Diskutera – Vilket spel vill du göra tv-serie av?

Medlem

NOLF hade nog kunnat bli en kul serie, lite som en modern version av gamla Get Smart serien.

Medlem

En välgjord Diablo-serie hade haft stor potential. Man suktade lite extra efter introt till Diablo 4.

Någonting inom Warhammer kunde nog också bli nått.

Även Starcraft, som någon annan var inne på, tror jag hade haft stor potential.

Men det gäller ju att det görs väldigt noggrant och ordentligt. Risken är ofta stor att det blir halvtaskigt med bifogad löjestämpel när det kommer till spelfilmer.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Nu är ju The Last of Us redan i produktion! Annars hade jag gärna sett att Bloodborne eller Dark Souls blir tv-serier! Riktigt bra skräckserier hade det blivit!

Åh, Bloodborne hade varit riktigt nice som serie/film.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Starcraft skulle kunna bli episkt men då helst baserat på 1an

Håller med, ettan och bw har en fantastisk story. Tvåan känns mer som misslyckad fanfiction.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Nibbles helt klart.

Jag ser det redan framför mej. Serien utspelar sej året 1997 och det blir ett stort gängkrig mellan den äldre generationen som tyckte att Nokias portning av q-basics klassiska Nibbles var ett hån mot deras Nibbles-religion medans kättarna som dyrkar Nokias nyversion "worm" gör allt för att förstöra för den äldre generationenen såsom att hänga på IRC och prata ner det gamla dåliga Nibbles. Allt för att dom själva tror att deras profet är den sanna.

Jag tänker inte berätta slutklämmen för då är det säkert nån som knycker idén å så får jag stå där med lång näsa😉


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Half-Life. Blir en intressant twist när huvudpersonen aldrig pratar


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Surgeon Simulator
Octodad
Goat Simulator

Medlem

Mass Effect eller Resident Evil. Tyvärr är ju inte filmerna om RE någon hit, då är den enstaka animen om Mass Effect bättre.

Medlem

Skyrim, Subnautica och kanske Frostpunk?


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Bioshock, System shock, Max Payne, Hotline:Miami, Shogo, Final Fantasy 7 eller 9, Wolfenstein, Heretic/Hexen, Alan Wake och Silent Hill är väl dom jag kan komma på just nu.

Medlem

Starcraft, warhammer 40k


signatur

Spela spel är kul ibland.

ELF
Medlem

Starcraft. Kan vara helt i CGI. Teamet som Blizzard lejer är riktigt duktiga.

Skrivet av Fearnox:

Silent Hill

Ser inte hur man skulle kunna dra ut på det till en tv serie. Men annars finns det ju ett par filmer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Diablo !
EPISKT !


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

Borderlands.
Herregud va sjukt det hade varit!

Medlem

Xcom - Nåt liknande gamla V, fast med karaktärer som inte går säkra från döden och en serie som inte nödvändigtvis behöver sluta lyckligt.

EVE Online - En sci fi-serie i universumet vore ballt, man skulle kunna ta det från precis innan capsuleers kommer till, eller mitt i Minmatars uppror mot Amarr.

Hitman

Payday

Dark Forces 2: Jedi Knight


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av ELF:

Ser inte hur man skulle kunna dra ut på det till en tv serie. Men annars finns det ju ett par filmer.

Jodå, när huvudpersonen är i Silent hill som är ett levande litet samhälle med andra karaktärer så förändras omgivningen lite då och då av någon anledning och obehagliga varelser börjar dyka upp. Hen dras alltså in i en annan dimension eller något liknande och samhället kan vara mer öde då. Vissa karaktärer finns bara i den andra världen, men vad som är på riktigt eller om allt är det blir svårt att tyda i vissa lägen. Personer i vanliga världen kanske inte vet vem en mystisk karaktär i den mörkare världen är och vice versa, eller till exempel ljuger om det.

Sidokaraktärer börjar också dras in i denna alternativa värld och för vissa så går det till och med så illa så att dom dör.

Det ska kännas mystiskt och obehagligt, samtidigt som det ändå finns en röd tråd som förklarar allt i slutänden.

Kanske kan jämföras lite med Lost, men mer genomtänkt. Saker får verka random, men det finns hela tiden en gömd förklaring, till skillnad från Lost där konstiga saker händer utan förklaring.

Inspireras gärna av Jacobs ladder, Triangle, Lost, Twin Peaks(inte för mycket bara.), Nightmare on Elm street, Identity, 1408, Twilight zone M.M.

Ett sätt att bygga det på är att det handlar om en karaktär först och sen lär han känna folk i Silent hill, det skulle också kunna dyka upp nya karaktärer som också dras till Silent hill(dom kanske tror att det är ett sammanträffande, även fast det visar sig att det inte är det längre fram, alternativt att det är slumpmässigt för vissa, men inte för alla).

