Hands-on – Hyper Scape är Ubisofts futuristiska Battle Royale

Robot
Hands-on – Hyper Scape är Ubisofts futuristiska Battle Royale

Vi har spelat. Se gameplay och läs våra första intryck från Apex Legends-utmanaren.

#battle-royale, #hyperscape


Medlem

Nej! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Frilansare
Skrivet av w3tt3x:

Nej! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Haha, mina barn tittar alltid på mig som om jag är ett ufo när jag säger så.

Medlem

iaf ingen hero shooter, men ser ändå tveksamt ut

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av w3tt3x:

Nej! Där blir det nej! Bestämt nej! Skräddaren säger nej!

Trodde jag klickat fel, till kommentarstråden för Fallout-serien.

Skrivet av superlim:

iaf ingen hero shooter, men ser ändå tveksamt ut

Jag tror Ubi har tagit sikte på att utmana om andra- eller tredjeplatsen i Battle Royale-genren. Fortnite blir svåra att klå men finns absolut potential här. Gillade de mer vertikala striderna.


signatur

Finns det ens en marknad för fler BR spel?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Medlem

Vill se mer utmanare till PUBG hellre än dessa som är som COD, Apex, Fortnite och typ Overwatch. Vill ha den lite tyngre vapenkänslan som det är i PUBG och CS. Hoppas det kommer något bra snart för PUBG har tyvärr tappat bollen.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Varför ska all grafik se likadan ut nuförtiden? Den här halvtecknade stilen börjar bli tjatig...

Flakmonkey
Skrivet av Jozo:

Varför ska all grafik se likadan ut nuförtiden? Den här halvtecknade stilen börjar bli tjatig...

Retorisk fråga? Är väl så enkelt att den potentiella marknaden blir väldigt mycket större. Dels för att föräldrar har en tendens att låta sina barn spela "färgglada" spel, även om det handlar om att döda motståndarna, men också för att det är ett trevligare sätt att få ett såpass lättdrivet spel att alla kan spela det, på alla typer av devices utan att skillnaden i looks är så stor.

Medlem

@Nosnos: Självklart är det så, men samtidigt så förlorar spelen sin egna identitet. Jag ser till exempel ingen skillnad på det här spelet och nyligen släppta Valorant rent grafiskt sett.

Inaktiv

För färgglatt och orealistiskt för min personliga smak.
Kommer säkerligen testa men är ganska säker på att jag kommer återvända till Tarkov och Hunt för mina BR-behov ganska snabbt.

Undrar vad nästa stora "grej" blir inom gaming. Var det typ open world med crafting 2010, survival 2014, br 2016?

Medlem

ÄNTLIGEN! Detta är verkligen vad jag väntat på, ett otroligt fast paced BR. Apex var inte nog, men detta är fan RIKTIGT BRA! Spelat hela kvällen och är otroligt jävla nöjd!

Medlem

Eh, jag såg Jackfrags video och han fick jaga någon och skjuta väldigt länge för att göra någon som helst skada. Är det kul om alla är bullet sponges och TTK är 30 sekunder eller missade jag något?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kago1316:

Eh, jag såg Jackfrags video och han fick jaga någon och skjuta väldigt länge för att göra någon som helst skada. Är det kul om alla är bullet sponges och TTK är 30 sekunder eller missade jag något?

Det låter konstigt. Såvida personen inte hade en maximalt uppgraderad shield.


signatur
phi
Medlem

Såg ärligt talat ut som skit.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Finns det ens en marknad för fler BR spel?

Klart det gör. Ingen trodde pubg kunde bli övertagna.

Det här är nog inget för mig ändå.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Undrar vad nästa stora "grej" blir inom gaming. Var det typ open world med crafting 2010, survival 2014, br 2016?

Det är jag också väldigt nyfiken på. Bara fantasin sätter gränserna.

Medlem

Känns som att man har sett det här 50 gånger redan.. Ännu ett spel som är gjort enbart för att tjäna pengar på MTX från en av "titanerna" i branchen. Köp mer season pass, köp mer skins, kolla mer streams, dra in mer reklam pengar osv osv. Detta är inte ett spel som har gjorts för att det ska vara roligt, det är gjort för att dra in cash till aktie ägare och feta bonusar till höjdare i ubisoft.

Urvattnat koncept enligt mig, men det är bara vad jag tycker.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Finns det ens en marknad för fler BR spel?

Verkar så.
Warzone har rätt många spelare

Medlem

Till skillnad från Valorant ser det här faktiskt spelbart ut och intressant ut. Är även tätt integrerat med Twitch där publiken kan rösta och påverka hur matchen utvecklas, och jag tror du till och med kan tjäna ingame-valuta genom att se på din favorit-streamer, som du sen kan spendera på t.ex. ett battle pass, och streamern kan till och med via Twitch bjuda in sina fans att spela en match.

Jag har förstås medlidande med er som inte gillar BR. Det måste vara jobbigt att hela tiden vara tvungen att spela och se på alla de här BR spelen som kommer ut. Tycker det borde finnas några lagar och mänskliga rättigheter i samhället som säger att man får spela och se på vad man vill, men eftersom så inte är fallet så får ni fortsätta att klaga och hoppas på ändringar. Inte ge upp! 🙂

Medlem

BR är lika spännande som mobilspel imo.
Men kul för de som gillar’t 😁

Medlem
Skrivet av anon_79617:

För färgglatt och orealistiskt för min personliga smak.
Kommer säkerligen testa men är ganska säker på att jag kommer återvända till Tarkov och Hunt för mina BR-behov ganska snabbt.

Undrar vad nästa stora "grej" blir inom gaming. Var det typ open world med crafting 2010, survival 2014, br 2016?

Du missade Autochess 2018

Medlem
Skrivet av Jozo:

Varför ska all grafik se likadan ut nuförtiden? Den här halvtecknade stilen börjar bli tjatig...

Fruktansvärd, vi har tyvärr tvingats leva med skiten i flera år nu och det lär inte sluta heller. Problemet är att vissa av spelen med sådan grafik tenderar sälja för miljarder.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kommer inte spela.
Ledsnat på PubG
Ledsnat på apex legends
Aldrig gillat fortnite.
Känns som ska jag köra BR igen får det bli PubG det är/var iaf lite komiskt roligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers

Intressant med så mycket negg. Jag hade kul under mina timmar med det och kommer garanterat försöka dra ihop ett gäng när det släpps. Gillade som sagt striderna längs hustaken och sättet uppgraderingar sköttes. Det känns mer belönande än att hitta random bra grej ute på kartan.


signatur
Medlem

Tycker det ser svinnajs ut! Som UT, blandat med Battle Royal. Kommer lätt att testa!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant med så mycket negg. Jag hade kul under mina timmar med det och kommer garanterat försöka dra ihop ett gäng när det släpps. Gillade som sagt striderna längs hustaken och sättet uppgraderingar sköttes. Det känns mer belönande än att hitta random bra grej ute på kartan.

Såg ut att vara lite för lång TTK.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ichabod:

Såg ut att vara lite för lång TTK.

Berodde på när i matchen, om folk hade bra hacks i slutet var det såklart svårare.


signatur
Medlem

Lirat några matcher idag. Blir ett nej. För lång TTK samtidigt som det är fast paced i övrigt. Gillade inte den kombinationen.

12
Skriv svar