Vi behöver fler nya Pokémon spel till Switch

Kontot avslutas
Vi behöver fler nya Pokémon spel till Switch

Den här bloggen kommer vara lite luddig. Jag vet, men någonstans djupt inne i dessa ord finns en tanke som behöver komma ut.

Pokémon spelen har präglat Nintendo över två decennier och det finns över 800 olika Pokémon att fånga idag. Det som från början var 151 stycken.

På måndag får vi hem Pokémon Sword och jag känner att det kommer bli kul att testa ett nytt spel i serien för en gångs skull. Har oftast blivit de äldre spelen och Sun and Moon har jag missat helt än så länge.
Men för att förbereda mig för Sword så har jag skaffat Pokémon Home för att kunna föra över lite fler Pokémon till spelet.
Nu senast förde jag över de Pokémon som jag har dubbletter av i Pokémon Bank men upptäckte sen att det står att alla dessa inte kommer att gå att föra över till Sword eller Shield.

Hm? Vad kan detta bero på? Google får vara min vän igen, och ganska snart inser jag att dessa spelen inte har något Internationellt Pokédex, så det går bara att ha Pokémon som finns med i dessa spelen.

Nu kommer nästa fråga. Varför ska man kunna föra över alla sina Pokémon till Pokémon Home om det inte går att föra över dessa till de nyaste spelen i serien?
Om inte det ska komma fler spel till Switch där det går att ha alla Pokémon från tidigare spel.

Vad skulle detta kunna vara för spel?
Ja, Pokémon Diamond och Pearl hade ett internationellt Pokédex precis som alla andra Pokémon spel. Men eftersom vi senast fick Omega Ruby och Alpha Sapphire till Nintendo 3DS så skulle en remake av generation 4 passa perfekt om man vill kunna föra över sina tidigare Pokémon.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Vi fick hem Pokémon Sword igår och jag förde över alla Pokémon som jag kunde från Pokémon Home. Inklusive en Abra som jag hade.
Jag har inte köpt något DLC till spelet men läste att det hade kommit tillbaka över 100 Pokémon i det nya DLC paketet. Ja, över 100 nya Pokémon som man kan få eller fånga, men har man redan dessa så kan man nu föra över dessa utan att behöva köpa det nya DLC paketet.

Detta känns väldigt bra och det var ju inte så konstigt att det var en sådan stor uppdatering till Sword när min dotter skulle börja spela.

Med fler DLC paket (och kanske även nya spel) så kommer nog alla Pokémon från tidigare spel även gå att föra över till Pokémon Sword och Shield.

Det som jag nu ska försöka få tag på är Pokémon Black eller White så att jag kan föra över alla mina gamla Pokémon från Gameboy Advance och DS spelen till Pokémon Bank.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar