Se första teasern för Netflix Cuphead-serie

Robot
Se första teasern för Netflix Cuphead-serie

Kort, gott och väldigt sött!

#cuphead, #netflix


Medlem

Nightmare fuel

Inaktiv

Tveksamt. Det coola med Cuphead var att det var handritat och traditionellt animerat. Detta verkar göras digitalt vilket förstör utseendet ganska mycket.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tveksamt. Det coola med Cuphead var att det var handritat och traditionellt animerat. Detta verkar göras digitalt vilket förstör utseendet ganska mycket.

Det (m.m.) som pajat bland annat family guy och simpsons.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Det (m.m.) som pajat bland annat family guy och simpsons.

Fast det är väl huvudsakligen skrivandet som förstört de två serierna? Tycker karaktärerna kändes mycket mer mänskliga tidigare medans de nu bara är platta kanaler för olika typer av skämt.

Gnällkuk

Vem är serien för? "Relive your childhood". De som tecknade serier som påminde om Cuphead känns som personer som i regel inte spelar så mycket spel, om det gör det så känns det som Cuphead är alldeles för svårt och något man inte orkar lära sig för att det var typ 50 år sedan man hade det tålamodet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fast det är väl huvudsakligen skrivandet som förstört de två serierna? Tycker karaktärerna kändes mycket mer mänskliga tidigare medans de nu bara är platta kanaler för olika typer av skämt.

Jo jo, speciellt family guy, men jag menar att det är också en sak som ändrades till det sämre


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vem är serien för? "Relive your childhood". De som tecknade serier som påminde om Cuphead känns som personer som i regel inte spelar så mycket spel, om det gör det så känns det som Cuphead är alldeles för svårt och något man inte orkar lära sig för att det var typ 50 år sedan man hade det tålamodet.

Hippsters och folk som föddes 1909 typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tveksamt. Det coola med Cuphead var att det var handritat och traditionellt animerat. Detta verkar göras digitalt vilket förstör utseendet ganska mycket.

Tittade du ens på videon? Dom ritar ju bevisligen för hand... Utseendet är ju exakt samma som från spelet.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Av det lilla man såg verkade det som att de helt missat målet. Märkligt när spelet var spot-on.

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Tittade du ens på videon? Dom ritar ju bevisligen för hand... Utseendet är ju exakt samma som från spelet.

De ritar digitalt med digitala ritpennor. Som i princip allt annat nuförtiden. De drar en linje på en skärm och programmet de använder tolkar rörelsen som ett streck. I Cuphead ritade de varje bild med papper och penna och skannade in. Håller inte med om att utseendet är samma. Detta är modern animation med gammal stil.

Moderator | Testpilot

Jag är taggad! Det är inte exakt samma sak som när man ritar på papper, men det gör inget med tanke på hur jobbigt det är. För mig är det här tillräckligt likt hur det såg ut i äldre dar så jag kommer ha kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

De ritar digitalt med digitala ritpennor. Som i princip allt annat nuförtiden. De drar en linje på en skärm och programmet de använder tolkar rörelsen som ett streck. I Cuphead ritade de varje bild med papper och penna och skannade in. Håller inte med om att utseendet är samma. Detta är modern animation med gammal stil.

Cuphead animerades med inscannade skisser, som sedermera slutfördes och färglades digitalt. Att rita på papper eller på ett digital ritbord är sak samma. Det är som att ha synpunkter på att måla med vattenfärger på papper är sämre än med oljefärger på duk. Det är bara två olika sätt att måla/rita.

Avseende utseendet ser jag inga som helst skillnader baserat på den korta trailern. Vi får helt enkelt vänta och se på resultatet.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Cuphead animerades med inscannade skisser, som sedermera slutfördes och färglades digitalt. Att rita på papper eller på ett digital ritbord är sak samma. Det är som att ha synpunkter på att måla med vattenfärger på papper är sämre än med oljefärger på duk. Det är bara två olika sätt att måla/rita.

Avseende utseendet ser jag inga som helst skillnader baserat på den korta trailern. Vi får helt enkelt vänta och se på resultatet.

Det är inte samma sak enligt mig.
Man ser tydliga skillnader på traditionell animation och digital sådan.
Om man är intresserad av animes kan man titta på typ Dragon Ball från 80-talet och jämföra det med moderna animes, det är en tydlig skillnad.
Man ser även tydlig skillnad i typ Simpsons där de tidigare säsongerna har mer "schvung" och mänsklighet i stilen medan senare säsonger är mer robotaktiga.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Det är inte samma sak enligt mig.
Man ser tydliga skillnader på traditionell animation och digital sådan.
Om man är intresserad av animes kan man titta på typ Dragon Ball från 80-talet och jämföra det med moderna animes, det är en tydlig skillnad.
Man ser även tydlig skillnad i typ Simpsons där de tidigare säsongerna har mer "schvung" och mänsklighet i stilen medan senare säsonger är mer robotaktiga.

Du blandar ihop stil med teknik.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Du blandar ihop stil med teknik.

Nej, stilen blir annorlunda när man använder annorlunda teknik.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Nej, stilen blir annorlunda när man använder annorlunda teknik.

Vi lägger ner, du förstår tydligen inte det här med konst.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Trodde jag var lite hardcore men jag klarade första cuphead banan på typ 25 :e försöket ...på easy


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Det ger vibbar av de gamla Disney shorts som brukade sändas mellan de större Disney-TV-serierna under Disneydags som endast bestod av en orkester till ljud och denna gamla rit- och animeringsstil.

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Vi lägger ner, du förstår tydligen inte det här med konst.

Så måste det vara.

Inaktiv
Skrivet av Roten:

Vi lägger ner, du förstår tydligen inte det här med konst.

Inte för att vara otrevlig men ett tips inför framtida diskussioner/argumentationer är att inte skriva som du gjorde nu, då kan du lika gärna skriva "din mamma". Ungefär lika seriöst.

KoP
Medlem
Skrivet av anon_306295:

Tveksamt. Det coola med Cuphead var att det var handritat och traditionellt animerat. Detta verkar göras digitalt vilket förstör utseendet ganska mycket.

Tveksam till om det är tidsmässigt och ekonomiskt försvarbart att sitta och teckna/animera allt på papper när man nu gör en serie.

Har för mig att animationerna i spelet tog 2 år att göra.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Tveksam till om det är tidsmässigt och ekonomiskt försvarbart att sitta och teckna/animera allt på papper när man nu gör en serie.

Har för mig att animationerna i spelet tog 2 år att göra.

Så är det, det går mycket snabbare att göra det digitalt. Allt i Cuphead är typ korta loopar också vilket gjorde det lite enklare.

1
Skriv svar