Fallout blir tv-serie!

Robot
Medlem

Amazon tar fanimig över allt nu för tiden. Hoppas att det blir bra även om jag inte tycker om Amazon allt för mycket.

Edit: På sättet de skriver så får jag mig känslan att det kommer bli en fånig serie och inte spegla hur skevt allt är i Fallout 1/2.

Vad tror ni?

Frilansare

Spännande tycker jag. Bethesda behöver ett bra break nu efter Fallout 76. Kul med lite positivt snack, även om vi förstås inte har en aning om hur det blir. Amazon har ju stålar, hur som helst... Synd att de inte fick arslet ur medan varumärket forfarande var varmt!

Avstängd

Hmm, nå får se hur det blir.

Medlem

Det här förväntade jag mig inte. Försiktigt positiv... Mycket försiktigt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det här är ju inte första rollspelet som Amazon gjort TV-serie av. De lyckades jättebra med Ur Varselklotet, ÄLSKAR den serien!

Medlem

jag har länge vilja ha och trott fallout skulle passa perfect i TV världen. Men jag blir lite osäker när Amazon ska styra skeppet.

Jh
Medlem

Ojoj.. vad oväntat men änfå inte. Jag är försiktigt positiv. Bra att det är Westworld folk bakom


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Purris:

Det här är ju inte första rollspelet som Amazon gjort TV-serie av. De lyckades jättebra med Ur Varselklotet, ÄLSKAR den serien!

Det var väl baserat på scifi-teckningar av Stålenhag, inte ett spel men bra resume oavsett.

Medlem

Ohh amazon har ju tagit hand om the expanse serien väldigt bra sen dem köpte upp det så hoppas att fallout får en grym framtid också!

Medlem

Nuclear winter is coming som Ned Stark skulle ha sagt. Hoppas innerligt att det här blir bra och värdigt spelserien i sin helhet.

Medlem

Verkar ju vara en bra filmstudio bakom.
Man kanske vågar hoppas lite försiktigt

Medlem

Det här kan bli amazing. Eller skräp. Inget inbetween. Håller tummarna! Gillar faktiskt Amazon

Medlem

Det kan bli riktigt bra! Finns hur mycket som helst att göra spännande äventyr, monster och svart humor om! Hoppas det blir bra!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Åh va härligt! Ju mer fallout destå bättre!

FM-guru
F.d. Sisyr

Rätt intetsägande. Jag menar, vi vet ju inte exakt vad det är som ska filmatiseras så det kan ju bli precis hur som helst.

Misstänker väl dock rent spontant att man kommer inspireras betydligt mer av författandet i Bethesdas spel än Fallout 1/2 eller för den delen Obsidians New Vegas, vilket drar ner hypen rejält.

Medlem

En serie full av glitches och ads och slutligen en hel del microtransactions. 4,99 för att slippa adsen för 2 avsnitt, 9,99 för hela säsongen. Season pass 19,99.....

Ambassadör
Xbox

Hur är Amazons serier allmänt, vuxet eller pg12 ?


signatur

Jump in.

Medlem

The 100 - Fallout edition?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hur är Amazons serier allmänt, vuxet eller pg12 ?

Det varierar. The Tick var ju rätt barnvänlig men the boys var.. ehhh.. inte det XD
Jag tror nog att de anpassar det efter materialet så Fallout kan nog bli vuxet.

Medlem

Coolt! Hoppas de gör den riktigt mörk och smutsig, som ettan och tvåan, och inte för mycket som de senare spelen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Det var väl baserat på scifi-teckningar av Stålenhag, inte ett spel men bra resume oavsett.

Simon var med och utvecklade spelet som canon för tavlorna och titeln "Tales from the Loop" är vad rollspelet heter på Engelska så serien är inte helt separerad från spelet. Sen är den inte en ren adaption, The Loop finns enligt spelet vid mälaröarna och i Nevada men de ville ha Svensk känsla men i USA så det hamnade i norra för något slags mellanting XD

Edit: jag förklarade inte vad som menas med vart The Loop ligger. The Loop är vad forskningcentret under staden heter. (Slingan på Svenska)

Medlem

Känner inte alls igen filmbolaget, har de gjort filmer i detta stuket förut? Menar har de erfarenhet av post apokalyptiska filmer?

Har de det så kan detta bli bra.

Backloggens befriare

Får dra min bästa Johan Falk-imitation här...
"Ahmen vafan..."


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tycker The Boys är en riktigt bra serie från Amazon.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Det känns som om de försöker få in de sista pengarna de kan från Fallout-fansen, vette tusan hur de någonsin ska återhämta sig från de senaste årens felsteg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför inte, var glad att amazon höll liv i den bästa sci-fi-serien just nu, The Expanse.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Tycker The Boyz är en riktigt bra serie från Amazon.

Håller fullständigt med. Visste absolut ingenting om serien när jag slog på ett avsnitt bara för att "ha något att titta på" till lunchen. Förväntade mig egentligen ingenting. Oj så fel jag hade på så många nivåer, och då är jag en kräsen människa när det kommer till tv-serier. Fantastiskt roande serie!

Medlem

Gött! Jag gillar amazon prime. Netflix och HBO är ju rena tv-bolag där dyra satsningar måste vägas genom att massan måste se det, där med ibland lite fjombigt. Amazon prime är ju egentligen en bonustjänst för alla de som tecknar amazons fulla premium i deras shopping, något vi i Sverige kanske inte tänker på. Därmed blir även hela prime lite mindre kravlöst men ändå med amazon otroliga kappsäck pengar i ryggen. Märks på en del av deras utbud också som ibland är lite smalare och fanservice.

Medlem

Mycket gnäll! Jag är positiv dock. Sett en del bra från amazon och nya serier är alltid nice. Varför inte försöka vara optimistisk för en gång skull folk? Det mår man bättre av

12
Skriv svar