Streamern och Twitch-profilen Byron 'Reckful' Bernstein död.

Robot
Streamern och Twitch-profilen Byron 'Reckful' Bernstein död.

Led länge av mental ohälsa.


Medlem

Oerhört tragiskt, en pionjär inom streaming och en legend i WoW-communityt.
R.I.P. Reckful


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Aldrig hört talas om, men rip.

Medlem

Det här året alltså.. Blev riktigt tagen av nyheten igår, så tragiskt.

RIP Byron

Medlem

Helt okänd person för mig men vet hur tråkigt det är när någon som man följer går bort.
RIP!

Medlem

Tråkigt när nån ung tar sitt liv.
Vila i frid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

Kommentera inte om du inte har koll på läget tack.

Frilansare

Nu är vi väldigt noga på att hålla nivån i den här tråden. Tack!

Medlem
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

Vad är det här ens för svar? Som ovanstående sa, kommentera inte om du inte har koll på läget.

Väldigt, väldigt tråkigt att höra om Reckful. En av pionjärerna inom streaming. RIP.

Skribent

Otroligt tråkigt, inte minst på grund av omständigheterna och hans låga ålder. Jag lider verkligen med familjen.

Frugan min har kämpat med, och till stor del besegrat, depression, och det är ett rent helvete. Det går att få tillbaka livsglädjen, men man måste verkligen söka hjälp och ta tag i saker som kost och träning.

Medlem

Jävligt tragiskt.. Han var ju så trevlig och genuin. Och jävla Twitter gjorde nog allt värre. Vila i frid.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Jiddret:

Vad är det här ens för svar? Som ovanstående sa, kommentera inte om du inte har koll på läget.

Väldigt, väldigt tråkigt att höra om Reckful. En av pionjärerna inom streaming. RIP.

Verkligen, han tjänade väldigt bra pengar på sin streaming men har av helt andra anledningar haft problem med sin mentala hälsa. Sen har verkligen inte sociala medier hjälpt honom, hans "fans" har alltid drivit med hans problem och tillslut så orkade han inte mer. Han har många videor på sin youtube kanal som just handlar om hans mentala hälsa. Det finns många saker som kunde ha gjorts annorlunda men det är lätt att vara efterklok.

Medlem
Skrivet av Kotz:

-att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.

När jag, nu 32 år, tänker tillbaka så, så tänker jag "time well spent".

Spel låter dig uppleva saker som är omöjligt att göra i riktiga livet. Är själv en som reser väldigt mycket och skapar mig nya erfarenheter, men mina bästa minnen ligger främst i spel.

Medlem

En av dom största för mig, har varit där sedan TBC/WotLK tiderna och följt honom på Twitch sedan dag ett, en av dom största legenderna, pionjärerna och profilerna inom gaming någonsin. Detta slog riktigt hårt för mig, haft honom på min skärm i över 10 års tid, tusentals timmar i bakgrunden, hans IRL streams med Forsen, Greekgodx, Andy, Soda med fler var bland dom bästa stunderna.

Satan så feel good det var, är extremt chockad och upprörd, jag fick några tårar när incontrol gick bort då han var en otroligt stor profil för mig med då Starcraft var ett av mina main-lir, men denna slog hårt, grät som ett litet barn av någon anledning, och när jag vakna imorse så fortsatt tårarna att rinna, näe fyfan, overkligt och hemskt.

Medlem

Väldigt tråkigt att höra. Lyssnade på flera avsnitt där han pratade med Dr. Kanojia "HealthyGamerGG" på YouTube. Hoppades att det skulle hjälpa mer.
Reckful var för mig en fantastisk Rogue-spelare i TBC-arena.

