Dr Disrespect har stängts av från Twitch, kanske permanent

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Det där kan ju vara någon i hans agentur eller i företaget som har skrivit.

Det kan det vara, det kan betyda något, det kan betyda ingenting. Nu har vi dock fått ett svar så då kan man nog lugna ned sig med lite med konspirationsteorierna iallafall


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Sisyr:

Är det inte Trovo Live som är Tencents tjänst?

Ingen aning, var mer än vild chansning

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kan det vara, det kan betyda något, det kan betyda ingenting. Nu har vi dock fått ett svar så då kan man nog lugna ned sig med lite med konspirationsteorierna iallafall

Men det är dem som är roliga

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maysay:

Men det är dem som är roliga

Det här påminner om när Aftonbladet skriver om vad alla kändisar håller på med


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kan det vara, det kan betyda något, det kan betyda ingenting. Nu har vi dock fått ett svar så då kan man nog lugna ned sig med lite med konspirationsteorierna iallafall

Konspirationsteorier? Hallå, vi har ju inte ens nämnt ödlefolket ännu 😉

Geeks Gaming
Skrivet av Katorr:

Utifrån hans sista video är min extremt inkompetenta slutsats att han lider av psykiska besvär. Han stannar upp och sitter tyst väldigt länge - när han väl börjar prata igen är det som han försöker bryta igenom surret i sin hjärna. Psykos med scizohofrena inslag ser ut såhär då man upplevs katatonisk medans rösterna gör sitt. Han låter ganska nedbruten och rädd.

Jag hoppas han får hjälp och att personen bakom karaktären får tillbaks ramverket för sin verklighet.

Mja, jag tror förklaringen är enklare än så. I hans studio så är där en del andra människor som försöker kommunicera med honom. Du kan bland annat se honom hålla upp en hand för att indikera att han inte kan/vill ta det nu. Är man riktigt uppmärksam kan du även lägga märke till små små förändringar i ljudet när han mute:ar sin mikrofon, antagligen för att lyssna på någon.
Sen är där en väldans massa information som han får via mobil, discord, slack, chatten, donationer etc etc.

Så det handlar nog mer om att han är tillfälligt överröst med information än något annat

Medlem

iom att alla som vet något håller tyst om det så handlar det nog om någon form av brott (och twitch har säkert informerat alla att vara tysta om pågående dispyt), hade det varit något "evil" typ sexuellt osv så hade någon läckt det vid det här laget. skulle själv gissa på någon form av contract dispute eller liknande.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Senaste nytt i ryktessvängen, från den otroligt pålitliga källan som är en anonym person på 4chan.

vore grymt om det var att dom försökte starta ny stream platform, hade nog gått bättre än mixer då det är svårt att köpa till sig en community, det är mer något som måste växa fram organiskt

Avstängd

Om vi antar att det är faktiska DrDisrespect bakom det där inlägget och inte någon annan i företaget så är det synnerligen underligt att Slasher och några till skulle veta anledningen bakom avstängningen men DrDisrespect själv?!

Jag förkastar min tidigare hypotes. Kanske det är så simpelt som ett PR-jippo från DrDisrespect-varumärket för en övergång till Brime eller annan nylanserad streamingplattform?

Själv har jag aldrig hört talas om Brime så att få dit stora spelarnamn som Shroud, Ninja & DrDisrespect skulle orsaka en bred "ringar på vattnet"-spridning av den nylanserade streamingplattformen.

KANSKE det hela inte är så "allvarligt" som jag gjorde det till. Det möjliga PR-stuntet verkar ju fungera med tanke på hur hela Twitch-communityt reagerat än så länge på avstängningshändelsen.

Geeks Gaming

@AplAy: Ja där finns ju kapital mellan ninja, doc och shroud iaf 🙂

I princip ingen hade hört talas om brime tills 2 dagar sedan. Tekniskt sett har de inte lanserat något så det kan ju vara bluff

Medlem

Tråkigt för honom, men twitch stänger inte av folk utan anledning så han har säkert trampat i klaveret. Själv har jag alltid haft svårt för honom, finns bättre streamers.

Medlem
Skrivet av shelter:

Tråkigt för honom, men twitch stänger inte av folk utan anledning så han har säkert trampat i klaveret. Själv har jag alltid haft svårt för honom, finns bättre streamers.

Twitch har stängt av konton utan anledning förut, av misstag. Säger inte att så är nödvändigtvis fallet för Dr.Disrespect.
Ett par exempel är LIRIK och PayMoneyWubby. Finns flera om man vill leta, tar inte lång tid att hitta genom lite google-sökningar

Medlem

uhm ja teorin att han skulle vara avstängd av misstag går ju bort lätt, Twitch bannar inte en dom betalar miljoner för att streama av misstag .

