Rykten: Harry Potter-rollspelet släpps sent nästa år med "öppen Hogwarts-värld"

Robot
Rykten: Harry Potter-rollspelet släpps sent nästa år med "öppen Hogwarts-värld"

Ska till sist avslöjas i augusti.

#harry-potter


Medlem

Har det kommit några andra Harry potter spel, förutom Lego Harry potter? Något på svenska?

Medlem

@Johnhedlund: Beror på hur gamla Harry Potter spel du tittar på, finns nämligen några äldre.
Har för mig att några av de äldre spelen finns på svenska men är inte hundra. På spelens wikipedia-sida kan du se exakt vilka som existerar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johnhedlund:

Har det kommit några andra Harry potter spel, förutom Lego Harry potter? Något på svenska?

Det kom väl en hel hög i samband med filmerna?

Medlem

för sent tror jag.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

för sent tror jag.

Kanske, men böckerna och filmerna håller än. Min dotter och hennes kompisar är tokiga i Potter. Min systers grabb hade en period för ngt år sen. Han är lite äldre. Det är som om kidsen upptäcker Harry ändå.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det kom väl en hel hög i samband med filmerna?

Yes, kom en del i samband med filmerna. Vissa av dem är rätt mysiga men vääääldigt rushade.

Tror inte att det är för sent heller, finns fortfarande en stor Potter-fanbase (även om det har varit lite rabalder kring Rowling på sistone) och många har nog drömt om ett "gå på hogwarts"-spel där man får skapa sin egen karaktär. Mobilspelet "Hogwarts Mystery" var väl rätt poppis iaf. Tror jag.

Medlem

Harry Potter som franchise tror jag står sig förhållandevis bra fortfarande. För egen del skulle jag säga att det är roten till mitt största orosmoln vad gäller detta beryktade spel. Att de tillåter spelkvaliteten halta efter i förhoppning om att hypen i sig kommer att vara tillräckligt ekonomiskt bärande.

Hoppas på att bli överraskad dock, ett RPG med Hogwarts som bas har definitivt potential att bli riktigt magiskt! No pun intended!

Skribent
Skrivet av Gregerory:

Kanske, men böckerna och filmerna håller än. Min dotter och hennes kompisar är tokiga i Potter. Min systers grabb hade en period för ngt år sen. Han är lite äldre. Det är som om kidsen upptäcker Harry ändå.

Potter har ju också hamnat lite i facket "klassiker", och har ständigt en relativt stor fanbase. Jag har själv bara sett första och andra filmen, men stöter ständigt på gamla och unga som är lika passionerad över Potter som andra är över Sagan om Ringer eller Star Wars.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Med tanke på allt Rowling varit inblandad i på sistone så slutar det väl med att spelföretaget bojkottas eller något.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Johlor:

Potter har ju också hamnat lite i facket "klassiker", och har ständigt en relativt stor fanbase. Jag har själv bara sett första och andra filmen, men stöter ständigt på gamla och unga som är lika passionerad över Potter som andra är över Sagan om Ringer eller Star Wars.

Så är det nog, jag blir ju inte ledsen om det vill tittas på Potter hemma. Det som är jäkligt intressant är att det blir mörkare och vuxnare för varje film. Det är en bra resa. Även om jag personligen håller andra filminiversum närmare hjärtat. Får hoppas på att även det här är en historia som passar både barn och gubbar. Kan vara mysigt att spela som familjeunderhållning.

Skribent
Skrivet av Gregerory:

Så är det nog, jag blir ju inte ledsen om det vill tittas på Potter hemma. Det som är jäkligt intressant är att det blir mörkare och vuxnare för varje film. Det är en bra resa. Även om jag personligen håller andra filminiversum närmare hjärtat. Får hoppas på att även det här är en historia som passar både barn och gubbar. Kan vara mysigt att spela som familjeunderhållning.

Tanken var väl att man själv ska växa upp med böckerna, dvs att läsaren är ungefär samma ålder som Potter i första boken och sen är ungefär samma i sista boken. Så kan verkligen förstå de som fått följa med på den resan när de var i ålder, att den betyder något speciellt menar jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns rent spontant som om vi borde ha fått ett spel som detta för i alla fall fem år sedan... När HP fortfarande kändes någorlunda aktuellt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Är Harry Potter fortfarande en grej?

Medlem
Skrivet av hero:

Är Harry Potter fortfarande en grej?

Världens genom tiderna största, och bäst säljande, bokserie dör knappast ut bara sådär. Firade 500 miljoner sålda kopior för nått år sen och fortsätter dominera år efter år. Så nog borde det finnas en spelarbas alltid.

Medlem

Jag har inte läst någon Harry Potter-bok och sett endast en film. Är jag konstig?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har inte läst någon Harry Potter-bok och sett endast en film. Är jag konstig?

Sett första.. Dock har jag oerhört svårt att se filmer där barn är i huvudrollen.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag har inte läst någon Harry Potter-bok och sett endast en film. Är jag konstig?

Har en polare som varken sett Sagan om Ringen eller Harry Potter.

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Jag har inte läst någon Harry Potter-bok och sett endast en film. Är jag konstig?

Ja.

Skämt åsido (självfallet)!

Min sambo är tokig i världen och tvingar på mig en film då och då. Har helt klart en charm. Se filmerna eller läs böckerna, tror inte du kommer ångra dig.

Medlem

Kommer vara en fan av Harry Potter resten av mitt liv. Jag tittar om filmerna hela tiden. Så det kan aldrig vara "för sent", tycker jag. Är så jädrans hypad över detta!

Medlem

Hoppas verkligen detta stämmer och att det blir något bra. Ett Witcher 3 fast utklädd som Harry Potter? Ja tack!

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

för sent tror jag.

Skrivet av Belfry:

Känns rent spontant som om vi borde ha fått ett spel som detta för i alla fall fem år sedan... När HP fortfarande kändes någorlunda aktuellt.

Skrivet av hero:

Är Harry Potter fortfarande en grej?

Sagan om Ringen filmerna kom ju nästan 50 år efter att böckerna gavs ut. När det handlar om böcker som sålt i sådana mängder så är timing inte alls like viktigt, Harry Potter säljer ju fortfarande som smör och läses av nya generationer. Filmer kan ge böcker en boost men man får inte glömma bort kraften hos populära böcker

Medlem

Gör dom rätt så kan detta bli hur bra som helst. Inte läst en enda bok (lat?), men har sett filmerna fler gånger än vad som borde vara nyttigt.
Ska väl klassas som gubbe pga min ålder, men lite mysig fantasy skadar aldrig oavsett ålder.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Här hemma hos min 9 åring går HP böckerna varmt varje dag, så jag tror absolut att det både finns gamla och nya fans som vill spela detta.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Tanken var väl att man själv ska växa upp med böckerna, dvs att läsaren är ungefär samma ålder som Potter i första boken och sen är ungefär samma i sista boken. Så kan verkligen förstå de som fått följa med på den resan när de var i ålder, att den betyder något speciellt menar jag.

Stämmer in bra på mig, är född 90 så jag var jämnårig med Harry genom släppen. Harry Potter kommer alltid ligga varmt om hjärtat för mig. Skulle lätt kunna tänka mig att spela det här spelet även fast jag kommer vara 31 när det släpps.

Medlem

Hoppas vi får se gameplay framåt sensommaren då!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar