Diskutera – Vilket spel vill du göra tv-serie av?

Robot
Diskutera – Vilket spel vill du göra tv-serie av?
Medlem

Metal gear solid, skulle förmodligen bli dålig med den överdrivna storyn men skulle titta oavsett vad.

Medlem

Jag skulle väldigt gärna vilja se en TV-serie i Mass Effects universum, dock inte med handlingen från spelen. Jag skulle vilja att serien var mer i stil med hur The Mandalorian är gentemot resterande Star Wars.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

ärligt talat inget för dom lyckas alltid göra skit ut av det som om dom aldrig har spelat spelen dom bara kastar ihop någe skit sedan slutar det med ja Som Doom, Super mario bros med flera och om inte folk insätt det än spel översätts inte bra till film eller tv serier alls.

Håll spel till spel och inge annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Belfry:

Jag skulle väldigt gärna vilja se en TV-serie i Mass Effects universum, dock inte med handlingen från spelen. Jag skulle vilja att serien var mer i stil med hur The Mandalorian är gentemot resterande Star Wars.

Detta!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Jag skulle väldigt gärna vilja se en TV-serie i Mass Effects universum, dock inte med handlingen från spelen. Jag skulle vilja att serien var mer i stil med hur The Mandalorian är gentemot resterande Star Wars.

Skrivet av Mortaigne:

I second that!

(Även om jag skulle följa en serie om Commander FemShep slaviskt också )


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Gillar man Pong så borde man verkligen se S*M*A*S*H!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lätt Deus Ex!! Med Elias Toufexis som Adam Jensen såklart 🥰

Geeks Gaming
Skrivet av Belfry:

Jag skulle väldigt gärna vilja se en TV-serie i Mass Effects universum, dock inte med handlingen från spelen.

Ja tack. Har länge velat ha ett spel/serie om first contact war.

Skrivet av Hussmannus:

Lätt Deus Ex!! Med Elias Toufexis som Adam Jensen såklart 🥰

Same. Svårt att se the expanse utan att vilka börja spela om Deus ex spelen xD

Medlem

Diablo, Starcraft.. Warhammer, total war, Wow kanske?

Medlem

deus ex helt klart


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ja tack. Har länge velat ha ett spel/serie om first contact war.

Tänkte precis skriva just det. En serie som utspelar sig på/kring Omega med riktig rymdskurksstämning hade varit mysigt också.
(fast hellre spel )

I övrigt så är det rätt svårt, många favoritspel är redan väldigt inspirerade av filmer/serier eller skulle helt enkelt inte fungera bra som serier. Last of Us är väl ett av de få spelen som känns som att det verkligen kan fungera som film/serie, återstår att se hur det blir.
Kingdom Come: Deliverance som Tv-serie kanske...

Medlem

Den är svår. Om man kan låtsas att filmen kommer leverera lika bra som spelet så kan jag tänka mig:

Dead Space (första), lite som Interstellar men med skräcktema istället.
Zelda - Breath of the Wild, fast i anime-format, kanske i stil med Studio Ghiblis design.

Finns säkert andra spel som jag skulle vilja se som film, men inget som jag kommer på spontant nu

Medlem

Skyrim, Mafia, Ori

Medlem

The Division och Metro 2033.

Medlem

Control! Tänkte på det när jag spelade igenom. Tycker Remedy har skapat något riktigt intressant där.

Medlem

Leisure Suit Larry. På danska.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

MS Röj.

Edit: Jag skulle gärna vilja se en porträttering av monstret i SkiFree. Vem är han/hon/hen som mumsar på oskyldiga skidåkare? Posttraumatisk stress med i bilden efter en snökanonincident? Finns det barn som monstret behöver skaffa föda åt? Det kanske inte är ett monster, skidåkarna var pucktvåa på pisten och blev helt enkelt en lättillgänglig födokälla?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

En Resident Evil serie på en säsong, med max 8-10 avsnitt.

Medlem
Skrivet av LupX:

MS Röj.

Edit: Jag skulle gärna vilja se en porträttering av monstret i SkiFree. Vem är han/hon/hen som mumsar på oskyldiga skidåkare? Posttraumatisk stress med i bilden efter en snökanonincident? Finns det barn som monstret behöver skaffa föda åt? Det kanske inte är ett monster, skidåkarna var pucktvåa på pisten och blev helt enkelt en lättillgänglig födokälla?

The Hurt locker är ju lite på ms röj-temat.

Medlem

Harpan!


signatur

Jäh!

Inaktiv
Skrivet av stjärnsoldat:

The Division och Metro 2033.

Tror en film om The Divison är på g med Jake Gyllenhall.

Skrivet av lajklajk:

Diablo, Starcraft.. Warhammer, total war, Wow kanske?

Försöker inte vara dryg men Total War? Hur menar du?

Geeks Gaming
Skrivet av LupX:

MS Röj.

Edit: Jag skulle gärna vilja se en porträttering av monstret i SkiFree. Vem är han/hon/hen som mumsar på oskyldiga skidåkare? Posttraumatisk stress med i bilden efter en snökanonincident? Finns det barn som monstret behöver skaffa föda åt? Det kanske inte är ett monster, skidåkarna var pucktvåa på pisten och blev helt enkelt en lättillgänglig födokälla?

Medlem

1. Deus Ex.
Helt klart!
HBO skulle kunna behöva en Cyberpunk konspirationsthriller-serie för att möta Netflix Altered Carbon. Bara dom har med Michael McCanns musik. Gör så mycket för atmosfären.

2. Dishonored.
Denna Steampunk värld hade varit guld på. Verkligen intressant värld. Tänk Penny Dreadful, Carnival Row mm för inspiration.

3. Mass Effect.
Episk Space-Opera. Need I say more? Efter att ha sett The Expanse vet jag att det hade kunnat bli bra med stor budget. Se bara på Amazons nya lovande serie baserat på Isaac Asimovs Stiftelsen böcker - som ett Game of Thrones i rymden.

KoP
Medlem

Another World.

Medlem

Hade gärna sett en film i eve online universumet fast på nån planet, typ Nouvelle Rouvenor på caldari prime eller nått.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Diablo, Starcraft.. Warhammer, total war, Wow kanske?

Starcraft skulle kunna bli episkt men då helst baserat på 1an

Medlem

Nu är ju The Last of Us redan i produktion! Annars hade jag gärna sett att Bloodborne eller Dark Souls blir tv-serier! Riktigt bra skräckserier hade det blivit!

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Diablo, Starcraft.. Warhammer, total war, Wow kanske?

Warhammer, iaf 40k är in the works iaf sist jag läste något

Medlem

Hunt showdown.
Vore så jävla coolt koncept.
Skulle dyrka en sån serie.

Jägare som jagar monster i Louisianas träsk under sent 1800 tal.
Man får följa jägare från olika bakgrund och få mer bakgrund till vad som hänt.


signatur

"High life on low budget"

123
Skriv svar