Dr Disrespect har stängts av från Twitch, kanske permanent

Skribent
Skrivet av tuckdragon:

med tanke på twitch uttalande för bara några dagar sen så är det inte så svårt att gissa vad det berör sig om.
https://www.polygon.com/2020/6/25/21302983/twitch-sexual-abuse-assault-harassment-bans

fast med tanke på cancel kulturen som verkar vara igång nu så vet man ju inte hur allvarligt det är.

Jo, oskyldig tills motsatsen bevisas gäller inte längre. Skrämmande utveckling sett i ett större perspektiv.
En populär CS:GO caster, Henry G, är i blåsväder också men är inte insatt så vet inte mer än att det kommit anklagelser mot honom.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag har fått upp han som tips på min twitch, har ingen aning om vem han är eller varför han har så många följare?

Orkade inte se mer än ca 30 sekunder. Han ser ju ut som en riktig kuf, vad är grejen med han?

Ninja va ju bra på Fortninte tex, men vad är denna person bra på för spel? Har helt missat den här personen.

Många tittar inte på twitch för att se bra spelare utan för ren underhållning, tydligen finner folk honom rolig och värd att titta på oavsett om han spelar bra eller dåligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo, oskyldig tills motsatsen bevisas gäller inte längre. Skrämmande utveckling sett i ett större perspektiv.
En populär CS:GO caster, Henry G, är i blåsväder också men är inte insatt så vet inte mer än att det kommit anklagelser mot honom.

Är bevisen ute så för all del, men Twitch verkar ju ha tappat förståndet helt den senaste tiden.

Det är åt helvete att folks liv och karriärer förstörs pga anklagelser och misstankar men det är ju ingen ny företeelse så inget att bli förvånad över.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Världen hade definitivt märkt skillnad. YouTube och Streaming har ökat antal donationer till olika välgörenheter och instituter som behöver all ekonomisk stöd de kan få. Folk som annars inte donerar har gjort det genom Streamers till t.ex. S:t Jude Children's Hospital, Prevent Cancer Foundation m.m och har gjort det eftersom de följer trender och gör det för att få bättre underhållning för en liten slant.

S:t Jude exemplet:

"An annual charity stream hosted by Guardian Con this week has raised $2.7 million for St. Jude Children's Hospital, setting a new record for fundraising."

AGDQ: https://en.wikipedia.org/wiki/Games_Done_Quick (så i 2019 skrapade de ihop totalt $5.5M, 2018 $4.5M)

Man kan googla snabbt 5 minuter på olika 'influencers/YouTubers/TwitchStreamers' och deras donationer. När man inser summan de samlar ihop så förstår man även att utöver underhållning så engagerar de sina tittare att donera pengar till vägörenheter där pengarna (med störst sannolikhet) kommer till stor nytta.

Och det där är då bara om man pratar om välgörenheter. Det finns andra positiva saker med streamers, som t.ex. underhållning, vissa finner stöd av att se på streams/YouTube när de mår dåligt (psykiskt/fysiskt), vissa är lärorika (vissa streamers går igenom t.ex. kodning, rita, modellera m.m) och massa annat.

Medlem

Äntligen!
Gissar p.g.a otroheten för något år sedan eller så har han gjort något nytt.

Inaktiv
Skrivet av Zerox_no1:

Äntligen!
Gissar p.g.a otroheten för något år sedan eller så har han gjort något nytt.

Man blir knappast bannad från Twitch p.g.a. otrohet.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Man blir knappast bannad från Twitch p.g.a. otrohet.

Med Twitch vet man aldrig.

Inaktiv
Skrivet av Shamanfox:

Världen hade definitivt märkt skillnad. YouTube och Streaming har ökat antal donationer till olika välgörenheter och instituter som behöver all ekonomisk stöd de kan få. Folk som annars inte donerar har gjort det genom Streamers till t.ex. S:t Jude Children's Hospital, Prevent Cancer Foundation m.m och har gjort det eftersom de följer trender och gör det för att få bättre underhållning för en liten slant.

S:t Jude exemplet:

"An annual charity stream hosted by Guardian Con this week has raised $2.7 million for St. Jude Children's Hospital, setting a new record for fundraising."

