Dr Disrespect har stängts av från Twitch, kanske permanent

Robot
Dr Disrespect har stängts av från Twitch, kanske permanent

Men anledningen bakom beslutet är fortfarande höljd i dunkel.

#Dr-disrespect, #Twitch


Medlem

Jaha... Nyfiken vad som hänt.

Medlem

Helt solklart att det handlar om att han inte visat tillräckligt med respekt.

Skribent
Skrivet av Leffe76:

Helt solklart att det handlar om att han inte visat tillräckligt med respekt.

Det ryktas även att han inte alls är en riktig doktor.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det ryktas även att han inte alls är en riktig doktor.

Något som givetvis inte stämmer.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det ryktas även att han inte alls är en riktig doktor.

VA ????
Då avbeställer jag tiden jag hade hos honom.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Oh, the horror! Kommer inte kuna sova i helgen, NOT! 🙂

Medlem

Twitch har även återbetalt användares subscriptions, vilket i sig tyder på att detta är något permanent eller i alla fall väldigt långvarigt. Oavsett om det är hans "persona" eller inte, så har han pratat om hur 5G sprider corona och dylikt. Visat youtubefilmer från konspirationsteoretiker etc.

Om man tillåts spekulera lite, så sker detta i vågen av en metoo som pågått inom streaming- och e-sportvärlden den senaste veckan, det vore konstigt att tappa sina sponsorer, bli av med sitt twitch-konto, få alla sina emotes borttagna, och att människor får sina subs återbetalda om det inte vore något väldigt allvarligt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Streamers , "influencers" och svarta katter *spottar tre gånger över axeln*

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skrock

Medlem

Varje gång det skrivs att nån streamer har blivit bannad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

@Vileoxe: Vild gissning, folk som följer och brukar titta på den streamen.

Måste vara något med att han lurat bakom ryggen med andra platformar och vart oärlig mot Twitch på nått sätt. Han tittarsiffror har verkligen dalat och han kanske vill ha en pånyttfödelse.

Medlem

Då får han prova mixer istället

Inaktiv

Kanske kan skaffa ett riktigt jobb? Något som tillför samhället något. Men det är väl för mycket begärt.

Geeks Gaming
Skrivet av anon_326114:

Kanske kan skaffa ett riktigt jobb? Något som tillför samhället något. Men det är väl för mycket begärt.

Med tanke på att i princip alla jobb tillför till samhället (inkl streaming) så känns det ju helt ok

Medlem

Tycker allt är så otroligt skumt. Antingen så har han något nytt kontrakt (nya sponsorer m.m.) och det är därför han förlorar alla nuvarande partnerships. Eller så kanske han är sjuk. Man kan spekulera hur mycket som helst.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kanske kan skaffa ett riktigt jobb? Något som tillför samhället något. Men det är väl för mycket begärt.

Du låter som om du vore född på 40-talet. Om någon tjänar pengar på att underhålla människor, samt betalar skatt på sina inkomster, så är det väl ändå att se som ett jobb? Men man kanske måste jobba på en industri eller inom offentlig sektor för att det ska vara ett "riktigt" jobb.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Känns som något mer allvarligt än typ byte av plattform

"Look: for several hours now I have been told from credible sources the reason DrDisrespect has been banned. however due to the importance and sensitivity around the subject I have refrained from going on it. i don't feel comfortable with it currently"

"all DrDisrespect Twitch subs have been refunded. Discord partnership has been removed"

från känd twitter källa

https://twitter.com/Slasher


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kanske kan skaffa ett riktigt jobb? Något som tillför samhället något. Men det är väl för mycket begärt.