Medlem
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

Nah, det är nog mer en dyster cocktail av orsaker som har skapats i takt med hur samhälle och teknologi har utvecklats. Personligen tror jag att det är faktumet att individen spelar inte lika stor roll som den gjorde en gång. En gång i tiden så var varje individ viktig då man spenderade mer tid av sitt dygn med försörjning och helt enkelt överlevnad. Idag är det ganska annorlunda och rätt så mycket enklare att gå helt vilse mentalt. Hamnar man i en negativ spiral där man undermedvetet ifrågasätter sin eget värde och existensberrätigande så kan det gå illa. Sociala medier gör inte saker och ting så mycket bättre heller för majoriteten.

Det är typ samma effekt som modetidningar hade på småtjejer innan; photoshoppade kvinnor som är bara en illusion. Resultat: anorexia och andra roliga mentala förvrängningar om man hade en tillräckligt kass självbild.

Och för kändisar så är det helt enkelt stress som kan ta kål på en. Dom når toppen, gör allt för att stanna där, inser kanske att dom inte har så roligt som dom trodde att det skulle vara trots pengar och kändisskapet men kan samtidigt inte överge positionen för när man väl gör det så är sannolikheten stor att man aldrig når den punkten igen. Speciellt inte lustigt om man är en individ som har ifrågasatt sin värde innan man nådde toppen. Gräset var tydligen inte grönare på den andra sidan typ.

Samhället är vad den har blivit och sanningen är detsamma: om man inte pallar det mentalt så blir det inte roligt. Evolutionen kommer att ha sin gång oavsett vad.

Medlem

Det sjuka är att det finns folk i hans chatt som sa att skulle ta livet av sig! Flera gånger och sedan kallade honom för efterbliven osv.. tänkt dig höra det där varje gång du streamar och lider dessutom av depression. Han hade ca 1 miljon följare och var rätt kännd bland många andra streamare. Året är 2020 och den är de året som alla kommer minnas som det sämsta årtionde.

Skribent
Skrivet av Hellspites:

Det sjuka är att det finns folk i hans chatt som sa att skulle ta livet av sig! Flera gånger och sedan kallade honom för efterbliven osv.. tänkt dig höra det där varje gång du streamar och lider dessutom av depression. Han hade ca 1 miljon följare och var rätt kännd bland många andra streamare. Året är 2020 och den är de året som alla kommer minnas som det sämsta årtionde.

Vad är det ens för rutten sorts person som kan göra en sådan sak mot en annan människa? Vad vinner man på att vara en ynklig mobbare och sparka på de som har det svårt? Jag har dålig koll på streamingvärlden, men det lilla jag sett av den här killen verkade sympatiskt och genuint.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad är det ens för rutten sorts person som kan göra en sådan sak mot en annan människa? Vad vinner man på att vara en ynklig mobbare och sparka på de som har det svårt? Jag har dålig koll på streamingvärlden, men det lilla jag sett av den här killen verkade sympatiskt och genuint.

Håller med till fullo. Problemet ligger i att man inte hålls ansvarig för vad man spottar ur sig online via Twitter/forum etc. Vilken människa som helst fattar att man inte går runt och säger till folk man träffar att de ska ta livet av sig, men online kan man spotta ur sig vad som helst och det är jävligt tragiskt.

Medlem

Det här dödsfallet tog mer än vad jag trodde det skulle göra. Reckful var en av de första streamers jag började följa på twitch och kollade nästan varje stream under en period. 31år.......snacka om för ung......

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Otroligt tråkigt, inte minst på grund av omständigheterna och hans låga ålder. Jag lider verkligen med familjen.

Frugan min har kämpat med, och till stor del besegrat, depression, och det är ett rent helvete. Det går att få tillbaka livsglädjen, men man måste verkligen söka hjälp och ta tag i saker som kost och träning.

Va skönt hon blivit bättre min sambo kämpar med detta nu mer än någonsin och känns som inget vet vad man ska göra för de ska bli bättre.

Ang Reckful är det den jag följt mest och detta tog hårt mkt hårt! Sen är det ta mig fan sjukt illa att folk tjatat på honom att han ska ta sitt liv. Hoppas dessa jävla nötter stängs av på livstid på något sätt.