Jag ger det 3 säsonger, med kanske 8st 45min avsnitt i varje.

Medlem

Nu har man ju försökt utan att det blivit mycket av det men jag vill se film/tv-serie i Halo universumet. Där finns så sjukt mycket bra att det bara måste bli nått av det.

Lika så mer Assassins Creed. Filmen var inte så dålig men de kan göra bättre.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Borderlands.
Herregud va sjukt det hade varit!

Det är väl en film på G, så en serie känns väl inte så långsökt?

Gillade Borderlands 2, men jag har lite svårt att få upp en bild av hur det skulle se ut i serie form. Jag vill gärna ha karaktärer som man kan relatera till.

Skrivet av Dumlen:

Xcom - Nåt liknande gamla V, fast med karaktärer som inte går säkra från döden och en serie som inte nödvändigtvis behöver sluta lyckligt.

EVE Online - En sci fi-serie i universumet vore ballt, man skulle kunna ta det från precis innan capsuleers kommer till, eller mitt i Minmatars uppror mot Amarr.

Hitman

Payday

Dark Forces 2: Jedi Knight

Jag tänkte också på Xcom eller någon invasions serie, men det finns ju redan några stycken och jag har lite svårt att se vad Xcom lore ska kunna bidra med till en serie.

Jag tänkte också på Probotector, där människans sista hopp är 2st AI-styrda robotar.
Lite svårt att få ihop kanske och jag skulle nog inte vara helt emot att det var cyborgs istället för robotar.
Lekte lite med tanken om att Skynet och människan sluter fred, samtidigt som utomjordingar invarderar.
Tycker nog mest det är roligt att leka med idén, för det är nog svårt att få till det på ett bra sätt.

Medlem

Thief! Skulle kunna bli lite fräckt med Pagans och Hammerites.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Xcom - Nåt liknande gamla V, fast med karaktärer som inte går säkra från döden och en serie som inte nödvändigtvis behöver sluta lyckligt.

EVE Online - En sci fi-serie i universumet vore ballt, man skulle kunna ta det från precis innan capsuleers kommer till, eller mitt i Minmatars uppror mot Amarr.

Hitman

Payday

Dark Forces 2: Jedi Knight

Hitman skulle kunna funka som serie med en iskall, fåordig klon. Storyn skulle nog behöva byggas runt ICA då han själv inte brukar ha en agenda bortsätt från Absolution. Synd bara att Hollywood aldrig riktigt har förstått sig på karaktären 47.
Han bör imo vara en kalkylerad Hitman och inte den action hjälte med ett hjärta av guld som dem har porträtterat honom som.
Eller har jag byggt upp en bild av honom som kanske bara jag ser den som?

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Hitman skulle kunna funka som serie med en iskall, fåordig klon. Storyn skulle nog behöva byggas runt ICA då han själv inte brukar ha en agenda bortsätt från Absolution. Synd bara att Hollywood aldrig riktigt har förstått sig på karaktären 47.
Han bör imo vara en kalkylerad Hitman och inte den action hjälte med ett hjärta av guld som dem har porträtterat honom som.
Eller har jag byggt upp en bild av honom som kanske bara jag ser den som?

Om något hade jag velat se en Hitman-film/serie där herr 47 är antagonisten och man får följa någon/ett par stackare som försöker komma undan honom, lite terminator 1-vibben fast mer stealthy. Haha.

Medlem

Red Alert 1 😊😊😊

Medlem

Mass effect, Bioshock.

Medlem

Monkey Island aargh! Vem gillar inte pirater så att säga 😃


signatur

🐖💨💩

Medlem

The dig

Den sjuka stämningen som är i spelet <3

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Om något hade jag velat se en Hitman-film/serie där herr 47 är antagonisten och man får följa någon/ett par stackare som försöker komma undan honom, lite terminator 1-vibben fast mer stealthy. Haha.

Inte alls en dum idé. Det skulle vara en synd om dem fick tag i honom till slut däremot

It's not a lake, it's an ocean

BioShock som miniserie i 3-6 avsnitt skulle vara intressant.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Den är svår. Om man kan låtsas att filmen kommer leverera lika bra som spelet så kan jag tänka mig:

Dead Space (första), lite som Interstellar men med skräcktema istället.
Zelda - Breath of the Wild, fast i anime-format, kanske i stil med Studio Ghiblis design.

Finns säkert andra spel som jag skulle vilja se som film, men inget som jag kommer på spontant nu

Dead Space-film skulle kunna ta mycket från stilen på filmen Event Horizon då faktiskt


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Inte alls en dum idé. Det skulle vara en synd om dem fick tag i honom till slut däremot

De TROR såklart att de har fått tag på honom men sen ser man hur han slinker iväg i en polisuniform i slutet.
Självfallet.

Medlem

Gears of War med Dave Bautista.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

123
Skriv svar