Den svenska avundsjukan is strong in this one. Streaming är underhållning precis som vilken film eller TV-serie som helst. Tycker du att dem som arbetar inom det ska skaffa riktiga jobb också? Eller varför inte musiken du gillar? Bli snickare istället för att tramsa omkring, varenda en av er! Bums!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dinskugga:

Känns som något mer allvarligt än typ byte av plattform

"Look: for several hours now I have been told from credible sources the reason DrDisrespect has been banned. however due to the importance and sensitivity around the subject I have refrained from going on it. i don't feel comfortable with it currently"

"all DrDisrespect Twitch subs have been refunded. Discord partnership has been removed"

från känd twitter källa

https://twitter.com/Slasher

Samma som vanligt med andra ord: "Jag vet men jag kan inte berätta". Undra hur många gånger det ens stämmer


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Belfry:

Du låter som om du vore född på 40-talet. Om någon tjänar pengar på att underhålla människor, samt betalar skatt på sina inkomster, så är det väl ändå att se som ett jobb? Men man kanske måste jobba på en industri eller inom offentlig sektor för att det ska vara ett "riktigt" jobb.

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Med tanke på att streaming nu är en sådan stor del av våran värld så vågar jag nog påstå att det hade märkts om varenda en hade lagt av. Så här långt under 2020 så ligger den totala tiden som folk kollat på diverse streamers på 933 550 236 år,
2019 slutade tiden på 1 254 874 000.

Att du sen inte skulle märkt det betvivlar jag inte alls.

eld
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Som att önska att alla böcker försvann för att man inte gillar twilight.

Finns så sjukt många streamers som gör bra saker, visar intressanta grejjer och lär folk nytt. Sen är det inget fel på hjärndöd underhållning alá dr disrespect eller liknande.

Medlem

Tråkigt att han blev bannad. Hänger inte på twitch dirrekt, men han är ju en rolig karaktär.
Såg i en video att någon påstod att dom banna han pga hans otrohetsaffär. Kvinnan han vänstra med var tydligen en streamer, men hon ville ha ett bättre kontrakt av twitch men dom vägrade. Istället banna dom Doc. Men som sagt,det är bara ett av alla rykten som florerar där ute.

FM-guru
F.d. Sisyr

Intressant att få reda på varför. Hittills är det bara massa vilda, substanslösa spekulationer.

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att världen inte hade märkt någon skillnad om alla streamers (och influencers) hade försvunnit över natten så tycker inte jag att det är ett jobb nej. Och tycker det är ett hån mot folk som faktiskt har riktiga jobb med tanke på pengarna som de får för att klä ut sig och spela spel.

Jag förstår att jag antagligen är i minoritet med denna åsikten men den är min och jag står för den.

Är inte intresserad av en diskussion ville bara förklara mitt inlägg.

Trevlig helg!

Det är betydligt svårare att vara en populär streamer som tjänar mycket pengar och underhåller tiotusentals personer varje dag än att ha något dussinjobb som vem som helst klarar av att utföra. Det är därför de tjänar så mycket pengar, eftersom de inte är utbytbara.

Medlem

med tanke på twitch uttalande för bara några dagar sen så är det inte så svårt att gissa vad det berör sig om.
https://www.polygon.com/2020/6/25/21302983/twitch-sexual-abuse-assault-harassment-bans

fast med tanke på cancel kulturen som verkar vara igång nu så vet man ju inte hur allvarligt det är.

Medlem

Jag har fått upp han som tips på min twitch, har ingen aning om vem han är eller varför han har så många följare?

Orkade inte se mer än ca 30 sekunder. Han ser ju ut som en riktig kuf, vad är grejen med han?

Ninja va ju bra på Fortnite tex, men vad är denna person bra på för spel? Har helt missat den här personen.

Skrivet av tuckdragon:

med tanke på twitch uttalande för bara några dagar sen så är det inte så svårt att gissa vad det berör sig om.
https://www.polygon.com/2020/6/25/21302983/twitch-sexual-abuse-assault-harassment-bans

Känns inte långsökt att gissa att det är detta det handlar om


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag har fått upp han som tips på min twitch, har ingen aning om vem han är eller varför han har så många följare?

Orkade inte se mer än ca 30 sekunder. Han ser ju ut som en riktig kuf, vad är grejen med han?

Ninja va ju bra på Fortninte tex, men vad är denna person bra på för spel? Har helt missat den här personen.

Han är känd genom BR. Spelade mycket PUBG & H1Z1.

Skriv svar