CoD: Modern Warfare får Warzone-läge för 200 spelare

Robot
CoD: Modern Warfare får Warzone-läge för 200 spelare

Season Four: Reloaded släppt idag.

#modern-warfare, #war, #zone


Medlem

Rytec AMR är alltså en Barrett .50 cal?

Herregud, jag som tycker 150 spelare är mycket. Så 200 spelare på nuvarande karta? Jag skulle hellre ha ett läge med 100 spelare bara. Spelet funkar bäst i teams, 150 spelare på den kartan i SP är jävligt tajt. Hoppas på större karta senare.

Gnällkuk
Skrivet av Espresso_Bengt:

Herregud, jag som tycker 150 spelare är mycket. Så 200 spelare på nuvarande karta? Jag skulle hellre ha ett läge med 100 spelare bara. Spelet funkar bäst i teams, 150 spelare på den kartan i SP är jävligt tajt. Hoppas på större karta senare.

Ja, 50 lag känns bara som ett stort inferno. Jag tror mer detta är ett sätt att visa vad de kan göra, för att ytterligare flexa musklerna och peaka DICE att Battlefield numer heter CoD. Känns som att det kommer behövas rejäla mängder instanser av Gulag för detta spelläge.

Kan ju inte tillföra något annat än frustration känner jag, tidiga skedet i matchen kommer kännas mer lotto än någonsin och sen när 50% är borta så är det ju bara som att slutskedet i matchen har fler spelare, mer hektiskt och svårare att ha någon vettig taktik. Lär ju bli campande delux på tak och i hus, att springa omkring lär vara jävligt svårt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Moderna Shooters tåget rullar för fullt och Dice har missat detta hårt. Känns bara som en tidsfråga innan stridsvagnarna och flygplanen kommer till spelet.

Skrivet av trickeh2k:

Ja, 50 lag känns bara som ett stort inferno. Jag tror mer detta är ett sätt att visa vad de kan göra, för att ytterligare flexa musklerna och peaka DICE att Battlefield numer heter CoD. Känns som att det kommer behövas rejäla mängder instanser av Gulag för detta spelläge.

Kan ju inte tillföra något annat än frustration känner jag, tidiga skedet i matchen kommer kännas mer lotto än någonsin och sen när 50% är borta så är det ju bara som att slutskedet i matchen har fler spelare, mer hektiskt och svårare att ha någon vettig taktik. Lär ju bli campande delux på tak och i hus, att springa omkring lär vara jävligt svårt.

Wörd! Upplever att i solo läget just nu med 150 pers så blir man väldigt ofta skjuten i ryggen när man springer mellan hus, väldigt svårt att skydda sig mot det pga av att det är så mycket folk överallt. Det mest effektiva är att loota tills man har tillräckligt och sen gömma sig på en övervåning i nått hus tills cirkeln blir så liten som möjligt sen hitta ett fordon och köra in i nästa zon, då kan man komma riktigt långt. Men det blir ju aptrist att spela så.

Medlem

Fan vad nice! Mer kills till mig.

Gnällkuk
Skrivet av Espresso_Bengt:

Wörd! Upplever att i solo läget just nu med 150 pers så blir man väldigt ofta skjuten i ryggen när man springer mellan hus, väldigt svårt att skydda sig mot det pga av att det är så mycket folk överallt. Det mest effektiva är att loota tills man har tillräckligt och sen gömma sig på en övervåning i nått hus tills cirkeln blir så liten som möjligt sen hitta ett fordon och köra in i nästa zon, då kan man komma riktigt långt. Men det blir ju aptrist att spela så.

Ja, nu ska jag ju erkänna att jag inte spelat Warzone men har svårt att se att skiljer sig så mycket från andra BR-spel i den aspekten. Ju fler spelare, desto större lotto är det i början. Sjävklart spelar ju den individuella skickligheten in rejält, men slumpen att du får spelare i ryggen på otacksamma ställen ökar ju exceptionellt.

Taktiken blir att tokfega, det gör ändå många andra och då blir det ju som du säger, inte speciellt spännande. Däremot är det bra att de erbjuder spelläget, det finns garanterat andra personer som tycker att det är det mest roliga kan jag tänka mig


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Lyckades med nöd och näppe knipa förstaplatsen med en polare för några veckor sedan. Ett par dagar därefter fick vi nog av de kopiösa uppdateringarna de skickar ut på löpande band, så vi avinstallerade skiten och börja köra Co-op i Far Cry 5 istället.
Om battle royale läget är valbsrt och helt fristående i nästa Call of Duty finns det en liten chans att jag köper det, men annars är det sista gången jag slänger ut pengar på denna uppdaterings-sim.

Medlem

Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle spela COD igen efter så många år. Spelade alla spel i serien upp till MW3 och sen gav up på skiten. Testade Warzone tidigare i år och nu är jag och mina polare helt beroende. Inte haft så kul med vår grupp sen BF3! Älskar kaoset, ju mer spelare desto bättre.

Medlem
Skrivet av employed:

Moderna Shooters tåget rullar för fullt och Dice har missat detta hårt. Känns bara som en tidsfråga innan stridsvagnarna och flygplanen kommer till spelet.

Pratar du Battleroyal nu?
Battlefield V har väll ett BR-läge som heter Firestorm?
Vet inte om det är många som spelar det dock.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Pratar du Battleroyal nu?
Battlefield V har väll ett BR-läge som heter Firestorm?
Vet inte om det är många som spelar det dock.

Det spelläget hade bra potential men det sumpade dom... likt hela spelet/multiplayer hade stora möjligheter med att "berätta" mer om WWII men spelet fick så dålig start och behandling så det gick bara utför.
Firestorm dog efter någon månad, tyvärr.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Det spelläget hade bra potential men det sumpade dom... likt hela spelet/multiplayer hade stora möjligheter med att "berätta" mer om WWII men spelet fick så dålig start och behandling så det gick bara utför.
Firestorm dog efter någon månad, tyvärr.

