Red Dead Redemption 2 - Överskattat

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tror det beror mycket på RDR Online och det blev ju ingen större hit jämfört med GTA. Om inte GTA Online hade drivit in så mycket pengar så tror jag inte att dom hade portat det vidare till next gen.

Dem portade det till ps4, långt innan det var en kassako.
Remasters, portade spel tror jag blir en standard.
Ser det dock som något negativt och lathet/brist på innovation från spelutvecklare.
Köper jag en ny generations konsol för 7000sek så vill inte jag, i alla fall, spela gammal skåpmat med "higher resolution with locked 30 fps" eller retrodoftande 2d pixlade spel som hämtat från 1991..

Nepp, jag vill spela nya intressanta spel.

Tyvärr verkar majoriteten bli överlyckliga när ett 5 år gammalt spel får en remaster eller när något 2d spel som hämtat från en svunnen tid släpps.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Dem portade det till ps4, långt innan det var en kassako.

När jag skrev next gen syftade jag på PS5. Att dom portade det till PS4 kan jag förstå för det var ju bara ett år efter release och dom lade ju även till nytt material, men vid utannonseringen till PS5 så visade dom inget nytt material över huvud taget utan lockade bara med bonusar till Online så känns som att det är den delen dom satsar på.

Medlem

Var definitivt ett av de bästa spelen som jag någonsin spelat! Kanske bara the Witcher 3 som överträffar RDR2.

Till alla er som tycker RDR2 är överskattat. Vore intressant att veta vilka spel ni verkligen tycker är fantastiska? För referens typ ...

Medlem
Skrivet av Kino80:

Var definitivt ett av de bästa spelen som jag någonsin spelat! Kanske bara the Witcher 3 som överträffar RDR2.

Till alla er som tycker RDR2 är överskattat. Vore intressant att veta vilka spel ni verkligen tycker är fantastiska? För referens typ ...

The Witcher 3 bland annat

Avstängd
Skrivet av Laddemannen:

The Witcher 3 bland annat

Woho skådisarna är kass i the witcher 3. Striderna suger med. AC odyssey utklassr till och med skiten witcher 3.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Woho skådisarna är kass i the witcher 3. Striderna suger med. AC odyssey utklassr till och med skiten witcher 3.

Det är ju en rent subjektiv åsikt

Medlem
Skrivet av breahl:

Woho skådisarna är kass i the witcher 3. Striderna suger med. AC odyssey utklassr till och med skiten witcher 3.

Host, Assassins Creed ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av breahl:

skiten witcher 3.

Att kalla The Witcher 3 för skit, wow!

jbx
Medlem
Skrivet av breahl:

Woho skådisarna är kass i the witcher 3. Striderna suger med. AC odyssey utklassr till och med skiten witcher 3.

Båda är bra spel enligt men om jag bara fick välja ett så skulle AC Odyssey åka i papperskorgen, direkt.

Ang RDR2 så tycker jag inte att det är överskattat, jag hade inga förväntningar och gillade de rakt igenom. Men jag föredrar oftast lugnare spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Båda är bra spel enligt men om jag bara fick välja ett så skulle AC Odyssey åka i papperskorgen, direkt.

Ang RDR2 så tycker jag inte att det är överskattat, jag hade inga förväntningar och gillade de rakt igenom. Men jag föredrar oftast lugnare spel.

Jag är väldigt nyfiken på vad ni/du menar med ”lugnare spel”? När man spelade uppdrag var det ju full rulle? Eller menar ni transportsträckorna? Som jag menar vara är utdragna. Storyn var ju lång den men kunde också skippat en del där. Menar mest att storyn passade bättre i film/tv - mediet en spelmediet.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Host, Assassins Creed ?

AC valhalla kommer ha mer sålda än skiten cyberpunk. Om inte så ger jag dig ett ps5. Deal? Om det inte gör får du ge mig ett.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Assians creed har jag egentligen bara testat spelet när man är i faraos Egypten. Men om man ska jämföra med RDR2, folket känns mer statiska än levande. Kanske ska ge AC fler chanser.

Men i vilket fall, ge RDR2 en ordentlig chans.

Medlem
Skrivet av breahl:

AC valhalla kommer ha mer sålda än skiten cyberpunk. Om inte så ger jag dig ett ps5. Deal? Om det inte gör får du ge mig ett.

Svårt att sia om framtiden men ac Valhalla känns typ stendött jämfört med cyberpunk.
Kommer troligtvis inte spela ac Valhalla
Jag brände ut mig efter assassins Creed 2 trilogin.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Top 5 på min lista av de bästa spelen jag spelat under 30 år, i början tyckte jag det var segt att rida häst men det släppte ganska snabbt, finns otroligt mycket sidequests att göra.Ju mer man spelade desto mer sögs man in i spelet. Ett exempel; ute o red och såg en liten stuga jag ville kolla in, öppnar ytterdörren och en gigantisk björn attackerade mig,lyckas döda han och inser att han har kommit in i stugans bakre del då väggen var sönder där, skrämde skiten ur mig

Och när jag inte spelade och körde förbi en äng eller gräs så tänkte jag; där kan jag rida min häst.

Detta är inte ett fighting/spel, utan det är dom lugna sakerna och grafiken/detalj-rikedomen som gör detta spel så bra.

Medlem

Sådär har man nu spelat genom storyn men de har varit många känslomässiga scener, men slutet va fan värst tungt bara komma hit som videon visar fick man en klump i bröstet och längre fram när hästen dör varje hårstrå på kroppen ställde sig upp
så många timmar man spenderade på den hästen många roliga och knytnävar som hästen fick i röven, när den gjorde något dumt. Och så vidare med Arthur Morgan kändes verkligen som man förlorade en vän i verkligheten eller familjemedlem.

Men man känner att Arthur Morgan va en speciell karaktär mer än John Marston. Känns som spelet blev rätt tomt/dött utan Arthur men samtidigt på den tiden när man fick den typen av sjukdomen så kunde man inte göra så mycket av saken.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Sådär har man nu spelat genom storyn men de har varit många känslomässiga scener, men slutet va fan värst tungt bara komma hit som videon visar fick man en klump i bröstet och längre fram när hästen dör varje hårstrå på kroppen ställde sig upp
så många timmar man spenderade på den hästen många roliga och knytnävar som hästen fick i röven, när den gjorde något dumt. Och så vidare med Arthur Morgan kändes verkligen som man förlorade en vän i verkligheten eller familjemedlem.

Men man känner att Arthur Morgan va en speciell karaktär mer än John Marston. Känns som spelet blev rätt tomt/dött utan Arthur men samtidigt på den tiden när man fick den typen av sjukdomen så kunde man inte göra så mycket av saken.
https://youtu.be/WoxFRRf9DJM

Det är nog poängen, vi ska känna mer medlidande med Arthur Morgan och hans häst. John Marstons karaktär är visserligen bättre uppbyggd än i första spelet men både han, Abigail och Jack känns tunna jämfört med Arthur Morgan. Samtidigt som spelet i slutet bjuder på ett nytt liv eftersom man ändå träffar de andra karaktärerna i olika områden under spelet.

En kuriosa, inför att spelet skulle släppas så läste jag en artikel om en pappa i Nederländerna som hade en son som ville spela spelet mest av allt. Sonen hade själv en dödlig sjukdom som han skulle dö av rätt snart och frågade Rockstar om fan kunde köpa spelet några månader innan. De valde att åka och hälsa på sonen och visa upp spelet för en dag, det tror jag de inte hade gjort om storyn kring Arthur Morgan hade sett annorlunda ut.

Skriv svar