Storyn i Resident Evil 4-remaken byggs ut – kanske med nytt slags gameplay?

Robot
Storyn i Resident Evil 4-remaken byggs ut – kanske med nytt slags gameplay?

Nya rykten om nästa påstådda RE-remake.

#capcom, #resident-evil, #resident-evil-4


Quake-konnässsör

Får se om de behåller samma inventory system, eller om de byter det det otroligt dåliga systemet som de övriga RE spelen har. Men roligt att RE4 får lite kärlek.

Medlem

Såg när en streamer jag följer spelade genom det nyligen och herre gud vad gameplay inte stämmer överrens med hur jag minns spelet, haha! Hade själv verkligen inte stått ut med att spela genom det igen så att det blir uppiffat är bara bra för min del, om nu rykten stämmer.

Medlem

Hoppas mer på att det gunplay liknar det i de nyaste Resident Evil 2 Remake och RE 3 Remake vilket var perfekt. Vill inte ha snabbare eldstrider utan de lite mer långsammare vapenstriderna.
4an (originalet) var så snabb o vill inte kopiera dessa toksnabba actionmoment.

Annars kan det bli riktigt bra me denna RE4 Remake då platserna man besökte i öst Europa var riktigt creepy med dimmiga mörka banor. Nedgångna byar o stora slott att utforska.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Dr. Salvador är alltså fienden beväpnad med motorsåg och en säck på huvudet? Visste inte ens att han hade ett namn.

Medlem

Så länge det byggs ut. Så det inte blir som Resident Evil 3 remaken, usch.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas mer på att det gunplay liknar det i de nyaste Resident Evil 2 Remake och RE 3 Remake vilket var perfekt. Vill inte ha snabbare eldstrider utan de lite mer långsammare vapenstriderna.
4an (originalet) var så snabb o vill inte kopiera dessa toksnabba actionmoment.

Annars kan det bli riktigt bra me denna RE4 Remake då platserna man besökte i öst Europa var riktigt creepy med dimmiga mörka banor. Nedgångna byar o stora slott att utforska.

Håller med dig på alla punkter, förutom att Spanien inte ligger i Östeuropa utan snarare sydeuropa/medelhavet?

Skribent
Skrivet av Luciphear:

Såg när en streamer jag följer spelade genom det nyligen och herre gud vad gameplay inte stämmer överrens med hur jag minns spelet, haha! Hade själv verkligen inte stått ut med att spela genom det igen så att det blir uppiffat är bara bra för min del, om nu rykten stämmer.

Försökte spela det också, har bara spela Wii-versionen tidigare med motion-kontrollerna (vilket fungerar otroligt bra), att flicka med wiimoten för att hugga med kniven eller snurrsparka...bara ett gör så mycket för ens överlevnad, men det var stelt som fan med vanliga kontroller.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Försökte spela det också, har bara spela Wii-versionen tidigare med motion-kontrollerna (vilket fungerar otroligt bra), att flicka med wiimoten för att hugga med kniven eller snurrsparka...bara ett gör så mycket för ens överlevnad, men det var stelt som fan med vanliga kontroller.

Själv spelade jag igenom det ännu en gång nyligen, denna gång på PS4. Tycker att spelet håller väldigt väl. Hur fienderna reagerar på skott samt tempot är nästan oslagbart än idag. På det, coola miljöer och flippad men kul story.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Men 4an behöver inte Remake!! Dino Crisis snälla

Medlem

men vad är vitsen bygga ut det nu ? förstår inte... lägg krutet på nåt annat.

Medlem

@Fr0gg0.:

Va, har vi spelat samma spel för 3 remake är bäst i serien tsm med del 7 som nr 1. De äldre från 90-talet är rent bajs i jämförelse

Styrningen på det gamla 4an är ren katastrof om man lirar det till konsol, går ju sjukt långsamt så det är knappt sant. Går bara lira på Pc med mus för styrningen är helt CP

Skribent
Skrivet av Freakon:

Själv spelade jag igenom det ännu en gång nyligen, denna gång på PS4. Tycker att spelet håller väldigt väl idag. Hur fienderna reagerar på skott samt tempot är nästan oslagbart än idag. På det, coola miljöer och flippad men kul story.

Ja det håller jag med om. Bara kontrollerna känns stela mot det som finns idag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Håller med dig på alla punkter, förutom att Spanien inte ligger i Östeuropa utan snarare sydeuropa/medelhavet?

Jo det vet jag men jag hade för mig att spelet utspelades i Östeuropa nån stans typ Polen, Slovakien, Serbien där nånstans. Jaså det var i Spanien.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Freakon:

Själv spelade jag igenom det ännu en gång nyligen, denna gång på PS4. Tycker att spelet håller väldigt väl idag. Hur fienderna reagerar på skott samt tempot är nästan oslagbart än idag. På det, coola miljöer och flippad men kul story.

Tänk då att spelet släpptes för mer än 15 år sen. Det är fan galet!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Tänk då att spelet släpptes för mer än 15 år sen. Det är fan galet!

Det är imponerande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skippa MP skräpet från RE3re. Så kanske det blir bra.
Jag skulle väldigt gärna ha ett RE med story coop igen. Det var det ända som gjorde att det var roligt att spela RE5, tyvärr hjälpte det inte i RE6.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Försökte spela det också, har bara spela Wii-versionen tidigare med motion-kontrollerna (vilket fungerar otroligt bra), att flicka med wiimoten för att hugga med kniven eller snurrsparka...bara ett gör så mycket för ens överlevnad, men det var stelt som fan med vanliga kontroller.

Wii versionen av RE4 är fortfarande min favorit av alla RE4 releaser. Och som du sa, motion kontrollerna var funkade utmärkt.
Det blev roligare att sikta genom att rikta kontrollen mot TVen än med tummen.

Skribent
Skrivet av Nercis:

Wii versionen av RE4 är fortfarande min favorit av alla RE4 releaser. Och som du sa, motion kontrollerna var funkade utmärkt.
Det blev roligare att sikta genom att rikta kontrollen mot TVen än med tummen.

Helt klart, att de inte la in de kontrollerna på HD-versionen när den kom till Switch är för mig en gåta. Joyconsen är ju i mångt och mycket bättre versioner av Wii-motes.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Nercis:

Skippa MP skräpet från RE3re. Så kanske det blir bra.
Jag skulle väldigt gärna ha ett RE med story coop igen. Det var det ända som gjorde att det var roligt att spela RE5, tyvärr hjälpte det inte i RE6.

Jag tror ett RE med co-op skulle funka bättre om man blev separerade mer. Då behålls känslan av ensamhet. Olika karaktärer som kanske börjar på olika ställen i stan, pussel kan ju bestå av att en öppnar eller låser upp något så den andra kan ta sig vidare. Ett kontrollrum på ena sidan stan öppnar en port, sen kan du se din partner via diverse kameror på vissa ställen och att all kontakt hålls via just röstchat. För då blir det ett samarbete, men du kommer ändå ha känslan av utsatthet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag tror ett RE med co-op skulle funka bättre om man blev separerade mer. Då behålls känslan av ensamhet. Olika karaktärer som kanske börjar på olika ställen i stan, pussel kan ju bestå av att en öppnar eller låser upp något så den andra kan ta sig vidare. Ett kontrollrum på ena sidan stan öppnar en port, sen kan du se din partner via diverse kameror på vissa ställen och att all kontakt hålls via just röstchat. För då blir det ett samarbete, men du kommer ändå ha känslan av utsatthet.

RE2 har ju playthrough A och B. Så de skulle kunna göra en sådan grej som coop fast det måste ju vara mer, fler och längre interaktioner och samarbete mellan spelarna, mycket mer än vad Leon och Jill har i RE2. Och jag håller med om att det skulle vara bra med längre separerade sektioner för att bygga på överlevnads och coop konceptet.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Helt klart, att de inte la in de kontrollerna på HD-versionen när den kom till Switch är för mig en gåta. Joyconsen är ju i mångt och mycket bättre versioner av Wii-motes.

Det hade antagligen varit för mycket jobb när de redan har en hd version av spelet som de lätt kan porta.

1
Skriv svar