Vilka spelmiljöer gillar ni inte?

Medlem

Japanska, asien överlag.

Medlem

Svår fråga, kommer inte på något särskilt. Någon som sa souls spelen, där är jag villig att hålla med till viss del, rätt tråkig miljö men som blir buffad av att sitta på kniv-äggen.

Medlem
Skrivet av Caene:

Klarar inte av spelmiljöerna i souls-spelen, hemskt tråkiga.

Håller helt och hållet med. Så gråa och trista att man bara vill gå och lägga sig.

Var lika i Battlefield 3/4 om jag minns rätt. Grådassig betong så långt ögat kunde nå, med små inslag av grönska.

FM-guru
F.d. Sisyr

Grottor. Så oerhört jävla tråkiga - har man sett en har man sett alla. I verkligheten kan grottor vara rätt tuffa med diverse stalagmiter och stalaktiter. Kommer ihåg nån populär grotta jag var i i Australien där det fanns allt möjligt, men när det vankas datorspel så är det 9/10 (10/10?) en grå sörja där man bara väntar på att få komma till nästa ställe.

Och kloaker! Kloaker är som grottor fast oftast ännu värre.

Medlem

Alla Mörka miljöer man måste smyga i och nån kass mekanik med lyssning införs som visar lite mer info om man använder nån knapp.

Medlem

Snö, får vi nog av i Sverige redan

Medlem

Beror lite på spel, men öken och träsk är oftast ganska trist.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Öken.

Tycker att öken är den i särklass tråkigaste miljön som finns i spel.

(Även om jag verkligen gillade Emperor: Battle For Dune. Det finns väl alltid undantag antar jag.)

Håller med. För mig mest i Diablo 2 och 3. Läste igenom Diablo 4 bloggen (https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23463858/diablo-iv-qu...) och satt och tänkte "Hoppas dom skiter i ökenskiten den här gången".

Medlem
Skrivet av maaex:

Snö, får vi nog av i Sverige redan

Håller med delvis, dock i tex red dead 2 tyckte jag snön var underbar mest för hur snyggt det var med spåren osv.

Medlem

Oj vad svårt. Jag gick igenom alla möjliga miljöer jag upplevt i olika spel och det finns ingen som jag tycker är direkt tråkig. De har alla sin charm.

Jag antar att det beror på att jag spelar väl rätt så varierat och sällan två spel med samma typ av miljöer efter varandra så jag hinner aldrig tröttna.

Medlem

Snö, träsk, vulkaniska, tom öken, slätter utan grönska och blommor, kala berg... Ljussättning kan fixa en hel del men oftast är dom trökiga.
Blev nästan lite HoMM vibbar där i början då jag alltid avskydde snö, träsk, lava och sand då man gick så långsamt där haha

Postapokalyptiska miljöer som enbart består av en öken tex som i Fallout 3. Jag gillar postapokalyps men det ska vara mer varierade miljöer och även natur. Stalker har riktigt skön post apokalyps.

I sig så är jag inte trött på andra världskriget, det finns så enormt mycket som inte har visats i stor utsträckning, samtidigt har man sett Normandy fler gånger än man vill minnas.

Copypaste grottor som man ser i var och varannat rollspel är också skittråkiga.

När det gäller generiska miljöer dock så är variation viktigt, ett vulkanlandskap kan vara episkt, men det betyder inte att jag vill ha ett helt spel som utspelar sig där.

Medlem

Sämst:
*Helvetesliknande miljöer i bemärkelsen lava och stenar. Undantaget är Dante’s Inferno som jag gillade.
*Kloaker. Mörka, trånga och tråkiga.
*Undervattensmiljöer. Ofta dämpat ljud och svårare att styra.
*Träskmarker.

Bäst:
*Snö
*Gotiska katedraler

Medlem

Asiatiska miljöer anser jag rätt ointressanta. Även sydamerikanska gettomiljöer är kräktråkiga.

Medlem

Första och Andra Värdskrigs teman är väldigt tråkiga för mig oavsett vad för typ av spel det är.

Medlem

Vatten-nivåer tycker jag inte alls om. Det kan ha lite att göra med att jag har fobi för djupt vatten i verkligheten.
American McGee’s Alice har en riktigt jobbig sådan, där man måste balansera på ett löv som flyter på vattnet, samtidigt som insekter släpper stenar på en.

Lava är inte heller kul. Alice har även en sådan bana.

På någon vänster är det ändå ett av mina absoluta favoritspel.

Medlem

Öken slår allt för mig. Men sen är jag brutalt less på att springa omkring i rymdbaser där någon slags organisk pulserande materia växer på väggarna.

Medlem

Gillar inte saker som inte hör hemma i spelet som förstör inlevelsen. Tex steampunk industri miljöer i ett medeltids fantasy spel.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

SoL
Medlem

Japansk/asiatisk medeltid som ett fan av from soft och varvat deras spel flera gånger så kan jag inte spela klart sekiro, tröttnar direkt på miljön

Medlem

Enkla lantliga miljöer. Älskar stort mycket av miljöerna i WoW, men jag tycker att de flesta miljöerna runtomkring Kul Tiras i BFA är urtrist banala. Zandalar forever!

Medlem

Oblivion gates och vatten templet i zelda OTT


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Kanske inte miljö iofs men spel där man utforskar hus och det finns 3 olika varianter av samma hus. GR breakpoint kunde man ju springa och loota en låda med förbundna ögon när man såg vilken hustyp det var.

Gillar snö och öken men oftast görs de miljöerna så jäkla trista. T ex snö då är man alltid på någon karg jävla bergstopp. Nästan aldrig i en snötyngd solig granskog

Medlem

Postapokalyps där allting är gulbrunt. Varför är det ens den färgen? Efter en apokalyps här gissar jag att allt snarare är grönt eller kanske grönt/mörkbrunt. Sker apokalypsen alltid runt medelhavet/Kalifornien?

Lager... och militära anläggningar. Eller ännu värre, militära lager. Typ Hitman, skitkul i hotell och liknande, men likväl kommer flera banor på jäkla lager eller militärbaser. Det är tråkiga miljöer som bara används för att det är billigt att skapa dem.

Rent allmänt efterfrågar jag mer vardagliga miljöer. Jag är sällan på just militärbaser, i lager eller nere i kloakerna, men däremot mer ofta i matbutiker, köpcenter, på gator och torg, tågstationer osv.

Medlem

Stadsmiljöer i nutid. Har snyggare grafik och bättre fps utanför dörren här har vi ett medium där allt är möjligt, och så försöker man simulera verkligheten... fantasilöst.

Medlem

Jag måste säga att jag starkt ogillar grottor, speciellt efter 300h i Skyrim. Även öken, öken är extremt tråkigt. Det enda undantaget är RDR. Måste även säga att miljön i Bloodborne var extremt trist.
Måste även tillägga lava miljöer och krigsmiljöer.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

Snö. Blir bara påmind om hur jävligt snö och is är i verkliga livet så behöver absolut inte ha nåt sånt i spel.

Skribent

Intressant att så många säger att de är trötta på asiatiska miljöer, eftersom jag själv har lite svårt för feodala japan (trots att det inte finns jättemånga spel som utspelar sig där och trots att jag gillar Japan som land).

Medlem

Jungle och klokare är jag otroligt less på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

fins inga tråkiga miljöer finns bara oinspirerade artister som inte lyckats göra miljöerna intressanta

Nä vars men lava banor...fy fan så uttjatat.

Medlem

Jag fullkomligt avskyr deprimerande miljöer som i souls-spelen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

123
Skriv svar