Däremot (tror jag) han har fuckat upp ordentligt med avtalet med twitch och där av riskerar civil lawsuit av twitch som bekant är dessa extremt smärtsamma kostnadsmässigt.

Min teori bygger mer på Ninja och shroud och doc kommer joina den nya tjänsten som är på gång som INTE går under google men tror doc, shroud, ninja ihop med spotify kommer köra här. Detta har kommit fram till Twitch som precis i typ (mars) skrev million dollar deal med Doc.

Doc är inte i jail, hade det varit allvarligt brott hade han redan varit i county jail så det kan även uteslutas. Men i samband med Mixer lägger ner osv tror jag helt enkelt det ovan eller nån version av det har hänt. Twitch får reda på det. Doc har brytit kontraktet grovt. Blir givetvis perma bannad och kommer hamna i rätten.

Medlem

@AplAy: Brime är i startgroparna. Men om man kikar vem som följer dom så är det Shroud, Doc, Ninja bland annat. Nu kan ju givetvis dom följa vad dom vill men icke troligt att det är slump. Jag tror dom är med på det tåget och senast måndag kommer lavinen rullas ut.

Medlem

Yes. Perfekt PR-jippo som får folk att tro att han gjort något kriminellt. lol

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kanske kan skaffa ett riktigt jobb? Något som tillför samhället något. Men det är väl för mycket begärt.

Skulle nog kunna säga samma sak till 95% av folket på detta forum, inklusive dig. Han har väl flera tusen tittare varje dag, så någon har han väl tillfört glädje.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Twitch har stängt av konton utan anledning förut, av misstag. Säger inte att så är nödvändigtvis fallet för Dr.Disrespect.
Ett par exempel är LIRIK och PayMoneyWubby. Finns flera om man vill leta, tar inte lång tid att hitta genom lite google-sökningar

De har betalat tillbaka folk som har subbat till honom, det tror jag aldrig har hänt förut?

Medlem

Att spotify har en streamingtjänst på gång är inget konstigt då de ska streama Joe Rogan från och med september.

Medlem
Ödlefolket
Skrivet av NordhNet:

Konspirationsteorier? Hallå, vi har ju inte ens nämnt ödlefolket ännu 😉

Det finns inga bevis på att Brittiska kungahuset skulle vara inblandade i dr disrespects avgång.
Men å andra sidan skulle vibrationerna som dom rör sig i, kunna vara helt osynliga i en video stream. Dr disrespects påstådda hallucinationer kan om så vore fallet, vara dessa adliga ormar som viskar konstiga saker i hans öron. Värre saker har dom gjort historiskt sett, så var på er vakt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Twitch har stängt av konton utan anledning förut, av misstag. Säger inte att så är nödvändigtvis fallet för Dr.Disrespect.
Ett par exempel är LIRIK och PayMoneyWubby. Finns flera om man vill leta, tar inte lång tid att hitta genom lite google-sökningar

Men hur stor chans är det att de stänger av någon de bokstavligen skrev kontrakt med i mars och som är Twitchs kanske största varumärke? Känns inte troligt att de skulle göra det bara därför att.

Angående teorierna att de stänger av folk som byter plattform så vore det underligt med tanke på att både Shroud och Ninja officiellt inte blivit bannade från Twitch när de gick till Mixer.

Medlem
Skrivet av kaealy:

De har betalat tillbaka folk som har subbat till honom, det tror jag aldrig har hänt förut?

Det vet jag inte, mitt svar var mer ämnat bara simpelt, att Twitch har råkat stänga av konton förut av misstag. Jag säger inte att så är falled med Dr.Disrespect, eftersom ingen i dagsläget vet anledningen bakom det.

Skrivet av Dizzz:

Men hur stor chans är det att de stänger av någon de bokstavligen skrev kontrakt med i mars och som är Twitchs kanske största varumärke? Känns inte troligt att de skulle göra det bara därför att.

Men jag skrev ju... "Säger inte att så är nödvändigtvis fallet för Dr.Disrespect.". Jag svarade på en simpel kommentar som sa: "men twitch stänger inte av folk utan anledning", och just det uttalandet stämmer inte då Twitch har stängt av konton av misstag förut.

Medlem

haha DR vet varför han blivit avstängd såklart. Sen om Twitch sagt det till honom än är en annan fråga. damage controll bara

Har svårt att tro att Ninja, Shroud skulle göra en " mixer " till haha.

Folk följer inte med då. Se bara på hur många som följde med Ninja / Shroud till Mixer. typ 10 personer.

Brime är förövrigt folk från avhoppade Mixer personal. Och lär inte finnas kapital där.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

När når dessa plattformar peak wokeness?

Geeks Gaming
Skrivet av sebrock:

När når dessa plattformar peak wokeness?

Que? Vad menar du? Vilka plattformar?

Avstängd

YT-advokat ger ett spekulativt juridiskt perspektiv på det hela:

Skriv svar