Eran favoritstudio?

Medlem
Skrivet av Isak19:

Du menar pillars of eternity va

Ja, precis. Kan ju förväxlas med Path of Exile.

Tråddemonen
Testpilot

Fromsoftware
CDPR
Naughty dog
Square enix.

Frilansare

CD Projekt Red
Gamla LucasArts
SSI

Medlem

Finns tre spelstudior jag håller varmt om hjärtat

1. Nintendo - Både EDM och där de är utgivare. Ohotad etta.
2. Bullfrog - Min kärlek till Bullfrog under 90-talet var total. Spelstudion jag saknar absolut mest.
3. Blizzard - De har tappat mycket, men tycker att Overwatch är fantastiskt. Avgörandet för fortsatt intresse blir Diablo IV.

(4. Maxis var en favorit förr i tiden också)

Medlem

Rare. Släppte bara bra spel till och med Xbox, conker load and reloaded var min senaste favorit.
DICE, har alltid varit svag för deras Battlefield spel. Tycker även senaste är roligt även fast magin som gjorde dessa spel roliga är borta.

Medlem

Riot games
Larian Studios
Blizzard

Medlem

Paradox
Slitherine(mer som utgivare, så lite fusk kanske)
Bioware

Medlem

För mig är det Respawn Entertainment, Titanfalls universum har verkligen tagit mig med storm <3
Ser verkligen fram emot fler spel inom detta universum

Gen
Medlem

CDPR
FromSoftware
id Software
Square Enix

Inaktiv

Ocean. För att deras Batman på c64an startade resan för mig att både vilja spela spel och göra spel.

Nintendo. Love'em. (Kommer alltid vara favoriten)

Shout out to.
Westwood Studios. Dune2.
Gremlin. Space crusade
Id software. Gjorde Aq2 möjligt.
Bethesda. Oblivion.
.. inser nu att jag kan fortsätta länge men jag orkar inte skriva och du orkar inte läsa. 😄

Medlem

Idag
CDPR
Rockstar
Valve

Förr
iD
Westwood
Valve


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Kojima Productions.
Capcom.
Team Silent.

Bland bubblarna vi många, så som: Ninja Theory, Naughty Dog, Insomniac, DICE (runt BFBC), SuckerPunch, Nintendo, Platinum Games, FromSoftware, Remedy m.m.

Medlem

Black Isle Studios och Arkane studios.

Medlem

Med nedan lista så tänker jag framförallt på de spelstudior som jag idag anser mest rör branschen framåt.

1. Valve
2. Media Molecule
3. Naughty Dog

Men det känns som att det hade kunnat hoppa in 10 andra spelstudior lite till-och-från beroende på vilket humör jag varit på eller vilka titlar jag spelat senast. Har inte kört The Last of Us 2 ännu... det svider i hjärtat men det får vänta tills man köper sin första konsol på några år igen med PS5.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

1. CDPR.
2. Westwood Studios (RIP).
3. Bethesda (Fram till Skyrim släpptes).

Inaktiv

Black Matter Studio och Bohemia Interactive för deras superba interaktion med communityn.

Medlem

Gamla lucasarts

Medlem

Respawn
DICE
Fireaxis

Medlem
Skrivet av lampis:

1. Naughty Dog
2. Guerrilla Games
3. Santa Monica Studio

Dessa är dock mina nutida favoriter. Historiskt sett är Rare, Konami, Nintendo och Namco favoriter.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Black Isle Studios
Obsidian Entertainment
Larian Studios
The Creative Assembly
Relic Entertainment
New World Computing


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Arkane Studios (Dishonored bla)
Cdpr (Witcher bla)
Capcom (Resident Evil bla)

Medlem

CDPR
FromSoftware
Larian Studios
Obsidian entertainment
inXile Entertainment
Santa Monica Studio
Paradox
Square Enix
Mästa studio som EA förstörde.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

CDPR
Naughty Dog
Rocksteady

Medlem

Beta testa var länge min favorit! Hjältarna som släppte bra singel player när andra misslyckandes. Men nu har dom tappat det fullständigt. Valve var ju rätt bra med sätter ett ? På dom.
1.FromSoftware
2. ?
3. ?
Inga utvecklare har varit konstant bra. Antinge går dom full woke efter några år,
När vissa människor protesterar (feminister och leftist)

Medlem

Turn 10 (Forza)
Nintendo ( Zelda, Mario, Fire-emblem,Pokemon)
Blizzard (wow, D3, Sc2, Overwatch, Hs)

Medlem
Skrivet av philgapin:

1. CDPR.
2. Westwood Studios (RIP).
3. Bethesda (Fram till Skyrim släpptes).

Skulle säga fram tills fo76 släpptes 😄😄

Medlem
Skrivet av Isak19:

Skulle säga fram tills fo76 släpptes 😄😄

Inga Elder Scrolls spel har varit perfekta, men Skyrim var det sista Bethesda spelet jag tyckte om. Men redan där kunde man se sprickor i fasaden enligt mig och sen gick det bara utför.

Gillade inte FO4 särskilt mycket, en stor anledning var att handlingen och världen kändes medelmåttigt skrivna. FO76 är definitivt ett lågvattenmärke för Bethesda, nog ingen som inte håller med om det.

Medlem

Blizzard
Codemasters
Micro prose

Medlem

LucasArts
För deras underbara äventyrsspel, men även X-wingspelen...

Bullfrog
Populous, Syndicate, Dungeon Keeper, Theme Park...

Westwood Studios
Är en stor fan av hela C&C-serien men spelade även Eye of the Beholder


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Förr var det ju företag som Square, Lucasarts, Square, Beteshda, Blizzard (pre activision) innan dom blev Betshitsta
Idag rankar jag Bethesda sist av alla utvecklare faktiskt, det är inte okej att släppa sån buggig skit igen igen och igen, och deras formkurva är spikrakt ner efter Fallout 76.

Idag rankar jag CDPR överlägset etta, dom står för allt jag gillar med en studio men framförallt så står dom för "vi släpper spelen när dom är färdiga" vilket jag tycker är grymt viktigt.

Santa monica...wow säger jag bara

Naughydog är en favorit men frågan är hur deras nästa spel blir nu efter att dom tappat så mycket folk.

Skriv svar