Blizzard bryter Diablo IV-tystnaden med open world-idéer, och en del annat
Allt var intressant förutom deras tråkiga items som påminner på tok för mycket om ett tidigt D3.
Håller med där, hoppas på ändring.
Men för mig är det viktigaste att det är mörkt, och inte glatt regnbågensfärger ala Diablo 3.
Spela spel är kul ibland.
För mig var det skillsystemet , hoppas verkligen på ett mer advancerat system
Sålänge de inte gör ett PoE skillsystem som försöker se avancerat och superinvecklat ut men egentligen är det bara rörigt för att ge intryck av komplexitet.
Har hellre snygg, stilren och enkel design än falsk ingivelse av oändliga valmöjligheter när man i slutändan alltid går efter cookie cutter-builds ändå
Gillar förövrigt allt jag sett hittills! Ser fram emot spelet!
Vilken build ska ni köra med då? +ATK eller +DEF?
Som dessutom redan är borta ur spelet, dom tog åt sig av kritiken, vilket dom även gjorde en större post om strax efter blizzcon. Items är inte superspännande nu heller, men dom har ju tid på sig att förändra mer.
Sålänge de inte gör ett PoE skillsystem som försöker se avancerat och superinvecklat ut men egentligen är det bara rörigt för att ge intryck av komplexitet.
Har hellre snygg, stilren och enkel design än falsk ingivelse av oändliga valmöjligheter när man i slutändan alltid går efter cookie cutter-builds ändå
Gillar förövrigt allt jag sett hittills! Ser fram emot spelet!
Finns det verkligen något sådant här spel som är precis dom du vill ha det? Tycker alla spel i slutändan går efter "cookie cutter"-builds. Känns fritt i början tills det finns ett meta att följa sedan blir det tråkigt.
Synd att man saknar en mobiltelefon
om du ber mamma snällt om ett förskott på din veckopeng , kanske du kan köpa en
läste detta härom dagen såg väldigt lovande ut, bara nu dom kliver ur det vanliga arpg träsket och vågar göra riktiga bossar. som ex i wow där bossar är svåra du behöver använda hjärnan men med gearchecks.
det vanliga mapworks systemet är så urholkat och lika intressant som alla olika openworld spel med random gen bossar med lite påslagna affixer.
ge lite handskapade raid bossar som görs av 4+ polare som är svåra och du har ett recept att lyckas med deras pvp med.
givetvis behåll mapworks som en extra time sinker men ha inte det som "endgame" för det får folk som kör arpg att somna i stolen, det har gjort 100000 gånger och kul första timmarna.
läste detta härom dagen såg väldigt lovande ut, bara nu dom kliver ur det vanliga arpg träsket och vågar göra riktiga bossar. som ex i wow där bossar är svåra du behöver använda hjärnan men med gearchecks.
det vanliga mapworks systemet är så urholkat och lika intressant som alla olika openworld spel med random gen bossar med lite påslagna affixer.
ge lite handskapade raid bossar som görs av 4+ polare som är svåra och du har ett recept att lyckas med deras pvp med.
givetvis behåll mapworks som en extra time sinker men ha inte det som "endgame" för det får folk som kör arpg att somna i stolen, det har gjort 100000 gånger och kul första timmarna.
Mapworks?
Sålänge de inte gör ett PoE skillsystem som försöker se avancerat och superinvecklat ut men egentligen är det bara rörigt för att ge intryck av komplexitet.
Har hellre snygg, stilren och enkel design än falsk ingivelse av oändliga valmöjligheter när man i slutändan alltid går efter cookie cutter-builds ändå
Gillar förövrigt allt jag sett hittills! Ser fram emot spelet!
Fast hade det där varit sant så förstår jag inte alls varför det kommer upp nya förslag på builds på diverse klasser på poe:s forum med jämna mellanrum. Det är bara folk som tror att det bara finns en build tills nån annan kommit på en nyare bättre.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Sålänge de inte gör ett PoE skillsystem som försöker se avancerat och superinvecklat ut men egentligen är det bara rörigt för att ge intryck av komplexitet.
Har hellre snygg, stilren och enkel design än falsk ingivelse av oändliga valmöjligheter när man i slutändan alltid går efter cookie cutter-builds ändå
Gillar förövrigt allt jag sett hittills! Ser fram emot spelet!
Nu är det ju dock helt upp till dig om du vill gå efter en build eller göra något eget. Det finns ju faktiskt extremt många valmöjligheter och många skills man kan leka med.
Det är ju extremt mycket bättre än något som Diablo har att komma med.
Låter som du knappt har spelat spelet.
Fast hade det där varit sant så förstår jag inte alls varför det kommer upp nya förslag på builds på diverse klasser på poe:s forum med jämna mellanrum. Det är bara folk som tror att det bara finns en build tills nån annan kommit på en nyare bättre.
Jag vill helst inte sitta med ett excel-ark eller söka efter builds på diverse forum för att kunna spela effektivt.
PoE finns redan, varför ska samma skillsystem finnas i Diablo 4?
En mix mellan diablo 2 och 3 så blir jag nöjd.
Missförstå mig inte, jag gillar och respekterar PoE för dess komplexitet, men ibland är det för mycket och skillsystemet är väldigt överväldigande för nya spelare.
Jag vill helst inte sitta med ett excel-ark eller söka efter builds på diverse forum för att kunna spela effektivt.
PoE finns redan, varför ska samma skillsystem finnas i Diablo 4?
En mix mellan diablo 2 och 3 så blir jag nöjd.
Missförstå mig inte, jag gillar och respekterar PoE för dess komplexitet, men ibland är det för mycket och skillsystemet är väldigt överväldigande för nya spelare.
Grim Dawn har ett rejält bra skillsystem, men så kan man ju iofs ha två klasser också. Föredrar dock det systmet 100 gånger över PoE.
Håller med där, hoppas på ändring.
Men för mig är det viktigaste att det är mörkt, och inte glatt regnbågensfärger ala Diablo 3.
Tycker diablo 3s största problem rent grafiskt var hur vattniga fiender såg ut. Främst i första akten.
Jag vill helst inte sitta med ett excel-ark eller söka efter builds på diverse forum för att kunna spela effektivt.
PoE finns redan, varför ska samma skillsystem finnas i Diablo 4?
En mix mellan diablo 2 och 3 så blir jag nöjd.
Missförstå mig inte, jag gillar och respekterar PoE för dess komplexitet, men ibland är det för mycket och skillsystemet är väldigt överväldigande för nya spelare.
Varför sitta med ett Excel dokument då man själv bara kan lägga ut poängen efter eget huvud? Asså jag förstår varför du gör det och många andra gör likadant. Man kollar på internet efter bästa builden å så följer man den slaviskt för att få en bra build, men betyder inte det samtidigt att man missar halva spelupplevelsen genom att testa sej fram själv? Detta är tyvärr ett jätteproblem och därav så känns det som att tiden innan informationsspridningen gick igång på allvar var en roligare tid att spela på. Man fick helt enkelt testa sej fram å se vad som händer.
Med det dagt så tror jag d4 kan bli bra sålänge dom inte fördummar ner det alltför mycket. Lägg det på en ribba likt d2 där folk måste tänka lite själva och helst skall det också vara svårt att backa de utsatta poängen så man måste tänka ett varv extra innan man lägger ut dom.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Varför sitta med ett Excel dokument då man själv bara kan lägga ut poängen efter eget huvud? Asså jag förstår varför du gör det och många andra gör likadant. Man kollar på internet efter bästa builden å så följer man den slaviskt för att få en bra build, men betyder inte det samtidigt att man missar halva spelupplevelsen genom att testa sej fram själv? Detta är tyvärr ett jätteproblem och därav så känns det som att tiden innan informationsspridningen gick igång på allvar var en roligare tid att spela på. Man fick helt enkelt testa sej fram å se vad som händer.
Med det dagt så tror jag d4 kan bli bra sålänge dom inte fördummar ner det alltför mycket. Lägg det på en ribba likt d2 där folk måste tänka lite själva och helst skall det också vara svårt att backa de utsatta poängen så man måste tänka ett varv extra innan man lägger ut dom.
Man kan lägga ut allt efter eget huvud, men har man inte allting extremt genomtänkt finns risken att man slår "i väggen" när spelet växlar upp i svårighetsgrad och som i slutändan gör att du måste börja om. Kan man lära sig spelet och komplexiteten den vägen så tycker jag det är den bästa, för då lär man sig själv vad som fungerar och vad man ska satsa på o.s.v. Däremot är det många som inte har den tiden och vet man att risken finns att man aldrig kommer få uppleva endgame med första, andra eller kanske t.o.m. tredje gubben om man bara kör efter eget huvud så blir det lätt att man följer en guide istället.
Hoppas att MP delen är som i POE, där städer är hubar och man stöter inte på andra spelare i världen om man inte är i en grupp.
Som dom förklarar det så kan man kanske springa på någon enstaka men är relativt tomt tills man klarat av ett område första gången som då öppnar upp sig mer. Pub events så droppar det in folk. Finns massa matnyggigt i bloggen och jag kikade på Rhykkers youtube klipp ang. inlägget. Överlag positiv till D4.