Medlem
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

Wow, moget...

Medlem

Även om jag aldrig har följt honom ordentligt så har man vetat vem han är m.m. Tror att en anledning till att jag aldrig fastnade för hans streams var nog mycket pga att man fick den där känslan av han inte mådde så bra. Han verkade vara en hjälpsam person som lyssnade och fick folk att se saker från andra vinklar. Han var inte rädd för att prata om saker. Måste vara hårt för familjen som nu har förlorat två söner & bröder.

Medlem
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

Reckful har gjort mer med sitt liv än vad du någonsin kommer göra. Han har gjort en karriär på att spela datorspel där han tjänat enorma summor pengar och skaffat sig otaligt många vänner. Förklara hur det är att spela bort hela sitt liv?

Medlem

En otrolig sorg...

Trots det genuina hat och elände som existerar på internet och i världen, måste vi andra, som väljer att fokusera vår tid på att konstruktivt bidra och berika våra liv, just göra det. Var ett gott föredöme!

Avstängd
Skrivet av Kotz:

30 års kris, psykisk ohälsa samt att du kommer på att shit jag har spelat bort hela mitt liv.
Det blir ett hårt tryck på skallen

"Jag har spelat bort hela mitt liv" tror jag inte stämmer in som stressfaktor för just denna unge man som hade både många bekantskapskretsar samt flickvän vilket han nådde just tack vare att han spelat större delen av sitt liv. Det hade troligen stämt in bättre om han varit helt utan vänner & livspartner nu.

En större stressfaktor, enligt mig, var all skit som han fick utstå på sociala medier under en längre tid. Sedan är tyvärr WoW precis som många andra spelcommunities (te.x., CSGO, Overwatch, med flera) icke-självsanerande så gamla/bannlysta troll ersätts bara av nya.

Det är lite som Asmon (som jag personligen inte brukar titta på men jag respekterar hans syn på saken) sade om att sociala medier är mycket farliga platser för personer som lider av psykisk ohälsa eftersom andras kommentarer läses i ens egen röst och du kan läsa om dessa gång på gång tills att du har inbillat dig (vilket blir lättare vid redan existerande psykisk ohälsa) om att det måste vara sant det alla trollen skriver upprepat.

EDIT: Holy shit, jag ser att han var lika gammal som jag, 31. Vila i frid. Internet kan verkligen vara "vilda västern" för ens mentala hälsa.

Medlem

Hur omoget de han skrev må vara så tycker jag ni hoppar på honom för något som jag tycker själv känns väldigt nära. När jag led av depression. Så var de faktiskt gånger då jag ifråga satte mitt spelande. De tillsammans med andra faktor sätter press på en och gjorde så att jag mådde dåligt. Vi alla är olika och reagerar olika på saker och ting.

RiP alltid tragiskt när någon ung går bort.

Gen
Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad är det ens för rutten sorts person som kan göra en sådan sak mot en annan människa? Vad vinner man på att vara en ynklig mobbare och sparka på de som har det svårt? Jag har dålig koll på streamingvärlden, men det lilla jag sett av den här killen verkade sympatiskt och genuint.

För att folk tyvärr är dumma i huvudet och visar sina sämsta sidor gömda bakom en skärm i anonymitet. Sen gissar jag att handlar mycket om att "eftersom jag har det dåligt ska alla andra också ha det dåligt" mentalitet. Slutligen kan avsaknaden av empati och känslor bero på dålig uppfostran. Känns som att dagens generation som växt upp bakom en skärm man sakna verklighetsuppfattning till skillnad från tidigare generationer.

Medlem

Fy fan, kände inte till honom förut, men har gått igenom hans videos och nu och lider verkligen med honom! R.I.P.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Har kikat lite på hans streams. Jättetråkigt vad som hänt. Må han vila i frid.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

123
Skriv svar