Dr Disrespect har stängts av från Twitch, kanske permanent

Medlem

Ett intressant klipp från hans sista stream, där han får ett meddelande på sin telefon... och blir minst sagt konstig. Verkar nästan gråtfärdig och skakig. Väldigt underligt: https://youtu.be/BB4eRglHKHE

Medlem

Han påminner om Dr Bombay från 90-talet:

https://youtu.be/kPpuEgAZ2rQ

Det var bättre förr.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Han påminner om Dr Bombay från 90-talet:

https://youtu.be/kPpuEgAZ2rQ

Det var bättre förr.

han påminner ju mer om günther sånnafall 🤣
https://www.youtube.com/watch?v=y1nzaDYzdf8

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

han påminner ju mer om günther sånnafall 🤣
https://www.youtube.com/watch?v=y1nzaDYzdf8

Det där var ju hans tvilling!

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Då får han prova mixer istället

Kan bli svårt med det med tanke på att Microsoft lagt ned mixer.

https://www.onmsft.com/news/mixer-is-dead-microsoft-partnerin...

Skrivet av Dinskugga:

Känns som något mer allvarligt än typ byte av plattform

"Look: for several hours now I have been told from credible sources the reason DrDisrespect has been banned. however due to the importance and sensitivity around the subject I have refrained from going on it. i don't feel comfortable with it currently"

"all DrDisrespect Twitch subs have been refunded. Discord partnership has been removed"

från känd twitter källa

https://twitter.com/Slasher

Dr.D skrev ju ett avtal med Twitch så sent som i mars där han mot enorma mängder pengar blev twitchexklusiv. Att Twitch skulle slänga ett avtal i sjön så här kort efter påskrift tyder på att det är något extremt som ligger bakom.

Skrivet av Shadee:

Jo, oskyldig tills motsatsen bevisas gäller inte längre. Skrämmande utveckling sett i ett större perspektiv.
En populär CS:GO caster, Henry G, är i blåsväder också men är inte insatt så vet inte mer än att det kommit anklagelser mot honom.

Handlar snarare om märken och att man inte vill associeras med någon vars märke är besudlat. Detta är däremot inget nytt utan har existerat i media så länge media existerat. En sak är dock säker. Denna våg verkar ha väldigt mycket belägg bakom sig. Många av de som blivit avstängda har blivit påkomna med det som folk anklagat dem för. Josh från Method t.ex. finns det enorma mängder skärmdumpar på hur han hållit på.

Skrivet av Soulless:

Är bevisen ute så för all del, men Twitch verkar ju ha tappat förståndet helt den senaste tiden.

Det är åt helvete att folks liv och karriärer förstörs pga anklagelser och misstankar men det är ju ingen ny företeelse så inget att bli förvånad över.

Även om belägg finns? Rekommenderar att du faktiskt tar del av de bevis som finns upplagda. För då kommer du snabbt inse att det inte är Twitch det är fel på utan att de till sist börjat ta sitt ansvar. Det är inte anklagelser enbart denna gång utan allt fler twitchstreamers går ut och bekräftar anklagelserna samtidigt som allt mer kommer fram. Personer som Josh, I'msp00n etc. finns det belägg för att de faktiskt gjort det dessa blivit anklagade för.

Skrivet av Zerox_no1:

Äntligen!
Gissar p.g.a otroheten för något år sedan eller så har han gjort något nytt.

Nej och man blir framförallt inte bannad över hela marknaden pga. detta. Det ryktas även att DR.D har blivit av med en drös stora sponsorer tack vare detta och det blir man inte om man är otrogen.

Skrivet av Draconis:

Det är knappast #metoo. Hans fru har tackat för allt stöd de har fått hittils och varför skulle hans fru vara tacksam för det om det handlade om #metoo? Dessutom är det flertal anklagade streamers som inte blivit bannad eller blivit bannad och man fått veta vad det handlar om.

