CS:GO FZ Fantasy League s10

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League s10

Kortfattat om turneringen:
Sista turneringen innan sommaruppehållet är CS_Summit 6, vilken också är den andra deltävlingen för att kvalificera för Majoren i Rio i november. Mer infomartion om aktuella ställningar och hur kvalet till Majoren går till har jag skrivit om här.

Turneringen spelas från onsdag 23 juni - söndag 5 juli, och består av 16 lag indelade i fyra grupper vardera. Gruppspelet är ett förkortat gruppspel, kallat GSL, där två av fyra lag per grupp går vidare till slutspel. Ett slutspel som spelas med dubbel eliminering samt placeringsmatcher för alla placeringar. Alla matcher är bo3 förutom finalen som är bo5 med en maps fördel för laget som gått genom upper bracket.

Hur det fungerar:
För att läsa lite mer om hur HLTVs Fantasy fungerar kan du läsa här:
#3887001
#3891814
Finns det andra frågor om lagen, turneringen, spelformatet eller hur det fungerar rent allmänt så är det bara skriva på. Finns inga dumma frågor och jag svarar på allt jag kan. PM fungerar också om ni inte vill ställa frågan officiellt.

Priser:
1a pris: 2 st värdekoder till SF Anytime för valfria hyrfilmer.
Om jag vinner går priset till tvåan.

Länk för att gå med i ligan:
https://www.hltv.org/fantasy/81/league/86554/join

In med laget innan 15.00 onsdag 24/6

GLHF

Medlem

Öj roligt, detta måste jag testa, akta er för team EYEBALLERS

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

Öj roligt, detta måste jag testa, akta er för team EYEBALLERS

Kul!
Välkommen och lycka till

Skribent

Trådstarten tillsnyggad och uppdaterad!

Skribent

BUMP!
5 timmar kvar att göra lag! Var med och slåss om det eminenta förstapriset av 2 st värdekoder till SF Anytime!

edit: Det står ju i originalinlägget, men jag vill förtydliga att det är HYRfilmer det gäller.

Skribent

En sista BUMP, sen ska jag sluta. Jag lovar
7st anmälda, strax över 1h till deadline.

GL HF!

Skribent

Dags för slutspel!

Hälften av lagen är borta och jag är i alla fall mest överraskad över resultaten i grupp A. Där jag trodde G2 och Mousesports skulle ta sig vidare går istället Godsent fram som gruppvinnare och Fnatic krigade till sig en andraplats. Jag trodde inte heller att OG skulle gå så starkt som de gjort, i övrigt inga stora överraskningar tycker jag.

Roligt att se att NiP höll för trycket och levererade som favoriter i grupp C.

Gällande Fantasy så ha jag själv 3/5 gubbar kvar som ska fightas om poängen, hur många har ni andra kvar? jag ligger dock så långt efter så är irrelevant för resten av turneringen. "Pizza-pojkarna", "Henkstars" och "Sommaren med Ernst" slåss om segern skulle jag vilja säga.

edit: G2, FaZe, ENCE och Movistar Riders har placeringsmatcher kvar för att kröna plats 9-12 så de kommer spela två matcher var tilll.

Medlem

Shit vad jag missbedömde Mousesports och G2....Mitt första fantasy lag gick åt skogen.

Medlem

@EYEtriforce: samma här, tänkte att fnatic spelat så dåligt sista tiden. Självklart hittade de formen igen

Skribent
Skrivet av EYEtriforce:

Shit vad jag missbedömde Mousesports och G2....Mitt första fantasy lag gick åt skogen.

Då kan det bara gå bättre nästa gång

Skribent

Vilken holmgång det blev i derbymatchen!

Fnatic, som var riktigt nära att missa turneringen, har nu säkrat en topp 6 position efter den vinsten och NiP får kriga vidare i lower bracket. Kommande motståndare avgörs nu direkt då BIG -GODSENT snart drar igång. Vinnaren i den matchen möter Fnatic och förloraren möter NiP i en utslagningsmatch.

Skribent

Tuff smäll för NiP igår. Bara en placeringsmatch kvar för deras del och som bäst en 7de plats. Allt som allt får väl turneringen ses som godkänd förutom förlusten mot Godsent. Ett lag jag anser de borde vinna mot, verkligen inte förlora med 0-2 i alla fall men sådant händer och det är bara vinna sista mot North och sedan ta semester.

För våra Fantasylag var NiP-förlusten riktigt dålig. Alla har minst en NiP-spelare och de flesta av oss har två.

FÖr svensk del så hoppas vi Fnatic kan manövrera ut BIG i en match som börjar om en timme.

Medlem

vet inte vad jag tänkte med, hur kunde jag välja mouz och nip

har zywoo kvar, visst är han bäst i världen men tror inte han kan spela för 5

Skribent
Skrivet av superlim:

vet inte vad jag tänkte med, hur kunde jag välja mouz och nip

har zywoo kvar, visst är han bäst i världen men tror inte han kan spela för 5

Vi var många som tänkte lika. Att Mousesports åkte ur så tidigt är oroväckande för deras del. De har haft en del motgångar på senaste och jag vet att deras coach gillar idén på att ha 6-7 spelare i laget och rotera så kanske är någon värvning på G där. Vi får se.

I Fnatasyn ser det avgjort ut. Pizza-Pojkarna gör en bra turnering där ZywOo bär laget med hela 285 poäng än så länge (mer än hela mitt lag...).

Skribent

Grattis till Pizza-Pojkarna som tog hem vinsten i den sista Fantasyn innan spelaruppehållet! Det blev till sist en övertygande seger där valet av ZywOo och RpK var det som visade sig bli utslagsgivande.

Lilldraken som står bakom laget Pizza-Pojkarna är en IRL-kompis till mig som är medlem sedan länge här på FZ, men inte aktiv i forumet så jag levererar förstapriset genom andra kanaler.

Nu tar vi semester från Fantasyligan och är tillbaka igen i slutet av augusti med ESL One Cologne och förhoppningsvis en återgång till LAN så vi får se lite EU vs NA matcher.

Medlem

Stort grattis!
Ser fram emot att kunna hänga på mer aktivt igen från Cologne i augusti. Tittar fortfarande ikapp tidigare turneringar, var för mycket matcher i april och maj med många svenska lag, för att ha lite matcher även under regniga dagar i juli.

1
Skriv svar