Tencent gör sin egna cyberpunk kopia och det ser... Njaaaaaa

Medlem
Tencent gör sin egna cyberpunk kopia och det ser... Njaaaaaa

Spelet heter SYN och ska vara ett öppen värld RPG spel och ska släpps 2021 till PC och konsoler. Mer än så vet vi inte.

Min favorit är när han säger att dom har realistiska karaktärsmodeller och zoomar in i ansiktet och hon ser bokstavligt talat ut som en docka.

Kanske den viktigaste frågan är, kan vi måla björnen gul och kalla honom för Nalle Puh?

Medlem

Om det inte vore för CP2077 skulle detta ha varit intressant, å andra sidan skulle det inte existera om det inte vore för CP2077 XD

I jämförelse ser det ut som fullständigt skräp, om än i snygg förpackning.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om det inte vore för CP2077 skulle detta ha varit intressant, å andra sidan skulle det inte existera om det inte vore för CP2077 XD

I jämförelse ser det ut som fullständigt skräp, om än i snygg förpackning.

Hade det varit en hero shooter på mobilen hade det varit bättre. Nu får man inte se något gameplay men känns inte alls bra.

phi
Medlem

Kinesiskt skit.

Medlem

Ser ut som någon som testat/sett Cyberpunk 2077 "demot" och sedan inte fattat varför det tilltalar personer som mig själv, personer som är stora fans av Cyberpunk. CD Project RED fattar vad Cyberpunk är, detta ser mer ut som en parodi av det.

Ambassadör
Xbox

Usch.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Såg ganska stelt och opolerat ut. Känns som en plastig kopia på Cp2077 vilket det sannolikt är, så min fråga är varför i helvrid skulle man köpa det när man kan köpa CP? Kanske riktar in sig mer till den asiatiska marknaden men ändå

Medlem

Blir säkerligen lika fett som CP2077 men folk kommer sätta livet till innan de erkänner det 🤣

Inaktiv
Skrivet av Jiminy:

Blir säkerligen lika fett som CP2077 men folk kommer sätta livet till innan de erkänner det 🤣

Det kan du inte med handen på hjärtat mena? Finns inte en chans i helvetet men jag håller helt med att OM det skulle bli lika bra eller bättre skulle ingen erkänna det

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det kan du inte med handen på hjärtat mena? Finns inte en chans i helvetet men jag håller helt med att OM det skulle bli lika bra eller bättre skulle ingen erkänna det

Nej jag tror CP2077 blir bättre men jag försökte mest belysa envisheten bland alla som hypat upp spelet till oproportionerliga nivåer. Spelar ingen roll om spelet floppar totalt. Folk kommer försvars det tills sista andetaget. Eller inte!? Vem vet. Bara en tanke

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Nej jag tror CP2077 blir bättre men jag försökte mest belysa envisheten bland alla som hypat upp spelet till oproportionerliga nivåer. Spelar ingen roll om spelet floppar totalt. Folk kommer försvars det tills sista andetaget. Eller inte!? Vem vet. Bara en tanke

Skulle tro att om CP2077 inte lever upp till hypen så kommer det att gnällas och skrikas om bojkott lika mycket som vanligt.
Varför skulle det bli annorlunda den här gången?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Även om det är en "pirat-kopia" gjord i Kina, har jag svårt att tänka mig att den blir en flopp.

Om ni tänker efter lite nu, speciellt Sapphire grafikkortsanvändare, ni slutar inte köpa det märket, fastän det är "made in China".

Kopior är kul ibland, till exempel Gothic, det klagar inte folk på, för det är/var en tysk spelstudio som gjorde dom spelen, men vilket spel kopierade dom?

Path of Exile, kopierar också ett spel, vilket är det?

Medlem

Någon gång tröttnar man väl på Cyberpunk också, och är då detta halv kul så kan man alltid testa det med. Finns ju inget som säger att man bara kan spela det ena eller det andra. Sedan var detta alldeles för lite att gå på för att kunna få en uppfattning om hur likt cyberpunk det verkligen är.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Nej jag tror CP2077 blir bättre men jag försökte mest belysa envisheten bland alla som hypat upp spelet till oproportionerliga nivåer. Spelar ingen roll om spelet floppar totalt. Folk kommer försvars det tills sista andetaget. Eller inte!? Vem vet. Bara en tanke

De flesta skulle nog utrycka sin enorma besvikelse om Cyberpunk suger.
Men ja, det finns alltid en envis skara som ska höja något dåligt till skyarna. The rise of skywalker och last jedi är ett bra exempel.

Skrivet av anon_326443:

Även om det är en "pirat-kopia" gjord i Kina, har jag svårt att tänka mig att den blir en flopp.

Om ni tänker efter lite nu, speciellt Sapphire grafikkortsanvändare, ni slutar inte köpa det märket, fastän det är "made in China".

Kopior är kul ibland, till exempel Gothic, det klagar inte folk på, för det är/var en tysk spelstudio som gjorde dom spelen, men vilket spel kopierade dom?

Path of Exile, kopierar också ett spel, vilket är det?