Nja, tror absolut detta handlar om en flytt eftersom han skulle annonsera något "mycket speciellt" den 29 Juni. Twitch fick nys om detta och agerade såsom många andra fula stora bolag gör och bannad han utan förklarning.

Denna spekulation passar dock inte in. Ninja och Shroud har t.ex. inte blivit bannade på Twitch när de bytte till Mixer.

Medlem

En udda karl. Hans ageranden genom tiderna pekar på att han har en del impulsproblem


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Kan bli svårt med det med tanke på att Microsoft lagt ned mixer.

https://www.onmsft.com/news/mixer-is-dead-microsoft-partnerin...

Det var det som var skämtet

Inaktiv
Skrivet av Dizzz:

Även om belägg finns? Rekommenderar att du faktiskt tar del av de bevis som finns upplagda. För då kommer du snabbt inse att det inte är Twitch det är fel på utan att de till sist börjat ta sitt ansvar. Det är inte anklagelser enbart denna gång utan allt fler twitchstreamers går ut och bekräftar anklagelserna samtidigt som allt mer kommer fram. Personer som Josh, I'msp00n etc. finns det belägg för att de faktiskt gjort det dessa blivit anklagade för.

Var kan man ta del av anklagelser och bevis om dessa streamers?

Avstängd

Efter någon timmes detektivarbete på reddit, google, twitter, och dylikt, med inspiration från Mord i Paradiset så, har jag en hypotes som mer eller mindre summeras med denna bilddump:

Hypotes som kan få ytterligare stöd eller förkastas 2020-07-01 kl.17:00 svensk tid: DrDisrespect har anhållits om anklagelser om försök till våldtäkt av minderårig enligt amerikansk definition (yngre än 18 år).

Här är följande bevis med mina personliga tolkningar och potentiellt händelseförlopp innan han plötsligt blev permanent bannad på Twitch:

- I följande video har det spekulerats om att DrDisrespect ska ha fått ett SMS som ändrade hans mentalitet helt och hållet. Möjligen meddelades han om permanent avstängning på Twitch samt att polisen/FBI var på väg till hans hem. I videoklippet, spekuleras det, att han skall ha viftat med fingrat mot sin fru att han inte är klar med vad som kanske blev hans sista stream. Till sist så skall det höras att polis/FBI kommer in i hemmet och han avslutar det hela med sin klassiska 80-tals spelarkaraktär.

Nu i efterhand upptäckte jag efter jag läst om det: Titta längst nere i bilden åt höger vid hans mikrofon 08:03 & pausa. Det går att se en hand komma fram där. Jag misstänker faktiskt att det där är polisen som säger åt han att det är dags att gå varpå han säger "Fuck" och avslutar sin stream.

- Andra beviset är att Twitch för ett tag sedan började med att stänga av Twitch-streamers som anklagats för sexuella trakasserier och dylikt: https://www.polygon.com/2020/6/25/21302983/twitch-sexual-abus... och då kan detta ha fått vissa tidigare offer att våga kliva fram och säga sitt om olika streamers, casters, och andra högprofilerade personer inom eSport-spelindustrin. De ser ju andra våga kliva fram så då vågar även de plötsligt.

- Tredje beviset är från bilden högst upp. Kombinera ovanstående faktorer med att personen från TwitchCon var kanske minderårig och som inte vågade kliva fram med hennes möte med DrDisrespect. Om målsägande är minderårig så är det förståeligt att det inte kommer ut något i det offentliga då sådant anses vara för känsligt för att offentliggöras så här tidigt.

Då ser jag framför mig att när Twitch började stänga av streamers för sexuella trakasserier så blev denna tjej påmind om sitt möte och vågade äntligen kliva fram och med bevis som enligt bilden är video, bilder och röstklipp som spekulativt torde vara DrDisrespect.

Hon kliver då fram och det utreds av polisen som då får tillräckliga belägg för att göra en omedelbar husarrest och kontaktar även Twitch om det hela som då vill avlägsna sig från DrDisrespect eftersom sexualbrott mot minderåriga är något även Subway har behöva tagit itu med Jared-incidensen för länge sedan som agerade som deras maskot. DrDisrespect ses lite som maskot för Twitch spelstreams och om sådan person är, med godtyckliga bevis, anklagad för sexualbrott mot minderårig så är det knappast något de vill förknippa sin spelstreamingsajt med.

