Ghost of Tsushima laddar upp med storytrailer

Robot
Ghost of Tsushima laddar upp med storytrailer

Mys med lite snyggt “not actual gameplay”, inför releasen 17 juli.

#ghost-of-tsushima, #trailer


Väldans snyggt! Hype mätaren ökar. Dock så undrar jag vad det är med höstlöv som virvlar i asiatiska filmer, ofta actionfilmer. Min gissning är att det startade i "Crouching Tiger, Hidden Dragon" och sen har det fortsatt med detta för att det skapar stämning eller nått. Men någonstans så blir det en plattityd och det tappar sin effekt, tycker det har gjort det nu.

Medlem
Medlem

Har sett gameplay tidigare och det såg riktigt dåligt ut


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Nog för att jag gillar spelets tema men är det bara jag eller såg spelet väldigt plastigt ut i tidigare gameplay klipp? Det var något jag störde mig på med ljuset och naturen i spelet som inte kändes naturligt. Får se om man kanske plockar upp detta i alla fall, gillar Japan.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Väldans snyggt! Hype mätaren ökar. Dock så undrar jag vad det är med höstlöv som virvlar i asiatiska filmer, ofta actionfilmer. Min gissning är att det startade i "Crouching Tiger, Hidden Dragon" och sen har det fortsatt med detta för att det skapar stämning eller nått. Men någonstans så blir det en plattityd och det tappar sin effekt, tycker det har gjort det nu.

Startade nog mycket tidigare än så, iaf från de äldre Kung-Fu filmerna man har sett. Min gissning är att idén härstammar ifrån verkligheten, framförallt från Kina som har en fantastiskt natur med stora och ståtliga stora träd som kan bli väldigt gamla, och när hösten kommer så kan det bli fint med alla löv.

Medlem

Ojojoj, är väldigt pepp. Hoppas på att det är så bra som det är i mina tankar.

Medlem

Första spelet på läääänge som jag köpte digitalt. Jag är helt såld på detta, och helt hundra på att jag kommer spela spelet sönder och samman, om och om igen.


signatur

I drank what?

Skrivet av nils45:

Startade nog mycket tidigare än så, iaf från de äldre Kung-Fu filmerna man har sett. Min gissning är att idén härstammar ifrån verkligheten, framförallt från Kina som har en fantastiskt natur med stora och ståtliga stora träd som kan bli väldigt gamla, och när hösten kommer så kan det bli fint med alla löv.

https://c7.alamy.com/comp/BF5W5C/chinese-man-walking-down-the...

Aha, okej. Det är deras "nature at its finest" kan man säga, så de vill gärna ha med det i filmer och spel. Jag gillar det, det ser poetiskt ut men tycker det överanvänds ibland kanske. Det vore lite som om ett spel utspelar sig i Sverige så skulle det vara mycket granskogs miljöer, insjöar och röda stugor.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Aha, okej. Det är deras "nature at its finest" kan man säga, så de vill gärna ha med det i filmer och spel. Jag gillar det, det ser poetiskt ut men tycker det överanvänds ibland kanske. Det vore lite som om ett spel utspelar sig i Sverige så skulle det vara mycket granskogs miljöer, insjöar och röda stugor.

Haha ja :).

1
Skriv svar