Vilket spel kopierade Gothic? Och du kan inte kalla t.ex. PoE eller vilket annat ARPG för diablokopior bara för att de använder samma format.

Gnällkuk

kommer garanterat slå stort i Kina, Cyberpunk lär väl knappast få säljas där?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade denna rubrik varit utan "tencent" så hade folk sagt "ja men det kan nog bli något, kanske?"

Medlem

Såg intressant ut, men i cyberpunk kan man välja olika kön och pubishår....(mic dropped)

Medlem

Undviker kinesiska varor om det går,har svårt för kommunistförtryckaregeringen i Peking.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

kommer garanterat slå stort i Kina, Cyberpunk lär väl knappast få säljas där?

De körde event där inför Night City streamern, det kommer till Kina.

Min reflektion.
Kommer säkert slå på asiatiska marknader. Trailern gav ju inget mer än, miljö, byta skins och ett husdjur. Det säger ju ingenting om vad det är för spel...egentligen. Tror helt klart på flopp i väst iaf.

Det får mig ändå tänka tillbaks på när det i filmvärlden gjordes kopior i drös..helst katastroffilmer där kopian var bättre än originalet i vissa fall.

Om de gör ett spel i Cyberpunk miljö stör inte mig så mycket. Finns redan massor. Fler kommer, svenska Ascent? Osäker på stavning. Det finns flera böcker och filmer i samma miljö som inte är en kopior på varandra.

Om det här är en ytterligare upplevelse i en cyberpunk miljö, då är det det. Kopia..måste veta mer innan jag håller med.

Helt klart är att de hoppat på ett tåg som ligger i tiden. Men det har andra utvecklare också gjort som exemplet ovan, VR liret Low-Fi eller kissespelet Stray.

Tror att det som skaver är Tencent och Kina. Om det här hade kommit från en japansk eller helvstor fransk studio hade inte lika många tyckt att det var förkastligt.

Helt kass trailer. Jag får personligen inget sug.

Medlem

Jisses det där såg inget vidare ut.

Medlem

Är väl bara bra att de försöker. Blir det bra så vinner alla, blir det dåligt så förlorar bara TenCent eftersom alla andra har CP2077. Ser ingen anledning att skita på det så här tidigt i skedet heller, men jag måste säga att cyborg björnen var fett nice oavsett.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Näe.. Framtiden är polsk för min del.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Urk... ser ju ut som en parodi på hela genren. Typiskt "billig kopia"-varianten...

Medlem

Det här ser för mig ut som ett försök till att "rida på 2077-vågen". Jag får intrycket att de gör detta för att tjäna enkla pengar. Hela trailern osar av att detta är raka motsatsen till ett passionsprojekt där man drivs av en genuin viljekraft att skapa ett bra och roligt spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Gregerory:

De körde event där inför Night City streamern, det kommer till Kina.

Min reflektion.
Kommer säkert slå på asiatiska marknader. Trailern gav ju inget mer än, miljö, byta skins och ett husdjur. Det säger ju ingenting om vad det är för spel...egentligen. Tror helt klart på flopp i väst iaf.

Det får mig ändå tänka tillbaks på när det i filmvärlden gjordes kopior i drös..helst katastroffilmer där kopian var bättre än originalet i vissa fall.

Om de gör ett spel i Cyberpunk miljö stör inte mig så mycket. Finns redan massor. Fler kommer, svenska Ascent? Osäker på stavning. Det finns flera böcker och filmer i samma miljö som inte är en kopior på varandra.

Om det här är en ytterligare upplevelse i en cyberpunk miljö, då är det det. Kopia..måste veta mer innan jag håller med.

Helt klart är att de hoppat på ett tåg som ligger i tiden. Men det har andra utvecklare också gjort som exemplet ovan, VR liret Low-Fi eller kissespelet Stray.

Tror att det som skaver är Tencent och Kina. Om det här hade kommit från en japansk eller helvstor fransk studio hade inte lika många tyckt att det var förkastligt.

Helt kass trailer. Jag får personligen inget sug.

För min del är det kinesiskt styre och den korruption det samhället har.
Det gynnar ingen,varken folket i kina eller resten av världen.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

För min del är det kinesiskt styre och den korruption det samhället har.
Det gynnar ingen,varken folket i kina eller resten av världen.

Inte många som säger emot det. Tror inte på bojkott dock. Om det drabbar ett företag så är det vanlisar som får gå. Tyvärr är det så i alla kriser i företag.

Medlem

Realistic, ser ut som en hentai karaktär xD

Medlem

Mer Cyberpunk åt folket!

Medlem

Känns som detta är ett third person ARPG diablolike cashcow men vem vet deras koncept och gameplay kan ju alltid vara bra vi får se dock ställer jag mig skeptisk till det

Medlem

Skulle nog inte kalla det en dålig kopia av cyberpunk 2077 än. De påminner ju inte så mycket om varandra i de trailers jag sett från cp 2077 och denna, sen vet man ju inte detta kanske blir skitkul och cp 2077 kanske suger en hårig

12
Skriv svar