- Angående varför vissa vet men inte säger något (Slasher, TimTheTatman, med flera) kan vara så att det fortfarande inte har fastställts någon dom om huruvida det anses att DrDisrespect faktiskt hade illegalt sexuellt umgänge med den minderåriga från TwitchCon. De med "insider info" kan då åka dit på förtal om de säger något som inte visar sig stämma efter eventuellt domstolsbeslut.

I USA kan du nämligen stämma folk för nästan vad som helst och även om du inte vinner fallet kan du göra det ekonomisk skada genom att göra civilproceduren dyr. Möjligen vet dessa personer om vad det gäller men allt de faktiskt avslöjar skulle kunna användas emot dem om DrDisrespect kommer undan juridiskt talat och då vill stämma pga. förtal och skada mot hans "varumärke".

Slutsats: Jag tror alltså det rör sig om något kriminellt med minderårig inblandad och därför lämnas ingen information ut i till allmänheten ännu för att skydda potentiellt minderårigt offer och det kanske även kan gå lite hursomhelst med det hela så de som "vet vad det gäller" vågar inte säga något på grund av eventuell stämning i efterhand.

Den första juli 2020 kl.17:00 svensk tid skall alltså Twitch gå ut med information eller så har jag fel!

P.S. Lägg märke till bilddumpen att det nämns om att DrDisrespect, om det hela stämmer, då ska ha gått ut och erkänt sin otrohetsaffär som ett sätt att ta bort fokuset från det potentiellt allvarliga brottet (det är inte olagligt att vara otrogen, om än moraliskt tveksamt, men sexuellt umgänge med minderårig är det). Han var oxå borta från omvärlden ett bra tag vilket kan ha fått det faktiska offret att oxå inte kunna prioritera det på samma vis än om hans ansikte fortfarande fanns på Twitch direkt efter TwitchCon där det hela skall ha inträffat.

EDIT P.S.S. Nu när jag lyssna på Twitch-klipp från Timthetatman så inser jag att DrDisrespect troligen INTE blev tagen av polisen (kanske inte ännu) eftersom varför skulle någon anhållen få ha kommunikation med med icke-signifikanta? Däremot kvarstår jag min hypotes om att det rör sig om ett så allvarligt brott enligt amerikanska lagar (vilket är 100% garanterat brott mot TOS i Twitch) vilket är varför Twitch vara snabba på att stänga av honom (för att ej förknippas med honom) och varför han även tappade sin Discord-server och andra sponsoravtal. Dock hans Roccat-avtal verkar vara kvar: https://sv.roccat.org/DrDisrespect.

EDIT: Ja, det hela skulle kunna vara tidernas sjukaste PR-stunt för att få över så många tittare som möjligt till en annan streamingplattform. Det är delvis rimligt med tanke på hur mkt hype hans "bortgång" redan har fått. Samtidigt är det så många som skulle ha varit med på detta PR-strunt vilket verkar rätt osannolikt.

Medlem

Ingenting av det du postade är dock bevis, bara spekulationer. Sen att du postade en bild från 4chan av alla ställen? Lol.

Nåja, vi får väl se vad som händer.

Moderator | Testpilot

@AplAy: Klockan är mycket och orkar inte läsa allt, men 08:03-grejen stämmer inte. Det är bara en karaktär i spelet som rör sig. Du kan se klipp på Youtube i lägre hastighet, tex 0.25 speed. Så är det uppenbart att du har fel Med tanke på att det börjar med det så är jag tveksamt till resten du skrivit och ska lägga mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Draconis:

Ingenting av det du postade är dock bevis, bara spekulationer. Sen att du postade en bild från 4chan av alla ställen? Lol.

Nåja, vi får väl se vad som händer.

Ja, det är därför det heter hypotes. Vanligen brukar detaljer vara svårare att hitta på och "dra från arslet" vilket är varför jag finner det "rimligt" från bilden på 4chan kombinerat med de övriga faktorerna. Vi får se om några dagar eller kanske ännu tidigare!

Skrivet av uberpwnage2.0:

@AplAy: Klockan är mycket och orkar inte läsa allt, men 08:03-grejen stämmer inte. Det är bara en karaktär i spelet som rör sig. Du kan se klipp på Youtube i lägre hastighet, tex 0.25 speed. Så är det uppenbart att du har fel Med tanke på att det börjar med det så är jag tveksamt till resten du skrivit och ska lägga mig.

Hoppsan! Då hade jag fel där. Jag skall lyssna med egen ljudrustning i hörlurar och se om jag själv kan höra det vissa påstår att de hör i bakgrunden om att polisen skulle vara på plats och säga åt honom att "avsluta streamen". Allt kan ses som "tveksamt", det är bara en hypotes.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AplAy:

Ja, det är därför det heter hypotes. Vanligen brukar detaljer vara svårare att hitta på och "dra från arslet" vilket är varför jag finner det "rimligt" från bilden på 4chan kombinerat med de övriga faktorerna. Vi får se om några dagar eller kanske ännu tidigare!

Hoppsan! Då hade jag fel där. Jag skall lyssna med egen ljudrustning i hörlurar och se om jag själv kan höra det vissa påstår att de hör i bakgrunden om att polisen skulle vara på plats och säga åt honom att "avsluta streamen". Allt kan ses som "tveksamt", det är bara en hypotes.

Känner i efterhand att mitt inlägg kom av sig som väldigt drygt, det var inte meningen. Skyller på en härlig lördagkväll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@AplAy:

Kanske ska inte dra vilda spekulationer hejvillt utan något konkreta bevis. Varför inte bara vänta tills något officiellt dyker upp? Det är just sådana spekulationer som orsakar mobmentalitet och bildar felaktiga åsikter om folk, där andra hakar på och letar efter andra saker att spekulera det vidare på, kanske t.o.m skapar falsk fakta för att få clout.

Exempel, låt oss säga att fler hoppar på dina spekulationer, då har du orsakat att folk kommer anklaga DrDisrespect för att vara en pedofil. Några börjar skriva om det, sen börjar fler haka på och tillslut så har du en enorm grupp som kommer hacka på snubben och anklaga honom för att vara något som kanske inte stämmer.
Sånt är extremt taxerande psykiskt och skadande för karriären, som kan vara evigt. Ett par exempel skulle vara Johnny Depp, ProJared m.fl. som har råkat ut för falska anklagelser och fått utstå extrema hot, tappat massa kontrakt och karriärsmöjligheter och massa annat.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känner i efterhand att mitt inlägg kom av sig som väldigt drygt, det var inte meningen. Skyller på en härlig lördagkväll.

Inga problem! Jag tror han har brutit mot någon amerikansk lag vilket är brott mot TOS hos Twitch (av uppenbara skäl). Sedan vad för brott han begått återstår att se och går bara att spekulera om. Kan röra sig om tidigare brott som kommit upp till ytan nu eller rätt nya brott som potentiellt välgörenhetsbedrägeri då han körde en månad med att samla in pengar åt BLM-rörelsen. Fast det brottet (eller så var det det geniala brottet på grund av det) då det skall finnas videoklipp när han besöker barnsjukhus som han donerat till.

Avstängd
Skrivet av Shamanfox:

@AplAy:

Kanske ska inte dra vilda spekulationer hejvillt utan något konkreta bevis. Varför inte bara vänta tills något officiellt dyker upp? Det är just sådana spekulationer som orsakar mobmentalitet och bildar felaktiga åsikter om folk, där andra hakar på och letar efter andra saker att spekulera det vidare på, kanske t.o.m skapar falsk fakta för att få clout.

Exempel, låt oss säga att fler hoppar på dina spekulationer, då har du orsakat att folk kommer anklaga DrDisrespect för att vara en pedofil. Några börjar skriva om det, sen börjar fler haka på och tillslut så har du en enorm grupp som kommer hacka på snubben och anklaga honom för att vara något som kanske inte stämmer.
Sånt är extremt taxerande psykiskt och skadande för karriären, som kan vara evigt. Ett par exempel skulle vara Johnny Depp, ProJared m.fl. som har råkat ut för falska anklagelser och fått utstå extrema hot, tappat massa kontrakt och karriärsmöjligheter och massa annat.

Du har helt rätt. Jag syftar inte till att skapa någon mob-mentalitet och jag håller med om att det är sinnessjukt med så kallade "cancel culture" och liknande "du är skyldig så fort du har anklagats"-mentalitet som vi ser i vissa industrier just nu. I detta fall spekulerar jag bara av rent intresse och nyfikenhet. Jag förväntar mig inte att mina svenska kommentarer här skall bidra till någon världslig häxjakt mot DrDisrespect.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Ingenting av det du postade är dock bevis, bara spekulationer. Sen att du postade en bild från 4chan av alla ställen? Lol.

Nåja, vi får väl se vad som händer.

4chan är rätt bra på det här med läckor dock.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@Shamanfox: Johnny är ju dock påväg tillbaka nu när det har kommit fram hur pass sjuk i huvudet Amber Heard faktiskt är. När jag hörde att hon fick kicken från Aquaman blev jag lite glad inombords. Hennes karriär är antagligen över, förhoppningsvis.

Skrivet av Red_warning:

4chan är rätt bra på det här med läckor dock.

Minst sagt.

Medlem
Skrivet av loerk:

@Shamanfox: Johnny är ju dock påväg tillbaka nu när det har kommit fram hur pass sjuk i huvudet Amber Heard faktiskt är. När jag hörde att hon fick kicken från Aquaman blev jag lite glad inombords. Hennes karriär är antagligen över, förhoppningsvis.

Minst sagt.

Visst, han kanske är på väg tillbaka, men han förlorade många filmmöjligheter, vart borttagen från framtida Pirates-filmer, och vem vad för andra kontrakt som avbröts pga hela förloppet. Vissa människor har inte den möjligheten att komma tillbaka (eller vill för den delen) när något sånt händer dem.

När det kommer till Dr.Disrespect så tvivlar jag på att det är något litet, men så som andra situationer så tänker jag vänta på att något officiellt dyker upp, både från Twitch och från Dr.Disrespect, innan jag formar en åsikt. Det är många sånna situationer som har skett senaste veckan, vissa som har erkänt, men även andra som påstår ha blivit falskt anklagade (ItmeJP, AngryJoe, Swifty bl.a.)

FM-guru
F.d. Sisyr

@AplAy: Det har redan konstaterats att DrDisrespect inte blivit anhållen. Sådant är offentliga handlingar i USA, så det var förstås internetfolket snabba med att följa upp genom att höra av sig till den lokala polisen som då bekräftade att det inte skett...

Han har för övrigt inte blivit av med ett enda avtal vad jag kan hitta (länka gärna bevis på annat) och är fortfarande frontnamn för G-Fuel etc (som tog bort honom en timme från deras Twitter-sida för att sedan lägga till honom igen). Just detta gör det rätt osannolikt att det skulle röra sig om något allvarligt. En lågoddsare är att han har gjort något som bryter mot hans deal med Twitch; en populär teori är exempelvis att han tänkt lansera en konkurrent till Twitch tillsammans med bl.a. Mixers största namn Shroud och Ninja (som ju DrDisrespect är bundis med) nu när Mixer sagt att man lägger ned.

Att han blivit av med Discord är f.ö. inget märkligt då Discord och Twitch är sammankopplade - blir man permanent avstängd som Twitch-partner så tappar man även statusen som Discord-partner då en förutsättning för att vara DIscord-partner som Twitch-streamer är att man har en (populär) Twitch-kanal.

Men men, allt är spekulationer och precis vad som helst kan ha hänt. Tycker bara det är jävligt lösryckt och rätt osmakligt att sitta och spekulera kring våldtäkt och liknande på så extremt tunt (obefintligt) bevismaterial.

Medlem

Senaste nytt i ryktessvängen, från den otroligt pålitliga källan som är en anonym person på 4chan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Utifrån hans sista video är min extremt inkompetenta slutsats att han lider av psykiska besvär. Han stannar upp och sitter tyst väldigt länge - när han väl börjar prata igen är det som han försöker bryta igenom surret i sin hjärna. Psykos med scizohofrena inslag ser ut såhär då man upplevs katatonisk medans rösterna gör sitt. Han låter ganska nedbruten och rädd.

Jag hoppas han får hjälp och att personen bakom karaktären får tillbaks ramverket för sin verklighet.

Medlem
Skrivet av AplAy:

I detta fall spekulerar jag bara av rent intresse och nyfikenhet. Jag förväntar mig inte att mina svenska kommentarer här skall bidra till någon världslig häxjakt mot DrDisrespect.

Bara för det är i lilla Sverige och på internet betyder ju inte att man kan skippa allt ansvar för de man skriver. Du skriver grova anklagelser utan några som helst bevis, det är ju precis så häxjakter tar start. Känns riktigt oansvarigt och osmakligt.

Medlem
Skrivet av Katorr:

Utifrån hans sista video är min extremt inkompetenta slutsats att han lider av psykiska besvär. Han stannar upp och sitter tyst väldigt länge - när han väl börjar prata igen är det som han försöker bryta igenom surret i sin hjärna. Psykos med scizohofrena inslag ser ut såhär då man upplevs katatonisk medans rösterna gör sitt. Han låter ganska nedbruten och rädd.

Jag hoppas han får hjälp och att personen bakom karaktären får tillbaks ramverket för sin verklighet.

Poäng för att du har livlig fantasi i alla fall. Man kan inte dra sådana slutsatser av ett litet klipp. Undvik hobbypsykologiska diagnoser.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu ryktas det ju om att han varit otrogen med en annan person inom branschen. Men att det är konstigt för tydligen är folk runt om(olika företag och får ha kvar jobb mm) otrogna(inget ovanligt) hela tiden. Jag kan tänka mig att han skrivit på avtal så att han inte får vara otrogen mm. Och nu så blir det som det blir. Det konstiga med det här ryktet är att man normalt inte blir avstängd om man knullar runt och är otrogen på det.

Medlem

Ja, då kan vi ju lägga ner ryktena om att han blev arresterade i alla fall

Geeks Gaming

Jag tror mer på Brime-spåret. Brime (en ny streamingtjänst) reggade ett twitterkonto för någon dag sedan.
Där har man stora saker att visa imorgon 29/6, samma datum som doktorn hintat om tidigare. Igår (?) ändrade twitterkontot dessutom färger till svart och rött, doktorns färger.

Antingen blev hans konto avstängt pga kontraktbrott eller så är det helt enkelt avslutat och det hela är ett pr-jippo där man tar med sig ninja, shroud mfl.

Edit: foliehatt på, tencent är inblandat i den nya tjänsten

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordhNet:

Jag tror mer på Brime-spåret. Brime (en ny streamingtjänst) reggade ett twitterkonto för någon dag sedan.
Där har man stora saker att visa imorgon 29/6, samma datum som doktorn hintat om tidigare. Igår (?) ändrade twitterkontot dessutom färger till svart och rött, doktorns färger.

Antingen blev hans konto avstängt pga kontraktbrott eller så är det helt enkelt avslutat och det hela är ett pr-jippo där man tar med sig ninja, shroud mfl.

Edit: foliehatt på, tencent är inblandat i den nya tjänsten

Är det inte Trovo Live som är Tencents tjänst?

Medlem

Det där kan ju vara någon i hans agentur eller i företaget som har skrivit.

Skriv svar