THE last of us 2 reklamen.

Medlem
THE last of us 2 reklamen.

Jag brukar inte störa mig på reklamen på FZ men den här last of us 2 reklamen som på nå sätt ligger i bakgrunden när man scrollar forumet med mobilen.
Som dessutom spelar upp en film.
Förstör inte bara scrollandet så man tror man "nått slutet" på tråden, den där filmen, även fast den är tyst gör så mina bluetooth kåpor flippar ut med ett öronbedövande oljud i en halv sekund då och då.

Oljudet uppkommer ofta om filmer i reklam på sidor börjar spelas upp i bakgrunden med mutat ljud typ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Jag brukar inte störa mig på reklamen på FZ men den här last of us 2 reklamen som på nå sätt ligger i bakgrunden när man scrollar forumet med mobilen.
Som dessutom spelar upp en film.
Förstör inte bara scrollandet så man tror man "nått slutet" på tråden, den där filmen, även fast den är tyst gör så mina bluetooth kåpor flippar ut med ett öronbedövande oljud i en halv sekund då och då.

Oljudet uppkommer ofta om filmer i reklam på sidor börjar spelas upp i bakgrunden med mutat ljud typ.

Tja! Den ska absolut inte spela upp något automatiskt eller ta över ljudet. Vilken webbläsare (samt Android eller IOS) kör du, och är det m.fz.se du använder?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tja! Den ska absolut inte spela upp något automatiskt eller ta över ljudet. Vilken webbläsare (samt Android eller IOS) kör du, och är det m.fz.se du använder?

Nej den verkar inte starta automatiskt nu när jag bläddrat runt några ggr, kan vara att man i scrollandet råkar trycka just på playsymbolen.
Men iaf när jag fått oljudet så har "reklamfilmen" rullat där i bakgrunden utan ljud.
Jag använder Chrome och Android.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

Nej den verkar inte starta automatiskt nu när jag bläddrat runt några ggr, kan vara att man i scrollandet råkar trycka just på playsymbolen.
Men iaf när jag fått oljudet så har "reklamfilmen" rullat där i bakgrunden utan ljud.
Jag använder Chrome och Android.

Okej! Vi kikar på det, den ska absolut inte ta över ljudet. Den är inställd på att bara visas tre gånger per användare nu.


signatur
Medlem

Får den varje gång jag läser på forumet så blir att läsa lite mindre tills den är väck , otroligt störande att scrolla mitt under en intressant diskussion.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Parabellum87:

Får den varje gång jag läser på forumet så blir att läsa lite mindre tills den är väck , otroligt störande att scrolla mitt under en intressant diskussion.

Är det m.fz.se du surfar då? Och vad använder du för webbläsare/mobil? Har du samma ljudproblem som ovan, eller är bara formatet störande?


signatur
Ambassadör
Xbox

Reklamen brukar inte vara störig här på FZ men den här reagerade jag på direkt. Varje gång en sida laddas så pushar reklamen ner FZ-sidan, som laddas in lite före. Dessutom bredare upptill än vanligt så man får scrolla mer. Otroligt irriterande. Nu har den även börjat autospela någon jäkla video då och då.

Hade det varit någon annan sida än FZ så hade adblocken åkt på vid det här laget

(desktop, Chrome)


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

Reklamen brukar inte vara störig här på FZ men den här reagerade jag på direkt. Varje gång en sida laddas så pushar reklamen ner FZ-sidan, som laddas in lite före. Dessutom bredare upptill än vanligt så man får scrolla mer. Otroligt irriterande. Nu har den även börjat autospela någon jäkla video då och då.

Hade det varit någon annan sida än FZ så hade adblocken åkt på vid det här laget

(desktop, Chrome)

Vi håller på och kikar på alla detaljer kring denna kampanj, superbra feedback.


signatur
Medlem

För mig spelar den upp automatiskt (med ljud av) om jag har fz uppe i en tab -> byter till en annan tab -> går tillbaka till fz

windows 10/chrome

Medlem

Animerad reklam och en video som spelas upp automatiskt. Kör desktop win10 och chrome. Detta drar 20% cpu. Vilket skräp.

Medlem

Denna reklamen fullständigt slaktar min Macbook Air från 2019. Känns som något är fel. Aldrig varit med om liknande förut.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Frilansare

@Waliant:
Likadant hos mig. Jag försöker se om någon kan lösa det.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

@Mortaigne: Samma här välldigt många gånger jag har råkat klicka på något jag inte vill klicka på för att hela hemsidan putas ner en bit efter reklamen har laddats.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Gnällkuk

ja, otroligt störande reklam. det känns som man är tillbaka på 2000-talet och en hemsida byggd i flash. autospelande är sjukt irriterande, även om ljudet är av. när försvinner den här kampanjen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FZ
Edin Mehinovic
Skrivet av trickeh2k:

ja, otroligt störande reklam. det känns som man är tillbaka på 2000-talet och en hemsida byggd i flash. autospelande är sjukt irriterande, även om ljudet är av. när försvinner den här kampanjen?

Hej! Vi kommer utvärdera denna kampanj när den kört klart (om ca 2 veckor) då det är ett nytt format som testas. Fortsatt gärna rapportera problem och skicka gärna med screenshots på CPU-användning och vilket operativ / dator ni kör. Självklart ska det inte finnas annonser som äter en massa CPU-kraft på det viset som några upplever och vi felsöker detta.

Ju mer konkret feedback desto bättre!

// Edin, pengapåseansvarig

Gnällkuk
Skrivet av Edin:

Hej! Vi kommer utvärdera denna kampanj när den kört klart (om ca 2 veckor) då det är ett nytt format som testas. Fortsatt gärna rapportera problem och skicka gärna med screenshots på CPU-användning och vilket operativ / dator ni kör. Självklart ska det inte finnas annonser som äter en massa CPU-kraft på det viset som några upplever och vi felsöker detta.

Ju mer konkret feedback desto bättre!

// Edin, pengapåseansvarig

Har två flikar öppna på fz, du får gissa vilka.

Slog på adblock, nu vet jag inte riktigt vilka processer som är fz. Fläkten gick ned direkt.

Kommer behålla adblock påslaget tills dess att den här annonsen är borta.

Win 10 Pro
1909
Build 18363.900


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

@trickeh2k: Samma här, särskilt märkbart på laptopen som är vekare så adblock åker på för att inte ta sönder något.

Hojta till när reklamen är borta!


signatur

Jump in.

FZ
Edin Mehinovic

Hej alla! Denna kampanjen inte levt upp till FZ:s standarder och vi har inte lyckats få ordning på det tillräckligt snabbt, så den är nu avstängd tills vidare. Tack för all feedback och tålamod.

Gnällkuk
Skrivet av Edin:

Hej alla! Denna kampanjen inte levt upp till FZ:s standarder och vi har inte lyckats få ordning på det tillräckligt snabbt, så den är nu avstängd tills vidare. Tack för all feedback och tålamod.

Tack för snabb återkoppling och agerande, adblockern är nu avslagen igen :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Edin:

Hej alla! Denna kampanjen inte levt upp till FZ:s standarder och vi har inte lyckats få ordning på det tillräckligt snabbt, så den är nu avstängd tills vidare. Tack för all feedback och tålamod.

Tack själv för att ni lyssnar, verkligen seriöst agerat. FZ är fasiken bäst! Adblock av.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar