Quiz – Vad kan du om strategispel i realtid?

Robot
Quiz – Vad kan du om strategispel i realtid?

Att vara här och nu är en bra grej, och du är aldrig mer här och nu än i ett grymt rts.

#fz, #quiz


Medlem

8/10 Korrekta svar!

Bästa på mycket länge, om någonsin. Bommade på Nintendo-spelet som jag aldrig hört talas om och hade även fel på sista.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare

7/10 Korrekta svar!
"Rts-spelens bästa tid är kanske inte nu, men det är definitivt din."

Ändå snällt omdöme! Bommade på Homeworld (kasst), Pikmin (väntat) och nån mer.

Medlem

Varför är alternativet "nio" med två gånger på sista frågan?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

9/10 bommade Starcraft-rasen och chansade rätt på Pikmin.

Gnällkuk

8/10 Korrekta svar!
Rts-spelens bästa tid är kanske inte nu, men det är definitivt din.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Rts-spelens bästa tid är kanske inte nu, men det är definitivt din.

Missade Relics första och Pikmin, annars satt resten!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Rts-spelens bästa tid är kanske inte nu, men det är definitivt din.

Lite arg på att jag fick så bra på detta quiz men är så genomrutten på andra där jag faktiskt HAR SPELAT SPELEN!?!?!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

10/10, första gången med full poäng! Kan nog tacka gissningar som äntligen gick hem, (Pikmin + Settlers).

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Guldåldern för rts-genren ligger många år bakåt, så du är ursäktad för att minnet svek dig en smula.

( Så sant som det är sagt. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr

7/10. Fasen, chansade inte rätt på någon av de tre jag inte kunde (Pikmin, Settlers och Warcraft)...

Medlem

8/10 Korrekta svar!

Bommade Nintendofrågan (har aldrig ägt ett Nintendo, kan INGET om deras titlar mer än de gillar rörmokare och förvirring av namn) samt Settlers har jag noll koll på. Resten var faktiskt noll gissningar för en gångs skull!


signatur

I drank what?

Medlem

8/10 Korrekta svar!

Aldrig gissat såhär bra någonsin, avskyr RTS spel.

Medlem

Fick 8/10. Fel på Relics första spel, var hundra på att jag hade rätt men samtidigt var det verkligen för tidigt i mitt liv för att hålla koll på spelutvecklare, då var det mer fokus på respektive spel
Fick även fel på Pikmin-frågan, har sett lite gameplay och testade 1an för bra många år sen men utöver detta har man inte något bra koll på den spelserien >.>

ELF
Medlem

Missade årtalet för Total Annihilation frågan


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

9/10 man har spelat några RTS i sina dagar

Medlem

7/10 Korrekta svar!
Rts-spelens bästa tid är kanske inte nu, men det är definitivt din.

:::::::::::: Det gick OK. Lira knappt några RTS-spel. Spelade dock WarCraft 2 och Command & Conquer: Red Alert 2 mycket i slutet av 90-talet på PC burk. Company of Heroes 2 är rätt så skoj vilket jag äger till Steam o har lirat några timmar av nu i modern tid ::::::::::::

Skrivet av Kleptoman:

Varför är alternativet "nio" med två gånger på sista frågan?

Det kändes som ett slags kuggsvar. En fuling. Svarade iaf rätt på den frågan så gick inte på den.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Ibland har man tur, eller otur med en..

Medlem

9/10 Korrekta svar! ...Bara Pikmin-frågan fel

Medlem

10/10. RTS (och all strategi) är min absoluta favoritgenre. Hoppades på att ta hem alla rätt

Medlem

7/10 inte illa.

Medlem

4/10 Korrekta svar!

Guldåldern för rts-genren ligger många år bakåt, så du är ursäktad för att minnet svek dig en smula.

Gissade bara, RTS är inget för mig.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

9/10

Aldrig fått så hög poäng på nåt FZ-quiz. Det här kommer jag leva på hela sommaren.

1
Skriv svar