Man kan lägga ut allt efter eget huvud, men har man inte allting extremt genomtänkt finns risken att man slår "i väggen" när spelet växlar upp i svårighetsgrad och som i slutändan gör att du måste börja om. Kan man lära sig spelet och komplexiteten den vägen så tycker jag det är den bästa, för då lär man sig själv vad som fungerar och vad man ska satsa på o.s.v. Däremot är det många som inte har den tiden och vet man att risken finns att man aldrig kommer få uppleva endgame med första, andra eller kanske t.o.m. tredje gubben om man bara kör efter eget huvud så blir det lätt att man följer en guide istället.
Du har precis beskrivit hur endgame var i d2 och där hade man inte ens möjligheten att backa poäng. Ändå hyllar alla det spelet för svårighetsgraden. Jag kan inte förneka att jag själv hade 7-8 gubbar, men man lärde sej nåt varje gång innan man startade en ny character.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Är det bara jag som tycker att rubriken på nyheten var lite konstig? Vadå bryter tystnaden ? De har ju varit öppna med att de kommer gå ut med uppdateringar om utvecklingen av spelet en gång i kvartalet. Q1 hade de en nyhet i februari och detta var nu för Q2. Inga konstigheter.
Varför sitta med ett Excel dokument då man själv bara kan lägga ut poängen efter eget huvud? Asså jag förstår varför du gör det och många andra gör likadant. Man kollar på internet efter bästa builden å så följer man den slaviskt för att få en bra build, men betyder inte det samtidigt att man missar halva spelupplevelsen genom att testa sej fram själv? Detta är tyvärr ett jätteproblem och därav så känns det som att tiden innan informationsspridningen gick igång på allvar var en roligare tid att spela på. Man fick helt enkelt testa sej fram å se vad som händer.
Med det dagt så tror jag d4 kan bli bra sålänge dom inte fördummar ner det alltför mycket. Lägg det på en ribba likt d2 där folk måste tänka lite själva och helst skall det också vara svårt att backa de utsatta poängen så man måste tänka ett varv extra innan man lägger ut dom.
För att inte alla har tid eller ork att testa sig fram där minsta lilla misstag gör så att du i end-game inte kommer ha en bra build, vilket då kräver att du börjar om från början, igen och igen och igen fram tills du hittat rätt.
Det funkade när man var 15 och satt hemma hos morsan och det enda riktiga måstet man hade var skolan, vilket ändå mest troligt åsidosattes för att kunna spela sina favoritspel och utforska allt som fanns.
Nu när man är 30+ så har man inte lika mycket tid, det är en balansgång med att få livspusslet att klaffa. Jobb, familj, vänner och så vidare. När man då får tid till att spela så tycker i alla fall inte jag att det är roligt att hoppa in helt blind i en karaktär och hoppas att den kommer funka bra när jag nått destination end-game.
Fokus ligger allt för mycket på att allting ska vara så komplext och "svårt" istället för att det ska vara roligt att spela. Missförstå mig inte, komplext och svårt är inte det samma som tråkigt, men PoE:s skillsystem ligger långt över den ribban som jag föredrar.
För att inte alla har tid eller ork att testa sig fram där minsta lilla misstag gör så att du i end-game inte kommer ha en bra build, vilket då kräver att du börjar om från början, igen och igen och igen fram tills du hittat rätt.
Det funkade när man var 15 och satt hemma hos morsan och det enda riktiga måstet man hade var skolan, vilket ändå mest troligt åsidosattes för att kunna spela sina favoritspel och utforska allt som fanns.
Nu när man är 30+ så har man inte lika mycket tid, det är en balansgång med att få livspusslet att klaffa. Jobb, familj, vänner och så vidare. När man då får tid till att spela så tycker i alla fall inte jag att det är roligt att hoppa in helt blind i en karaktär och hoppas att den kommer funka bra när jag nått destination end-game.
Fokus ligger allt för mycket på att allting ska vara så komplext och "svårt" istället för att det ska vara roligt att spela. Missförstå mig inte, komplext och svårt är inte det samma som tråkigt, men PoE:s skillsystem ligger långt över den ribban som jag föredrar.
Jag håller med dej när det kommer till tid, familj mm, men problemet som jag ser det är att spel idag skall ha så liten livslängd att man förväntas lirat igenom det plus endgame inom 1 år vilket jag tycker är lite väl lite tid. För mej som har småbarn å grejer vill jag ha ett spel som kan spelas i typ 5 år minimum så man kan testa det mesta, men det är väl här det råder delade meningar om. Vissa vill att det ska gå fort som tusan och vissa vill traggla spelen en längre tid.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Mapworks?
mapworks är random genererad bana där du får X affixmobs och du får loot beroende hur många negativa affixer du får exempelvis alla mobs har exploderar när dom dör thorns aura har alla mobs.
osv osv ju fler du lägger till ju bättre loot får du i vissa arpg mer xp osv.