Herrej*vlar! Diablo II fyller 20 år!

Robot
Herrej*vlar! Diablo II fyller 20 år!

Skaparen hade inte kunnat föreställa sig att kärleken skulle brinna så starkt än idag.

#blizzard-entertainment, #diablo-ii


Medlem

Hipp hipp, Hurra Hurra Hurra!!

-= DIABLO II =-

Medlem

Älskar detta spel än idag. Ligger installerat på hddn så att man kan spela när man har lust ;D

Medlem

Om det var ett spel som borde ha fått en remake, så är det fan Diablo II!

Medlem

Det firar vi med att levla 1-99 på HC! Vem är på ? ;D

Medlem

Man vet att man är gammal när man tänker "Va är det inte längre sedan?".

Medlem

Carbot släppte en video för att fira 20-årsdagen
(Videon är sponsrad av Blizzard)

Medlem

Man minns när det kom ut när man hade sommarlov och man hade beställt det, jag och 2 andra polare, vi fick 2x Diablo 2 och 1x av perfect dark.

Medlem

Ok, ge oss remaken nu då

Många brända timmar på detta, men ångrar inget!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Deus Ex fyllde även 20 år för en vecka sedan

Medlem

Sjukt sammanträffande, idag så började en kollega spela D2 för första gången, han vet verkligen inte att det är jubileum idag haha.

Men det är många spel som fyller 20 år i år, många väldigt bra spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag minns den dagen väl.
En kompis hade köpt spelet. Vi andra tänkte bränna det så vi kunde LANa. I instruktionsboken stod till och med att man fick kopiera för eget bruk så vi trodde det skulle gå. Men icke.

Man behövde orginalskivan för att starta. Och man kunde inte byta mitt i spelandet. Så var det kört? Nej!
I mitt livs största bedrify som hacker testade jag en grej. I startmenyn kunde man välja att se på cinematics. Dessa låg på en egen skiva. Så.
Om man då startar en cinematics, då byter man skiva till den. Och när man sen kommer tillbaka till huvudmenyn och måste stoppa i den vanliga skivan...SÅ DÅ kanske man kan stoppa in play-skivan.

Och tro på fan. Det funkade.
Jag räddade LANet och har aldrig känt mig så 3|33+

Av nån anledning så körde vi mest solo, fast det var LAN. Jag rullade en nekromantiker och det... Gick. Men det var segt. Sista bossen på ACT2 på första varvet oneshottade mig. Så jag fastnade i över en timma. En polare som körde spjut-amazon klarade bossen på första försöket... Och jag var en bitter människa när jag såg det.

Medlem

@Evilof: Jag har för mig att vi gjorde samma grej på LAN, att man kunde starta spelet med play skivan, switcha till cinematic skivan mid-game och sedan ge play skivan till en kompis. Något sådant iaf. Jag tror kanske man fick problem om man gick in i en ny ACT då det skulle spelas cinematics. Those were the days... Cederåm o joltkåla.

Medlem
Skrivet av Korken:

@Evilof: Jag har för mig att vi gjorde samma grej på LAN, att man kunde starta spelet med play skivan, switcha till cinematic skivan mid-game och sedan ge play skivan till en kompis. Något sådant iaf. Jag tror kanske man fick problem om man gick in i en ny ACT då det skulle spelas cinematics. Those were the days... Cederåm o joltkåla.

Blizzard hade det på flera av sina spel. "Spawn kopia" Starcraft och Diablo hade detta med tror även Warcraft 2 B.net edition hade det

Så en person kunde hosta multiplayer spel lokalt med en cd-key och en cd-skiva


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Firade jubilaren genom att gå in och spela ett par timmar. Fortfarande ett av de bästa spel som någonsin gjorts.


signatur

Submission is for the weak

Skribent
Skrivet av Dinskugga:

Blizzard hade det på flera av sina spel. "Spawn kopia" Starcraft och Diablo hade detta med tror även Warcraft 2 B.net edition hade det

Så en person kunde hosta multiplayer spel lokalt med en cd-key och en cd-skiva

Stämmer bra det. Jag och mina kompisar körde LAN i dessa spel och skramlade pengar så vi kunde köpa en kopia tillsammans vi sen delade på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nog det spelet jag lagt mest tid på av alla! undra hur många kopior som sålts?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Minns när jog och min bror spelade Diablo 1 och 2 i källaren..
Vad riktigt kul när vi kunde spela LAN på Diablo 1.

Medlem

hehe jag har kvar min första bowazon som jag blev 99 med.. lite kul.

Medlem

Jag kommer ihåg att mp-servrarna var så överbelastade den första veckan att man inte kunde spela mer än enstaka minuter åt gången innan man blev utkastad. Tog säkert en kvart innan man lyckades komma in igen.

Men spelet hade någonting som fångade en direkt trots problemen med mp.
Tur det fanns single-player tills Blizzard hade köpt lite fler servrar.

Good times!

Medlem

Bring back 1.09, ith, 290s, 3/20/20 i massor och ocu ringar!

Hade möjligheten att växla några ord med schaefer och brevik på exilecon, de fullständigt älskade kaoset som var 1.09 också.

1
Skriv svar