AGDQ: https://en.wikipedia.org/wiki/Games_Done_Quick (så i 2019 skrapade de ihop totalt $5.5M, 2018 $4.5M)

Man kan googla snabbt 5 minuter på olika 'influencers/YouTubers/TwitchStreamers' och deras donationer. När man inser summan de samlar ihop så förstår man även att utöver underhållning så engagerar de sina tittare att donera pengar till vägörenheter där pengarna (med störst sannolikhet) kommer till stor nytta.

Och det där är då bara om man pratar om välgörenheter. Det finns andra positiva saker med streamers, som t.ex. underhållning, vissa finner stöd av att se på streams/YouTube när de mår dåligt (psykiskt/fysiskt), vissa är lärorika (vissa streamers går igenom t.ex. kodning, rita, modellera m.m) och massa annat.

Första sakliga svaret på mitt inlägg, så var tvungen att svara. Svårt att argumentera mot fakta, kul att de görs så pass mycket för välgörenhet.

Tack för informationen!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av xverminator:

Jag har fått upp han som tips på min twitch, har ingen aning om vem han är eller varför han har så många följare?

Orkade inte se mer än ca 30 sekunder. Han ser ju ut som en riktig kuf, vad är grejen med han?

Ninja va ju bra på Fortnite tex, men vad är denna person bra på för spel? Har helt missat den här personen.

Han spelar en karaktär - med peruk och allt - och folk tittar för underhållning, inte för att han är bra på spel (det är han inte). Själv följde jag honom ett litet tag för några år sen, sen tröttnade jag. Uppenbarligen är det många stugor han går hem i, dock.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Han spelar en karaktär och folk tittar för underhållning, inte för att han är bra på spel (det är han inte). Själv följde jag honom ett litet tag för några år sen, sen tröttnade jag. Uppenbarligen är det många stugor han går hem i, dock.

Han är väl helt ok? Ninja är inget proffs. De som utövar spelen professionellt är i en helt annan liga. Men samtigt så är det skittråkigt att kolla på. Så både Dr Disrespect & Ninja fyller ett plats. Samma med t.ex Shroud.

Medlem

Det är knappast #metoo. Hans fru har tackat för allt stöd de har fått hittils och varför skulle hans fru vara tacksam för det om det handlade om #metoo? Dessutom är det flertal anklagade streamers som inte blivit bannad eller blivit bannad och man fått veta vad det handlar om.

Nja, tror absolut detta handlar om en flytt eftersom han skulle annonsera något "mycket speciellt" den 29 Juni. Twitch fick nys om detta och agerade såsom många andra fula stora bolag gör och bannad han utan förklarning.

Medlem
Skrivet av Draconis:

Det är knappast #metoo. Hans fru har tackat för allt stöd de har fått hittils och varför skulle hans fru vara tacksam för det om det handlade om #metoo? Dessutom är det flertal anklagade streamers som inte blivit bannad eller blivit bannad och man fått veta vad det handlar om.

Nja, tror absolut detta handlar om en flytt eftersom han skulle annonsera något "mycket speciellt" den 29 Juni. Twitch fick nys om detta och agerade såsom många andra fula stora bolag gör och bannad han utan förklarning.

Fast, då blev han ju inte bannad utan förklaring. Visserligen ingen förklaring, utannonsering till allmänheten, men om det är så att det är en flytt han planerade och Twitch fick reda på det, så vet ju Twitch och DrDisrespect mycket väl vad orsaken är.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Många som får trygghet med att titta på streamers. Har pratat med folk som varit i depression och har blivit hjälpta av att fokusera tankarna på annat man tycker är intressant.
Samt som redan nämnts välgörenhet / speedrunning. Mycket pengar där till rätt ändamål.
Så där har du helt fel.
Jag har ett industrijobb och tycker det är avkopplande att se på streamers. Även intressant då det ges tipps om olika spel och strategier.
Skulle dock aldrig vilja byta med dem. Skulle inte palla att sitta på en stol i 10 timmar och glo i en skärm. Skulle förstöra kroppen fort.
Tror det är riktigt tufft att vara heltidsstreamer både fysiskt och psykiskt.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Fast, då blev han ju inte bannad utan förklaring. Visserligen ingen förklaring, utannonsering till allmänheten, men om det är så att det är en flytt han planerade och Twitch fick reda på det, så vet ju Twitch och DrDisrespect mycket väl vad orsaken är.

