Diablo 2 fyller 20 år!

Avstängd
Diablo 2 fyller 20 år!

Själv var jag 11 år gammal när Diablo 2 släpptes och jag minns hur jag satt uppe hos en polare som spelade på sin dator och CRT-skärm.

Här är en urgullig video som påminde mig om att Diablo 2 fyllt 20 år för det hade jag ingen koll på alls:

P.S. Videon illustrerar klart och tydligt varför man alltid hostade Baal runs själv istället för att gå med andra!

Medlem

Minns dagen som igår! var 15 år och hade sommarlov. Var på Öland tillsammans med familjen på sommarstället som vanligt. Jag och en kompis cyklade in till Ölands köpstad och köpte varsin kopia på Skivlagret (rip). Sen cyklade vi hem till min kompis som hade sin dator med sig. Och sen turades vi om att spela. Minns att vi körde en Paladin och fastnade på den ökända buggen i Act II i Arcane Sanctuary. Så vi kom inte längre på ett tag tills patchen kom senare.

Har nog kört D2 fram och tillbaka sen det släpptes mer eller mindre. Helt sjukt att man spelat detta spelet i 20 år. D2 och SC1 samt HOMAM3 är nog dom tre spelen jag spelat mest i mitt liv. Är nog åtskilliga tusentals timmar lagda på dessa spel.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Kommer ihåg det som igår, jag var 10 år och körde enbart single player på den tiden då jag fick bränna polarns skivor och låna hans cdkey för att spela.
Då det var hans storebrors CDs och han körde givetvis på Bnet.
Iallafall, hade tagit mig till Act4 med min Amazon, som inte använde varken båge eller Javelin... Utan ett spjut!
Jag vågade mig aldrig längre ut än till de första unika mobsen utanför town, ibland fick man även lägga in reträtten då dessa var alldeles för svåra ibland.

Där slutade min single player karriär inom D2.
Jag köpte en egen kopia tillslut och körde självfallet på internet, jag och polarn pressade tusentalstimmar med d2 och LoD.
Kommer ihåg en specifik runda när jag och polarn blir boostade i cowrun varav boostaren som var någon okänd dog ett par gånger irad och råkade få upp någon item från marken när han skulle hämta sin kropp och råkade ut för en Corpse Explosion varav jag och polaren plockade varenda item på marken som droppades med ett adrenalin påslag utan dess like!

Sen känslan när man kör baalruns och man ser en unik ring droppas och att man tror att man är den som är den som får upp den, hjärtinfarkten som uppstår... När man sen trycker på B så ser man, inte denna gången heller nej... 😂😁

Åh gud vilket/vilka bra spel det är!

Jag kör numera Diablo 1 Belzebub mod och har tagit mig till slutet av Hell på lvl 41.
Laddade även hem "Path of Diablo" men det känns inte som det nostalgiska Diablo från förr.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

1
Skriv svar