Jo jag slutade spela BF v på "rekordtid"
Tyckte inte spelet var kul i långden, och det kändes inte som ett WWII spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag skulle hellre velat se 4 lag med 20-50 spelare styck som är indelade i squads. De skulle kunna dela in banan i 4 delar och bara låta lagen spawna i deras område för att slippa solo-spelare som går in och dör på 10 sekunder.

150 eller 200 i det nuvarande läge och mapp spelar ingen roll, det är grymt mycket spelare med squads överallt oavsett, det hade varit fräckare om de hade en mycket större bana på gång och introducerade ett läge för 400+ spelare och större squads.

Medlem

200 spelare gäller endast i 4-manna squads.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Pratar du Battleroyal nu?
Battlefield V har väll ett BR-läge som heter Firestorm?
Vet inte om det är många som spelar det dock.

Finns/fanns ett 50vs50 läge i Warzone. Alltså kan det vara möjligt att göra ett Ground War läge med 100vs100.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Wörd! Upplever att i solo läget just nu med 150 pers så blir man väldigt ofta skjuten i ryggen när man springer mellan hus, väldigt svårt att skydda sig mot det pga av att det är så mycket folk överallt. Det mest effektiva är att loota tills man har tillräckligt och sen gömma sig på en övervåning i nått hus tills cirkeln blir så liten som möjligt sen hitta ett fordon och köra in i nästa zon, då kan man komma riktigt långt. Men det blir ju aptrist att spela så.

Som ett sätt att motverka det spelsättet som du nämner vore det kul med ett spelläge där allt fungerar i princip likadant, förutom att man måste röra på sig hela tiden och kan inte vara på samma ställe under långa delar av matchen. Då blir alla tvungna att hela tiden vara aktiva, och det skulle bli mer jämna odds För visst finns det olika sätt att spela på, men det senare som du nämnde är ju det tråkigare sättet men ibland det mest lönsamma.

Jag själv föredrar att springa in i fighter och alltid vara på bena, det vore kul med ett spelläge där man uppmanades vara på språng även när man är långt innanför cirkeln!

Medlem

Lite för många spelare för endast ett mål, imho.
För 200 spelare så borde de utöka kartan så att den halvvägs igenom tiden blir uppdelad i två områden, så att mot slutet kan två personer vinna på varsin sida av kartan vid varsin punkt.
Två cirklar helt enkelt

Medlem

Tråkigt att det inte går att ladda ner just nu.
Det har hänt flera gånger med tidigare uppdateringar att det går trögt och avbryts.


signatur

autograph

Gnällkuk
Skrivet av autograph:

Tråkigt att det inte går att ladda ner just nu.
Det har hänt flera gånger med tidigare uppdateringar att det går trögt och avbryts.

Vet att jag själv löst detta tidigare genom att byta region via vpn, byta till tyskland t ex så gick det att ladda ned när downloadern fastnade på en viss procent t ex.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo jag slutade spela BF v på "rekordtid"
Tyckte inte spelet var kul i långden, och det kändes inte som ett WWII spel.

Ja det är synd, för min del var det lite "kul/häftigt" till en början, men man fick aldrig den där känslan av WWII som många andra spel där ute kan förmedla. Det här kändes som en blandning mellan Modern Warfare och WWII.
War in the Pacific räddade upp spelet lite där man fick den "riktiga" sandbox-känslan med WWII känsla, som dom snabbt dödade igen. Gillar inte att allt ska vara så "snabbt", man springer snabbt, oändligt länge, laddar vapen fort.. allt känns så stressigt. Kanske jag som börjar bli gammal? (27). Gillade stilen mer som det var förr, i BF2 osv.
Försökte tycka om spelet så mycket det bara gick trots alla problem och saker dom förstörde gång på gång, men det gick inte.

Jag är ett stort fan av WWII och älskade Battlefield 1942 med alla expansioner och hoppades på att BFV kunde bli som det och ännu bättre, men blev helt tvärtom

Skrivet av herrPuffy:

Som ett sätt att motverka det spelsättet som du nämner vore det kul med ett spelläge där allt fungerar i princip likadant, förutom att man måste röra på sig hela tiden och kan inte vara på samma ställe under långa delar av matchen. Då blir alla tvungna att hela tiden vara aktiva, och det skulle bli mer jämna odds För visst finns det olika sätt att spela på, men det senare som du nämnde är ju det tråkigare sättet men ibland det mest lönsamma.

Jag själv föredrar att springa in i fighter och alltid vara på bena, det vore kul med ett spelläge där man uppmanades vara på språng även när man är långt innanför cirkeln!

Haha, det skulle kunna vara nått, eftersom folk vill ha XP så skulle man kunna få mer XP så fort man är i rörelse kan man säga. Dock så kommer folk nog utnyttja det, hitta en skogsbryn och springa fram och tillbaka där

Jag tycker fortfarande PUBG storleken och upplägget är bäst, stora kartor med 100 spelare, man får tid att loota och kan faktiskt springa utomhus utan att bli skjuten direkt. Det pissiga är väl då att man kan spendera lång tid på att loota och har precis skaffat sig en skjyst loadout och inte fått skjuta ett enda skott och skjuter någon en plötsligt. Men det är ju lite grejen med BR.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vet att jag själv löst detta tidigare genom att byta region via vpn, byta till tyskland t ex så gick det att ladda ned när downloadern fastnade på en viss procent t ex.

Tack! Idag fungerade både uppdatering och spel!


signatur

autograph

1
Skriv svar