 var från början.

Sen har väll Sony förstått att hur bra exclusive än är kommer många PC spelare inte köpa nån konsol, så då får dom sälja lite mer.
Plus att dom kanske hoppas "omvända" nån att köpa ps5

Ja precis och tror även Sony märker att pengarna rullar in om även PC folket köper deras utgivna spel nu. Har aldrig gillat exklusiva spel. Har sina fördelar men även många begränsningar. Skulle gärna se God of War på PC. Skulle köpa direkt igen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det är precis över rekommendationen. Tur det.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Absolut men pallar man vänta 3 år? Dessutom kanske det gör att man köper det till båda formaten (tänk GTAV) så tjänar man ännu mer

Pallar man inte köper man en Playstation eller så spelar man alla andra 1000 tals spel som finns på PC.
Som jag sa så spelar det ingen roll hur många exclusive titlar det finns till konsol, många kommer enda inte köpa nån konsol.
Eller så köper man till båda formaten eller så köper man en konsol till slut.
Jag tror att Sony vinner på att släppa sina titlar på PC.
Så klart kommer det inte ske samtidigt som Playstation release men så småningom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja precis och tror även Sony märker att pengarna rullar in om även PC folket köper deras utgivna spel nu. Har aldrig gillat exklusiva spel. Har sina fördelar men även många begränsningar. Skulle gärna se God of War på PC. Skulle köpa direkt igen

God of War finns på Playstation Now. Det är bara att köra

Dex
Medlem
Skrivet av Molotov:

Pallar man inte köper man en Playstation eller så spelar man alla andra 1000 tals spel som finns på PC.
Som jag sa så spelar det ingen roll hur många exclusive titlar det finns till konsol, många kommer enda inte köpa nån konsol.
Eller så köper man till båda formaten eller så köper man en konsol till slut.
Jag tror att Sony vinner på att släppa sina titlar på PC.
Så klart kommer det inte ske samtidigt som Playstation release men så småningom.

Är rätt säker på att Sony har bra koll på om dom vinner/tjänar på att släppa sina spel på PC. Tror nog dom har en del personer som har räknat mycket på det då dom är ett företag och gör det som är bäst för företaget.

Klart roligare för oss spelare om det inte finns exklusiva spel, men är tveksam på att Sony tjänar på det. Då får dom göra som Microsoft och göra fantastiska tjänster istället, men det känns som en väldigt onödig chansning att börja konkurrera med Microsoft i den frågan då det väldigt uppenbart funkar bra för Sony med många bra exklusiva spel.

Sen som du säger kan det säkert bli några spel som kommer några år senare på PC, så som Horizon, FF7R och Death Stranding. Men tror inte majoriteten gör det.

Medlem

Köpte detta till ps4, ren ögongodis.
Blir köpa till dator och uppleva igen med ultra wide och 1440p


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Klockrent köp. väntar ivrigt
Lär bli mumma med HDR.

Var ju dock HDR i originalet till ps4 också;).

Jag spelade när det släpptes på ps4 men tyckte karaktärerna var lite för identitetslösa. Ser dock fram emot nummer 2.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

God of War finns på Playstation Now. Det är bara att köra

Inte riktigt samma sak


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av dex20:

God of War finns på Playstation Now. Det är bara att köra

God of War (2018) finns inte på PS Now längre, spelen tas bort efter 6 månader eller så.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Dex
Medlem
Skrivet av Belfry:

God of War (2018) finns inte på PS Now längre, spelen tas bort efter 6 månader eller så.

Ah ok det visste jag inte. Glöm vad jag sa då

Medlem
Skrivet av Belfry:

Spelade aldrig klart på PS4 eftersom jag tröttnade på att spela med handkontroll. Såg att Epic säljer det för 349:- och då kan jag även använda min rabattkod på 95 kr från förra rean. Undrar hur alla som bojkottar Epic ställer sig till detta när Steam ska ha 499:- för det. Jag är inte direkt någon Epic-vurmare, men det känns som ett enkelt val.

Det är utgivaren som sätter priset på Steam. Känns som ett enkelt val att inte köpa det på Epic.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Det är utgivaren som sätter priset på Steam. Känns som ett enkelt val att inte köpa det på Epic.

Om det är utgivaren som sätter priset, varför skulle jag då betala 150 kr extra till utgivaren i fråga? Sony har ju uppenbarligen gjort ett val, att ge dem extra pengar för att på något sätt ge en känga åt Epic känns väldigt konstigt. Vore det inte mer rimligt att undvika spelet helt och hållet, och på så vis "straffa" utgivaren som har fattat beslutet till att börja med?


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Sony har ju uppenbarligen gjort ett val, att ge dem extra pengar för att på något sätt ge en känga åt Epic känns väldigt konstigt. Vore det inte mer rimligt att undvika spelet helt och hållet, och på så vis "straffa" utgivaren som har fattat beslutet till att börja med?

Valve vill ha mer pengar än Epic för att sälja spel i sin affär.

Så om du vill tjäna exempelvis 300kr per sålt spel, så kommer det kosta mer på Steam är på Epic. För Steam kräver en högre % för varje sålt spel.

Så det handlar inte om extra pengar eller om att ge en känga åt Epic, dom vill helt enkelt tjäna lika mycket pengar oavsett om dom säljer det på Steam eller Epic.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Valve vill ha mer pengar än Epic för att sälja spel i sin affär.

Så om du vill tjäna exempelvis 300kr per sålt spel, så kommer det kosta mer på Steam är på Epic. För Steam kräver en högre % för varje sålt spel.

Så det handlar inte om extra pengar eller om att ge en känga åt Epic, dom vill helt enkelt tjäna lika mycket pengar oavsett om dom säljer det på Steam eller Epic.

Det gäller ju dock bara för de första $10 miljonerna i försäljning, efter det justeras andelen som Valve behåller och andelen som Sony får, och jag har svårt att tro att Sony skulle sänka priset med motsvarande summa så snart spelet sålt x-antal exemplar. Vilket då innebär att Sony kommer få mer betalt i längden, förutsatt att spelet inte floppar totalt och inte säljer något.

Vet inte riktigt varför du valde att klippa bort den första meningen i mitt inlägg, den känns ju ändå relevant för sammanhanget. Mitt uttal om att "ge en känga åt Epic" har inget med Sony att göra, det var en kommentar riktad till de konsumenter som väljer att betala 150 kr extra hos Steam för att "slippa" Epic eller till synes "ge en känga åt Epic" genom att betala extra för att slippa handla där.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skrivet av loerk:

Min integritet kostar mer än 150kr

Hmm, om du resonerar så över allting i livet, då blir jag sannerligen imponerad Jag tänker när det gäller mat och teknologi? Eller gäller det bara spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar