Cyberpunk 2077 - se nya trailern och bedårande skärmdumpar

Medlem

Som någon sa är jag också lite orolig i vilken mån man bara kan fara runt och göra egna smågrejer och ta egna initiativ till sandlådespel. Är det värt att fara runt och leta loot? Levla upp genom att göra icke storydrivna saker? Eller är allt bara att gå och göra uppdrag där man inte vet om man gör det på ett sätt som man kommer bli nöjd med resultatet av.

Medlem

Jag blir lite förvånad över folks kommentarer ändå, tror folk att detta kommer bli mycket mera än den vanliga dealen, där man reser runt fritt och gör saker, sedan har man en main story som man kan göra lite när man vill? Typ så som GTA varit sedan, uh, ja, iaf GTA3...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av loerk:

En annan sak jag såg var ju också när snubben blir skjuten.
Blir man skjuten i bakhuvudet är jag ganska säker på att merparten av allt blod inte sprutar bakåt utan frammåt.

Så kan en tänka. Men det fungerar ju inte riktigt som att all likvor, substans, blod och ben pressas framför kulan.
Istället får du ett ökat tryck bort från kulan och där är det ju ett fint ingångshål, som kan lätta på trycket.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ser riktigt trist och lökigt ut.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag blir lite förvånad över folks kommentarer ändå, tror folk att detta kommer bli mycket mera än den vanliga dealen, där man reser runt fritt och gör saker, sedan har man en main story som man kan göra lite när man vill? Typ så som GTA varit sedan, uh, ja, iaf GTA3...

Eller som alla shooters, spring runt och skjut, eller platfroms spelen spring från a till b och hoppa lite där emellan. Eller stragegi spelen eller.... känns som dom kan sluta göra spel som kan placeras i genger för grunden är junalltid den samma, fast det hade nog inte blivit många spel iofs.....
Personligen så är det resan inte målet som är grejen med spel, men vi ser la alla olika på det där

Medlem

Oj oj 😧! Nu snackar vi! Glad jag har en 4K -tv och tålamod nog att vänta tills ps5! Säger det nu, GOTY!

Medlem
Skrivet av Petrik:

Eller som alla shooters, spring runt och skjut, eller platfroms spelen spring från a till b och hoppa lite där emellan. Eller stragegi spelen eller.... känns som dom kan sluta göra spel som kan placeras i genger för grunden är junalltid den samma, fast det hade nog inte blivit många spel iofs.....
Personligen så är det resan inte målet som är grejen med spel, men vi ser la alla olika på det där

Jag skulle kanske ha förtydligat att det inte var en direkt diss av vaken spel eller spelare, utan bara, att vad förväntar sig folk? Jag tror ju inte själv att det är mera än ett GTA i Cyberpunk, kanske lite bättre, men det kommer lida av samma problem och kanske lite mer än så. Det kommer säkert se asbra ut, men det kommer väl ha samma grafiska "kvalitet" som andra AAA spel har idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag skulle kanske ha förtydligat att det inte var en direkt diss av vaken spel eller spelare, utan bara, att vad förväntar sig folk? Jag tror ju inte själv att det är mera än ett GTA i Cyberpunk, kanske lite bättre, men det kommer lida av samma problem och kanske lite mer än så. Det kommer säkert se asbra ut, men det kommer väl ha samma grafiska "kvalitet" som andra AAA spel har idag.

Witcher 3 hade ju dock inte samma problem som t.ex. GTA eller andra open world spel har.
Och det är väl ungefär där likheterna stannar eftersom det här är mer RPG än actionspel. Det här kommer vara så ofantligt mycket bättre än GTA.
Med tanke på att de har lagt ner ännu mer tid på quests här, så blir det nog bara bättre.

Och jag vet inte med dig, men kan inte nämna ett enda spel som är lika snyggt eller snyggare än cyberpunk när man tar skalan i beräkning.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Så kan en tänka. Men det fungerar ju inte riktigt som att all likvor, substans, blod och ben pressas framför kulan.
Istället får du ett ökat tryck bort från kulan och där är det ju ett fint ingångshål, som kan lätta på trycket.

Jo, man skulle ju kunna anta att det sitter någon slags titanplatta i skallen på alla, annars så flyger det mesta ut genom utgångshålet.
Hoppas dock de tonar ner blood splatter, skulle vara häftigare med pink mist i ett sånt här spel när så många olika ljuskällor finns närvarande. Speciellt med ray tracing.

Medlem
Medlem

@sebrock: du får ju tänka på att det här är story trailern där de visar upp den huvudsakliga storyn för prologen

Medlem

@FRULZ: CD PROJEKT RED har öppet sagt att corona inte påverkat utvecklingen av Cyberpunk 2077, vilket du hade vetat om du ens googlat det en gång innan du skrev din kommentar

Medlem
Skrivet av ZuperLucaZ:

@FRULZ: CD PROJEKT RED har öppet sagt att corona inte påverkat utvecklingen av Cyberpunk 2077, vilket du hade vetat om du ens googlat det en gång innan du skrev din kommentar

Såklart det har. COVID-19 har påverkan på allt. Tror du på allt präster säger i kyrkan likväl?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Såklart det har. COVID-19 har påverkan på allt. Tror du på allt präster säger i kyrkan likväl?

Du tror alltså att de skulle ljuga om att corona inte påverkat företaget mycket pga att de redan jobbar mycket hemifrån, varför skulle de göra det?

Medlem
Skrivet av ZuperLucaZ:

Du tror alltså att de skulle ljuga om att corona inte påverkat företaget mycket pga att de redan jobbar mycket hemifrån, varför skulle de göra det?

Nja, inte nödvändigtvis. Det är skillnad på att ljuga och att inte framhäva hela sanningen. COVID-19 har påverkat hela samhällen. Där ingår tyvärr spelutvecklare, vi är inte inte helt avskärmade från verkligheten, även om vi många gånger önskar att vi kan försvinna in i en parallell dimension och bara fokusera på det som driver oss. Vi har samma grundläggande behov av konsumtion, barnpassning etc. som resterande människor.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

@FRULZ: om de hade behövt mer tid pga corona så hade de sagt det, finns ingen anledning att gömma det när alla andra kommer ut med det, sanningen är att cdpr har haft en smidig övergång till hemmajobbande, om du vill tro på det eller inte, är upp till dig.

Medlem

@ZuperLucaZ: Time will show. Jag är övertygad om en andra våg i höst, som kommer leda till fler förseningar.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av absimilard:

Var jag den enda som blev lite orolig för AI hos fienden? Jag är sjukt hypad på spelet, men jag blir lite störd av scenen där hon för står uppe på containerna och två fiender inte träffar henne fast hon inte alls duckar. Senare sätter hon sig på huk bakom en liten låda, när en kille står på andra sidan lådan och skjuter med något som har högre eldhastighet än en hackspett och hon blir varken skadad eller han söker gå runt lådan och träffa henne, han bara står där, till hon kliver fram och då får hon ett par myggbett medan hon skjuter honom. Jag hoppas verkligen det går att köra svårare och med något smartare fiender.. Säkert kul i alla fall, men utan utmaning blir det aldrig ett toppenspel i mina ögon..

Ja just den sekvensen störde mig med faktiskt!

12
Skriv svar