Ja, absolut. Menade utan förklaring för allmänheten

Medlem
Skrivet av Draconis:

Det är knappast #metoo. Hans fru har tackat för allt stöd de har fått hittils och varför skulle hans fru vara tacksam för det om det handlade om #metoo? Dessutom är det flertal anklagade streamers som inte blivit bannad eller blivit bannad och man fått veta vad det handlar om.

Nja, tror absolut detta handlar om en flytt eftersom han skulle annonsera något "mycket speciellt" den 29 Juni. Twitch fick nys om detta och agerade såsom många andra fula stora bolag gör och bannad han utan förklarning.

Det behöver ju inte vara hans fru som är med i det hela. Han kan ju ha gjort något mot någon annan, hon kanske inte ens vet om det.

Hur som, är det inte är fallet är det ju riktigt äckligt gjort av Twitch. Att banna någon permanent just nu, när de samtidigt rensar upp bland streamers som anklagats för såna grejer... Då antar ju alla så klart att DrDisrespect är med i samma veva.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Fast, då blev han ju inte bannad utan förklaring. Visserligen ingen förklaring, utannonsering till allmänheten, men om det är så att det är en flytt han planerade och Twitch fick reda på det, så vet ju Twitch och DrDisrespect mycket väl vad orsaken är.

Men det verkar vara flera som har information om vad som hänt. Men ingen vågar säga något offentligt (så det verkar vara lite känsligt). Det borde ha läckt ut vid den här tiden isådantfall. Även om det finns någon form av NDA.

EDIT: Men så klart kan de ju göra en tekashi69 och bygga upp hype.

Skrivet av Draconis:

Det är knappast #metoo. Hans fru har tackat för allt stöd de har fått hittils och varför skulle hans fru vara tacksam för det om det handlade om #metoo? Dessutom är det flertal anklagade streamers som inte blivit bannad eller blivit bannad och man fått veta vad det handlar om.

Nja, tror absolut detta handlar om en flytt eftersom han skulle annonsera något "mycket speciellt" den 29 Juni. Twitch fick nys om detta och agerade såsom många andra fula stora bolag gör och bannad han utan förklarning.

Men hans fru nämner inte honom vid namn. Hon tackar för allt stöd. + Varför skulle Discord bry sig om han flyttar? Kanske om han börjar göra reklam för t.ex Zoom eller något annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Maysay:

Han är väl helt ok? Ninja är inget proffs. De som utövar spelen professionellt är i en helt annan liga. Men samtigt så är det skittråkigt att kolla på. Så både Dr Disrespect & Ninja fyller ett plats. Samma med t.ex Shroud.

Helt ok i jämförelse med vanliga spelare, absolut. Men nu var det Ninja som skribenten jag svarade på kallade för "bra", och oavsett om vi jämför med Ninja på Fortnite eller med proffs så är DrDisrespect inte bra i det sammanhanget. Shroud är ju för övrigt extremt mycket bättre och har tidigare själv varit proffs, så jag förstår inte varför du drar in honom.

Men men, poängen med min kommentar var inte att klargöra hur bra eller dålig DrDisrespect är på att spela spel, utan att det inte är pga hans skills som folk tittar på honom.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Med tanke på att streaming nu är en sådan stor del av våran värld så vågar jag nog påstå att det hade märkts om varenda en hade lagt av. Så här långt under 2020 så ligger den totala tiden som folk kollat på diverse streamers på 933 550 236 år,
2019 slutade tiden på 1 254 874 000.

Att du sen inte skulle märkt det betvivlar jag inte alls.

I dagens hetta:

"Statistik är som bikini, det avslöjar mycket men gömmer det viktigaste."

🙂

Medlem
Skrivet av Soulless:

Är bevisen ute så för all del, men Twitch verkar ju ha tappat förståndet helt den senaste tiden.

Det är åt helvete att folks liv och karriärer förstörs pga anklagelser och misstankar men det är ju ingen ny företeelse så inget att bli förvånad över.

Du kan lita på att när det handlar om människor på den här nivån, och de stora pengarna kring det hela, att det inte bara är lösa anklagelser utan substans. Glöm inte att detta inte behöver behandlas i någon domstol, utan det är Twitch (och Amazon) själva som ser på allt bevis som presenteras från olika håll, med vitnesmål, och sen fattar de här besluten.

