Vad skulle ni använda era krafter till ?

Medlem
Vad skulle ni använda era krafter till ?

Jag gjorde en tråd om vlika spelkaraktärers egenskaper som ni skulle vilja ha IRL. Nu ställer jag frågan om hur ni skulle använda dom och hur.

Skulle ni använda tex Max time reverse kraft (LiS) till att ångra saker som ni har gjort? Skulle ni använda Sonic's super speed art springa ett Maraton på en halvtimme? Skulle ni använda Alexs Mercer's övernaturliga krafter till att springa uppför skyskrapor, lägenheter? Skulle ni använda Eagle Vision för att kunna se vart eller om ni har tappat bort papper som är viktiga för era jobb? Skulle ni använda kratos styrka för att kunna lyfta tunga saker ?

phi
Medlem

Oavsett vad så hade jag definitivt blivit en superskurk.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag hade använt mina krafter till att uppnå världsherravälde, givetvis.

jbx
Medlem

Hade använt superkrafter till sånt som inte får skrivas här😗


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Inledningsvis mest troligt i ett rent egoistiskt syfte genom att tillskanska mig popularitet och social makt. Därefter skulle jag att hjälpa de som hjälpas bör. Använda min röntgensyn för att nosa reda på inhumana missförhållanden bakom stadens anonyma fasader och sedan ta itu med dem med hjälp av min löjligt explosiva superstyrka.

Utöver att nöjesjaga skurkar skulle jag nog ägna mig en del åt "modern" arkitektur. Vem behöver påkostade grävskopor och lyftkranar när man har en styrka motsvarande 30 kvintiljoner ton och superelastiska armar därtill? Dag 1 hade jag fan modellerat en fullskalig replika av Minas Tirith jämte Mount Everest med bara händerna.

Sen får vi se...

Medlem
Skrivet av jbx:

Hade använt superkrafter till sånt som inte får skrivas här😗

Är det väldigt erotiska saker?

Geeks Gaming
Skrivet av jbx:

Hade använt superkrafter till sånt som inte får skrivas här😗

Skrivet av Isak19:

Är det väldigt erotiska saker?

DEN sortens supersnabbhet är väl knappast en superkraft? 🤔

Medlem

Jag skulle stoppa tiden för att få precis lagom lång sovmorgon varje morgon. Och precis lagom med egentid framför speldatorn.

Och givetvis otaliga moraliskt tveksamma gärningar.

Emellanåt skulle jag kanske använda förmågan till något gott också. 🤷‍♂️


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Misstänker att tråden inte är menad att tas på allvar, men jag tänker göra det i alla fall.

Det korta svaret:
Jag vet inte.

Det lite längre svaret:

Jag misstänker att ett av två scenarion skulle hända.
Ett - (Mest troligt) Jag använder kraften i smyg helt egoistiskt för att förbättra livskvaliteten för mig själv och de personer jag bryr mig om.
Två - (Mindre troligt) Jag beslutar mig för att bli någon slags enmans skuggregering med målet att få åtta miljarder människor att faktiskt rädda den här planeten från sig själva.
Detta skulle dock förmodligen leda till någon sorts superskurk-framtoning, varför den känns mindre sannolik. Plus att jag tror att jag saknar det engagemang som alternativ två skulle kräva.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

En Super Mario stjärna så att man kan sova längre och sen springa i ilfart till jobbet

Medlem

Att kunna använda telekinesi som i Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy, så man kan knyta skorna utan att böja sig ner.

Eller som vilket JRPG som helst, men istället för att använda sömnmagi på fiender så använder man det på sig själv när det är dags att sova och somnar direkt.

Medlem

Bioshocks plasmidkrafter är något som känns lockande.

Tända en brasa utan tändstickor.
Snabbfrysa matresterna, eller direkt fixa is till drinken.
Telekinesi för att bära matkassarna eller hämta chipspåsen när man sitter i soffan.
Skicka en drös med bin mot folk som är allmänt störiga.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av jbx:

Hade använt superkrafter till sånt som inte får skrivas här😗

Exakt vad jag tänkte skriva. Hade blivit bortmodererat direkt 😅

Avstängd

Jag hade velat ha Thanos kraft.
Snäppa med fingret och ta bort hela mänskligheten.

Undrar ibland hur moder natur hade mått utan oss?

Medlem

Garanterat något väldigt olämpligt som jag inte vågar skriva ut här.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Bioshocks plasmidkrafter är något som känns lockande.

Tända en brasa utan tändstickor.
Snabbfrysa matresterna, eller direkt fixa is till drinken.
Telekinesi för att bära matkassarna eller hämta chipspåsen när man sitter i soffan.
Skicka en drös med bin mot folk som är allmänt störiga.

Varför inte dishonoreds råttor?

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Hade rensat landet från SD.

Hur då?

Medlem

Hade sett till att bli rik och få leva livet precis som jag vill... och rädda livet på folk jag skulle stöta på och se är i fara, såklart. SKulle inte slösa mitt liv på att patrullera och leta efter brott som superhjältar gör, men skulle inte heller skita i alla andra som superskurkar.

1
Skriv svar