Kojima påstås ha missbrukat Metal Gear Solid V-budgeten – "Totalt falskt", replikerar Kojima Productions

Robot
Kojima påstås ha missbrukat Metal Gear Solid V-budgeten – "Totalt falskt", replikerar Kojima Productions

MGSV-pengar ska ha gagnat Silent Hills-teasern P.T.

#hideo-kojima, #konami


Medlem

Låter som ren gojjamojja.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det låter som rent påhitt.

P.T är så pass litet att det knappast krävt några större resurser.

Medlem

Tfz.se


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

eld
Medlem
Skrivet av Margy:

Det låter som rent påhitt.

P.T är så pass litet att det knappast krävt några större resurser.

så billigt var det nog inte, men det känns inte som något som kojima productions skulle kunna smyga under bordet med då konami var aktivt involverade hela vägen.

Båda är ju konami-ipn, båda utvecklades med konamis pengar, låter väldigt hitte-på ja.

Medlem

Skickade in artikeln i google translate, väldigt mycket trams, rykten hit och dit och källor hit och dit, men inga konkreta bevis.

En icke-nyhet helt enkelt, ett afton-hor clickbait.

Medlem
Skrivet av eld:

så billigt var det nog inte, men det känns inte som något som kojima productions skulle kunna smyga under bordet med då konami var aktivt involverade hela vägen.

Båda är ju konami-ipn, båda utvecklades med konamis pengar, låter väldigt hitte-på ja.

Samt att fokus är dyrt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv

Det var synd att det var Kojima-production som slog ner ryktet. Hade det varit Konami som hade gjort det så hade det kunnat vara mer troligt.

Nu menar jag inte att det stämmer att det handlar om att Kojima hade använt pengarna felaktigt, men det skulle fortfarande kunna vara så eftersom det bara är Kojima-production som motsätter sig detta ryktet. Har man gjort fel och man inte vill att det ska komma ut så är det väl inte så konstigt om man reagerar som Kojima-production gör i detta fallet.

1
Skriv svar