Glöm heller inte att många av de här människornas beteenden har varit kända under en lång tid, utan att man gjort något med dem. Det har inte varit några hemligheter bland den inre kretsen. Det är bara vi utanför som är clueless. Det är klart som fan att det sitter folk i toppen av Twitch som vet vad för slags människor deras stora stjärnor är, och har vetat det under en längre tid.

Det är inte bara de anklagade som kommer kastas ut, du kommer se huvuden till de som lät allt detta hända systematiskt utan konsekvenser, också rulla.

Medlem

Big purge i dota 2 communityt just nu också, alltså sinnesjukt stort. Massor med sexual harassment som har lyfts fram. R/dota2 om ni vill läsa mer

Medlem

Ryktas(<- obs!) från flera håll att han ska ha varit otrogen igen, på Twitch Con, med en känd kvinnlig streamer. Vi lär väl få veta vad som har hänt inom kort gissningsvis

https://pbs.twimg.com/media/Ebfy95vXkAIq_2E?format=jpg&name=l...

Inaktiv
Skrivet av Skuggsvept:

Ryktas(<- obs!) från flera håll att han ska ha varit otrogen igen, på Twitch Con, med en känd kvinnlig streamer. Vi lär väl få veta vad som har hänt inom kort gissningsvis

https://pbs.twimg.com/media/Ebfy95vXkAIq_2E?format=jpg&name=l...

Vilken dålig fejk.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Du låter som om du vore född på 40-talet. Om någon tjänar pengar på att underhålla människor, samt betalar skatt på sina inkomster, så är det väl ändå att se som ett jobb? Men man kanske måste jobba på en industri eller inom offentlig sektor för att det ska vara ett "riktigt" jobb.

Han måste nog sluta titta på serier och spela spel om dagarna. Han inte försörja dessa fejk jobb.

Medlem

Kollade för på så är hör best of Dr disrespect på Youtube när han raljerar och svammlar i spel.
Annars följer jag ingen streamer i den kategorin annars.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Skuggsvept:

Ryktas(<- obs!) från flera håll att han ska ha varit otrogen igen, på Twitch Con, med en känd kvinnlig streamer. Vi lär väl få veta vad som har hänt inom kort gissningsvis

https://pbs.twimg.com/media/Ebfy95vXkAIq_2E?format=jpg&name=l...

Haha, 100% bullshit. Permabannad för att vara otrogen? Öppet mål för advokaterna.

Medlem

Twitch har refundat alla hans subs, direkt tillbaka till kreditkorten.
Normalt sätt brukar de inte ens gör sub refunds vid bans, så luktar ju som att det är något ekonomiskt.

Vilket också låter rimligt då inte många är inblandade i ekonomi undersökningar, vilket förklarar varför inte någon pratat om varför än.

Oavsett så har Twitch har gått full Scorched Earth på all kontakt och handhavande de haft.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, 100% bullshit. Permabannad för att vara otrogen? Öppet mål för advokaterna.

Nu är förmodligen inte den orsaken då alla sponsorerna droppade han på en gång, men det är klart att du kan bli permabannad för det om du har ett kontrakt med Twitch som stipulerar att du måste vara en positiv förebild, vilket många underhållare har. DrDisrespect har ju 100% ett separat kontrakt med Twitch som ger han fördelar som ingen annan har (helt säkert också extra regler han måste hålla sig till).

Medlem
Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Äntligen!
Gissar p.g.a otroheten för något år sedan eller så har han gjort något nytt.

Otrohet är ju knappast olagligt . Säkert något icke PK som ska censureras, men är de typ sexual harassment äre ju illa.

Diggar hans persona så tycker det är synd såvida de inte är något allvarligt på riktigt.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Du låter som om du vore född på 40-talet. Om någon tjänar pengar på att underhålla människor, samt betalar skatt på sina inkomster, så är det väl ändå att se som ett jobb? Men man kanske måste jobba på en industri eller inom offentlig sektor för att det ska vara ett "riktigt" jobb.

Du måste bryta malm, smälta ner de i din grill och stjälpa upp de i en form av dalahäst för att ha ett riktigt jobb. Gärna tälja fram en fot hästen kan stå på.

Skriv svar